اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور بازیگر زن حاشیه ساز در عصر یخبندان


مصطفی کیایی، نویسنده و کارگردان جوان سینمای ایران از نخستین فیلم خود ثابت کرد که مخاطب سینمای ایران را می‌شناسد. به تازگی فیلم «عصریخبندان» این کارگردان وارد شبکه نمایش خانگی شده و به زودی فیلم جدید خود را کلید می‌زند.

روزنامه اعتماد: مصطفی کیایی، نویسنده و کارگردان جوان سینمای ایران از نخستین فیلم خود ثابت کرد که مخاطب سینمای ایران را می‌شناسد و به همین دلیل آثار او همیشه با استقبال زیادی روبه رو می‌شود و فروش میلیاردی دارند. به تازگی فیلم «عصریخبندان» این کارگردان وارد شبکه نمایش خانگی شده و به زودی فیلم جدید خود را کلید می‌زند.

این کارگردان معمولا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر هر دوره می‌شود. چرا که جدا از توجه به مولفه‌های جذب گیشه، به سراغ سوژه‌های ملتهب اجتماعی می‌رود که دغدغه امروزه جامعه است.

فیلم عصر یخبندان در اکران عمومی با استقبال خوبی روبه‌رو شد، به همین دلیل این پیش‌بینی وجود داشت که نسخه نمایش خانگی این فیلم نیز مورد توجه مردم قرار بگیرد.

بله این انتظار وجود داشت که به دلیل استقبال مردم از اکران این فیلم، نسخه نمایش خانگی آن نیز با فروش خوبی روبه رو شود. به همین دلیل در همان روزهای ابتدایی حتی در برخی فروشگاه‌ها دی‌وی‌دی فیلم تمام شده بود. خوشبختانه استقبال مردم خیلی بود. به هر حال برخی مخاطبان به سینما نمی‌روند و منتظر می‌شوند تا نسخه دی وی دی فیلم را ببینند.

حضور بازیگر زن حاشیه ساز در عصر یخبندان

گویا دلخوری از نسخه دی وی دی فیلم دارید؟

بله متاسفانه از نسخه‌ای که وارد بازار شده است، راضی نیستم. دی وی دی فیلم تنها نسخه‌ای است که همیشه باقی می‌ماند و خیلی مهم است که با چه کیفیتی وارد بازار می‌شود. من با وسواس زیادی نسخه نهایی را برای شبکه نمایش خانگی آماده کردم به این دلیل که احترام به مخاطب نقش مهمی در آثار من دارد، در همین راستا تصمیم گرفتم عصریخبندان را برای شبکه خانگی اصلاح رنگ و میکس نهایی کنم.

مدتی روی رنگ و نور فیلم کار کردم و نسخه نهایی را تحویل تهیه‌کننده دادم. اما متاسفانه نسخه‌ای که وارد بازار شده است هیچ‌کدام از موارد کیفی درآن اعمال نشده و اصلا مورد رضایت من نیست. از تهیه‌کننده و پخش‌کننده که باعث این سهل‌انگاری شدند، بارها پیگیری کردم اما هیچ‌کدام واقعیت را به من نمی‌گویند و هنوز نمی‌دانم مقصر این موضوع چه کسی است. باید بدانیم که در این موقعیت کار، فقط برگشت سرمایه نباید ملاک باشد مخاطب ما برای خرید دی وی دی هزینه می‌کند پس باید اثر با کیفیتی در اختیار او بگذاریم.

حتی جلد روی دی‌وی‌دی پر از اشتباه و با بی‌سلیقگی همراه است و در نوشتن نام بازیگران ترتیب تیتراژ رعایت نشده است. فقط کافی بود به تیتراژ فیلم مراجعه می‌کردند. نام بازیگری که از فیلم حذف شده هنوز روی دی وی دی دیده می‌شود! نمی‌دانم چرا اجازه نمی‌دهند کارگردان در مراحل پایانی همه‌چیز را چک کند. این اوج بی‌سلیقگی و اهمیت ندادن به ارزش‌های یک کار است من در فضای مجازی از مخاطبانم و عوامل فیلم عذرخواهی کردم و امیدوارم مردم این شرایط را بپذیرند.

آیا فیلم برای شبکه نمایش خانگی دچار ممیزی شد؟


تغییرات زیادی نداشتیم، فکر می‌کنم فقط در حد چند دیالوگ بود.

