اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسین موسویان به آمریکا بازگشت


حسین موسویان ساعاتی پیش از خروج از کشور در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال همکاری اش با دولت یازدهم، با بیان اینکه سفرش به تهران شخصی بوده، گفت: هیچ گونه تمایلی برای تصدی پست یا همکاری با دولت ندارم.

عصر ایران: حسین موسویان ساعاتی پیش از خروج از کشور در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال همکاری اش با دولت یازدهم، با بیان اینکه سفرش به تهران شخصی بوده، گفت: هیچ گونه تمایلی برای تصدی پست یا همکاری با دولت ندارم.

پایگاه خبری انتخاب نوشت: وی افزود: ترجیح می دهم به عنوان یک پژوهشگر آزاد در حوزه ی دیپلماسی از 30 سال تجربه کاری خود، برای دفاع از منافع ملت و کشورم دفاع کنم، بدون وابستگی به پست و مقام دولتی.

موسویان افزود: بنابراین همچنان به رویه سابق خود که سخنرانی در مجامع مختلف جهانی یا انتشار مقالات در رسانه های مطرح و موثر جهان است، ادامه خواهم داد.

وی همچنین گفت که در کنار این فعالیت ها که در حوزه «دیپلماسی عمومی» تعریف می شود، قصد دارم به فعالیت پژوهشی و آکادمیک خود ادامه دهم.

موسویان به انتشار کتاب جدید خود در آینده ی نزدیک خبر داد و گفت: مراحل نهایی کتاب جدیدم را طی می کنم.

این کتاب در مورد روابط ایران و آمریکاست که به زودی روانه بازار می شود.

وی پیش از این، کتابی تحت عنوان "بحران هسته ای ایران" منتشر ساخته است. سایت بروکینگز در معرفی این کتاب آورده که «این کتاب اولین روایت ایرانی و مبسوط پیرامون منازعه دیپلماتیک میان ایران و جامعه جهانی است. کتاب بحران هسته‌ای ایران: خاطرات، از سال 2002، به هنگام افشای اخبار غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم و تاسیسات تولید پلتونیوم ایران آغاز می‌شود. وی خوانندگان را در جریان رایزنی‌های خصوصی تهران قرار می‌دهد و اطلاعات نزدیکی از تعاملات ایران با آژانس انرژی اتمی و قدرت‌های جهانی در اختیار خوانندگان می‌گذارد»


ویدیو مرتبط :
بازگشت به آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسین موسویان در راه بازگشت به ایران


منابع مطلع به «ایران هسته‌ای» گفتند حسین موسویان در حال حرکت به سمت تهران است.

خبرگزاری ایسنا: منابع مطلع به «ایران هسته‌ای» گفتند حسین موسویان در حال حرکت به سمت تهران است.

 ایران هسته‌ای نوشت: به گفته این منابع موسویان تصمیم گرفته است که ابتدای شهریورماه (تا دو روز دیگر) در تهران باشد.

موسویان درباره این سفر برخی از مرتبطان خود در تهران را مطلع ساخته و با برخی مقام‌های دولت روحانی هم مذاکره کرده است.

موسویان در سال های 82-85 معاون سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود.

وی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۸۶، به اتهام ارتباط با بیگانگان و جاسوسی بازداشت و پس از ۸ روز بازداشت، در تاریخ نوزدهم همان ماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

در ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ دادگاه انقلاب تهران موسویان را به اتهام «اخلال در امنیت ملی» مجرم شناخت و براساس ماده ۵۰۷ قانون مجازات اسلامی، به 2 سال حبس تعلیقی و 5 سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم کرد.

حکم دادگاه تاکید می‌کند که منظور از مشاغل دولتی در اینجا مشاغل دیپلماتیک است.

اکنون با نشستن آقای دکتر روحانی یر مسند ریاست جمهوری ظاهرا موسویان تصمیم به بازگشت به کشور گرفته است.

موسویان اکنون به عنوان عضو هیئت عملی دپارتمان علم و امنیت جهانی در دانشگاه پرینستون مشغول به کار است.