اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حشرات غذای اصلی آینده می‌شوند



 بزرگ‌ترین نگرانی‌های جهان, بیشترین حشرات مورد مصرف خوراکی,پیش‌بینی افزایش جمعیت جهانی
بر اساس پیش‌بینی فائو؛
حشرات غذای اصلی آینده می‌شوند

با پیش‌بینی افزایش جمعیت جهانی از هفت میلیارد نفر کنونی به 9 میلیارد نفر تا سال 2050، تامین امنیت غذا به یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های رهبران جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تولید دام را یکی از دلایل عمده مشکلات مبرم محیط زیستی شامل پدیده گرمای جهانی، فرسایش زمین، آلودگی آب و هوا و از بین رفتن تنوع زیستی معرفی کرده است.
این نهاد سازمان ملل اعلام کرده که مصرف گوشت در سطح فعلی تداوم‌پذیر نیست و حشرات منبع پروتئینی جایگزین مناسبی هستند که تاثیر نامطلوبی نیز بر محیط زیست ندارند.



بر اساس این گزارش، حشرات مواد مغذی مشابه گوشت را دارند و سرشار از پروتئین و حاوی آهن و کلسیم و همچنین ویتامین‌های A1، B1، B2 و ویتامین D هستند. حشرات قابل مصرف همچنین نسبت به گوشت خوک یا گاو، چربی کمتری دارند.


سوسک‌ها بیشترین حشرات مورد مصرف خوراکی!
اوا اورسلا مولر، مدیر جنگلداری، اقتصاد، سیاست و محصولات فائو می‌گوید: حشرات بسیار مغذی هستند و نقش مهمی در امنیت غذا دارند. دو میلیارد نفر یا حدود یک سوم از جمعیت جهان در حال حاضر حشرات را می‌خورند.

بر اساس تحقیقات فائو، حشرات با بیش از 1900 گونه، بخشی از رژیم غذایی دو میلیارد نفر از جمعیت جهان هستند و سوسک‌ها بیشترین حشرات مورد مصرف هستند که یک سوم از کل حشراتی که خورده می‌شوند را تشکیل می‌دهند اما کرم‌ها، زنبورها و جیرجیرک‌ها نیز بخش قابل توجهی از رژیم غذایی حشره‌خواری به شمار می‌روند.

پشتیبانی دوستداران محیط زیست از حشره‌خواری
دوستداران محیط زیست نیز از حشره‌خواری پشتیبانی می‌کنند زیرا حشرات در مقایسه با گاوها گازهای گلخانه‌ای کمتری منتشر می‌کنند و حدود یک چهارم از خوراک دام را نیاز دارند. همچنین فضای کمتری نیز برای نگهداری آنها لازم است در حالیکه دامپروری‌ها موجب کاهش مناطق جنگل‌کاری می‌شوند اما تولید حشرات در ساختمان‌های پوشیده امکانپذیر است.

صحبت از مصرف حشرات مسلما به مذاق ما خوش نمی‌آید اما ممکن است روزی فرا رسد که پیش‌بینی فائو محقق شده و حشرات به یکی از غذاهای اساسی تبدیل شوند.
در حال حاضر نیز مواد غذایی و خوراک‌های غیرمتداولی در برخی از مناطق جهان مصرف می‌شوند.

سوپ مار سمی تا تخم مورچه و عنکبوت سرخ شده!
در هنگ‌کنگ سوپ مار در اغذیه فروشی‌ها عرضه می‌شود که با استفاده از مارهای سمی تهیه می‌شود.
در این منطقه افرادی وجود دارند که نسل‌هاست به پرورش مار برای تهیه این غذا پرداخته‌اند و معتقدند این غذای سنتی برای سلامت خوب است.
در شهر یوگیاکارتای اندونزی مارهای کبری شکار می‌شوند و از گوشت آنها در تهیه همبرگر و غذاهای دیگر استفاده می‌شود.
در کامبوج که مردم به دلیل شایع بودن آنفلوآنزای مرغی حاضر به مصرف مرغ نیستند، خوردن موش صحرایی محبوبیت یافته و همچنین عنکبوت سرخ شده نیز یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار در این کشور فقیر آسیایی است.


در صحرایی نزدیک شهر تبوک عربستان غذای سنتی به نام کابسا معروف است که در تهیه آن از گوشت سوسمار اوروماستیکس استفاده می‌شود. این سوسمار می‌تواند به شکل سرخ شده یا حتی خام مصرف شود و طبق باور محلی، خون آن می‌تواند برای قو‌ی‌تر کردن بدن یا درمان بیماری استفاده شود.

در ایالت سانتاندر کلمبیا هر سال در فاصله ژوئن تا آوریل، کشاورزان و ساکنان مورچه‌های بزرگی به نام کولوناس را جمع آوری کرده و با آنها یک غذای اگزوتیک و ویژه درست می‌کنند.
اما شاید هیچ کس به اندازه مکزیکی‌ها که غذاهایی مانند تخم مورچه، ملخ، حلزون و کرم می‌خورند از پیام فائو استقبال نکرده‌اند!

در مکزیک حشرات صدها سال است که بخشی از رژیم غذایی مردم هستند و در دورانی که دامپروری وجود نداشت، حشرات به عنوان منبع پروتئین مورد مصرف قرار می‌گرفتند و حتی کاشفان کلمبیایی این سرزمین نیز نتوانستند مانع مصرف حشرات توسط گروه‌های قومی شوند.

 

خوراک حشرات

بزرگ‌ترین نگرانی‌های جهان, بیشترین حشرات مورد مصرف خوراکی,پیش‌بینی افزایش جمعیت جهانی

بزرگ‌ترین نگرانی‌های جهان, بیشترین حشرات مورد مصرف خوراکی,پیش‌بینی افزایش جمعیت جهانی

 

بزرگ‌ترین نگرانی‌های جهان, بیشترین حشرات مورد مصرف خوراکی,پیش‌بینی افزایش جمعیت جهانی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پرورش مار برای تهیه غذا

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حشرات پرنده نانو، نیرو هوایی آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمونه اصلی سوخت راكتور تهران شهریور ماه آینده تولید می‌شود



 

 

 

نمونه اصلی سوخت راكتور تهران شهریور ماه آینده تولید می‌شود

 

رییس سازمان انرژی اتمی:

نمونه اصلی سوخت راكتور تهران شهریور ماه آینده تولید می‌شود

تهران ـ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این كه نمونه مجازی سوخت رآكتور تحقیقاتی تهران با غنای 20 درصد پیش از این تولید شده است، گفت: شهریور ماه آینده نمونه اصلی سوخت این رآكتور را تولید خواهیم كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اكبر صالحی روز سه شنبه در دومین جشنواره جهادگران فناوری ایرانی اسلامی افزود: تولید سوخت 20 درصد در ایران پاسخ محكمی به غرب بود و امروز ایران یك كارگاه بزرگ از سوخت 20 درصد در اختیار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سفر روز گذشته خود به بوشهر و حضور در نیروگاه اتمی این شهر خبر داد كه درپوش قلب رآكتور این نیروگاه دیروز با موفقیت گذاشته شد.