حاشیه‌هایی برای یکی از بازیگران شما در فضای مجازی به وجود آمد که نقش پررنگی در فیلم نداشت، شنیده می‌شود شما این شخصیت را از نسخه دی‌وی‌دی فیلم حذف کردید. آیا این درست است؟

خیر، چنین حذفیاتی در فیلم اتفاق نیفتاده است. اگر قرار بود این شخصیت را حذف کنیم باید پایان‌بندی فیلم را به‌طور کلی تغییر می‌دادیم، درست است که او نقش فرعی در فیلم داشت اما کلیت فیلم برای من مهم بوده و نمی‌توانستم پایان‌بندی فیلم را تغییر دهم.

گویا به تازگی برای فیلم جدیدتان پروانه ساخت گرفته‌اید اما پیش از این قرار بود روی فیلمنامه دیگری با عنوان پارازیت کار کنید؟

متاسفانه یا خوشبختانه جزو فیلمنامه‌نویسانی هستم که حدود شش ماه روی یک متن زمان می‌گذارم. من بعد از فیلم «عصریخبندان» روی فیلمنامه «پارازیت» کار کردم و خیلی دلبستگی زیادی به این متن داشتم ولی متاسفانه برای گرفتن مجوز به بن‌بست خوردم. از طرف ارشاد مخالفت‌هایی با کلیت فیلم داشتند و هرچه پافشاری کردم به نتیجه‌ای نرسیدم. حتی طولانی‌شدن زمان مجوز باعث شد سرمایه‌گذار را از دست بدهم. به همین دلیل منصرف شدم و تمرکزم را روی فیلمنامه دیگری که پیش از این نوشته بودم گذاشتم. «صاف‌کننده» را با مهیار شاهرخی یک جوان دانشجوی با استعداد نوشتم.

آیا این فیلم هم مانند دیگر کارهای‌تان در مورد آقازاده‌هاست؟


نه، به این مساله نمی‌پردازم شاید بخشی از فیلم مربوط به پولشویی باشد. اما فضا شبیه به «خط ویژه» است. چرا که به داستان دو جوان در طول فیلم می‌پردازم. تلاش کردم در این فیلم از فضای تلخ فاصله بگیرم.

هنوز با هیچ بازیگری قرارداد نبسته‌ایم و مانند کارهای قبلی ترکیبی از بازیگران سینما و تئاتر است.

فکر می‌کنید «صاف‌کننده» برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود؟


من همیشه از جوایز جشنواره فجر ناامیدم. اما می‌دانم آثارم در این رویداد همیشه گرم‌کننده خوبی است. جشنواره بیشتر برای من ارتباط با مردم و یک ویترین محسوب می‌شود. چرا که سینمای من سینمای مخاطب است و مردم برایم در درجه اول اهمیت قرار دارند.


ویدیو مرتبط :
اولین گغتگوی بازیگر زن خبر ساز بعد از کشف حجاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه برنامه هفت با حضور بازیگر زن سینما


مهناز افشار به عنوان مهمان هفته جمعه شب 13 آبان‌ماه در برنامه تلویزیونی «هفت» حضور پیدا کرد و با انتقاد از بررسی موضوع دستمزد بازیگران در این برنامه گفت...

مهناز افشار به عنوان مهمان هفته جمعه شب 13 آبان‌ماه در برنامه تلویزیونی «هفت» حضور پیدا کرد و با انتقاد از بررسی موضوع دستمزد بازیگران در این برنامه گفت: «مسائلی که در مورد دستمزد بازیگران در این برنامه مطرح شد، خوشایند نبود.»
 
او در مورد سخنان فرج‌الله سلحشور نیز گفت: «اگر روزی مهناز افشار به کسی بی‌احترامی کرد،مطمئن باشید این بی‌احترامی به خود او برمی‌گردد.»
 
این بازیگر همچنین در مورد انتقادهای یکی از مهمان برنامه هفت  از نپرداختن سینما به موضوعات ارزشی گفت:

«ما در سینمای ایران فیلم «آژانس شیشه‌ای» و فیلم‌های مرحوم رسول ملاقلی‌پور را داریم که آثار ارزشمندی هستیم و همچنین فیلمسازان مستقل هم در این سینما فعال هستند و آثار این‌ها حاوی ارزش‌هایی است.»

منبع: خبرآنلاین