اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسینیان: نخبگان در سال ۸۹ به قانون تن دهند



 

نخبگان در سال ۸۹

 

رییس فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: در سال ۸۹ دولت با ارگان‌هایی مثل مجلس شورای اسلامی و قوه‌ی قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعامل بیشتری داشته باشد.

روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی از اولویت‌های سال ۸۹ گفت: در این سال دولت باید با رابطه‌ی بیشتر با سایر ارگان‌ها از منافع دولت و تصمیمات آن دفاع كرده و سایر نهادها و ارگان‌ها را بیشتر در جریان تصمیمات خود قرار دهد.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس با یادآوری این‌كه سال ۸۹ سال اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها است، افزود: دولت باید با یك تعامل بیشتر با ارگان‌هایی مثل مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام كارها را پیش ببرد.

حسینیان با تاكید بر ارتباط بیشتر دولت در این سال با مردم گفت: دولت باید مردم را با مشكلات و معضلاتی كه ممكن است از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به وجود آید مطلع كند؛ به این معنا كه باید ملت آگاه شوند كه با توجه به این‌كه اقتصاد كشور ما بیمار است، اگر مدت كوتاهی مشكلات را تحمل كنند این قانون همانند یك عمل جراحی برای اقتصاد ایران می‌تواند عمل كند تا اقتصاد ما از این بیماری نجات پیدا كند و متكی به خودش شود.

وی مهم‌ترین تجربه‌ سال ۸۸ را در این دانست كه مسوولان به مردم اعتماد كنند؛ چرا كه این مردم در شرایط مختلف نشان دادند كه از انقلاب دفاع می‌كنند، به شرط آن‌كه در جریان همه‌ی امور قرار گیرند و به آنها اعتماد و اعتنا شود.

رییس كمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس با تاكید بر قانون‌مداری نخبگان در سال ۸۹ گفت: این قشر باید كاملا به قانون تن دهند و دست از دیكتاتوری بردارند و رای اكثریت را بپذیرند.

حسینیان در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا گفت: در زمینه‌ی اعتماد و اعتنا به مردم معتقدم كه در نخبگان در سال ۸۸ ضعف‌هایی وجود داشت كه این قضیه موجب شد كه مردم بعضا اعتمادشان را از این قشر از دست بدهند.


ویدیو مرتبط :
علی سال ۸۹-عبدالمالکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش وام مسکن در سال ۸۹ قطعی است



 

افزایش وام مسکن در سال ۸۹ قطعی است

 

 

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی گفت: نظام بانکی در حال بررسی افزایش تسهیلات ساخت مسکن برای سال آینده تا سقف ۷۵ درصد هزینه ساخت و ساز است.

 


ابوالفضل صومعلو در گفتگو با فارس افزود: نظام بانکی در حال بررسی افزایش وام ساخت مسکن تا سقف ۷۵ درصد است که اتفاقاً وزارت مسکن و شهرسازی نیز در جریان این بررسی قرار دارد.

 


صومعلو گفت: در حال حاضر وام ساخت مسکن ۱۵ میلیون تومان و برای واحدهایی که با فناوری نوین احداث شود ۲۰ میلیون تومان است، اما قطعاً میزان وام ساخت با این بررسی های صورت گرفته از سوی نظام بانکی برای سال آینده افزایش خواهد یافت.معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا نظام بانکی توانایی پرداخت این افزایش وام را دارد، تأکید کرد: به هر حال با اصلاح الگوی مصرف می توان این وام را پرداخت کرد.