اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسینیان: حالا مردم نامحرمند، آمریکا محرم؟!


عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه بیانیه لوزان ایران را از دستیابی به غنی‌سازی صنعتی محروم می‌کند، گفت: وزارت امور خارجه باید سریعاً فکت‌شیت ایرانی را منتشر کند. وی ادامه داد: مگر در مذاکرات چه قول‌هایی داده شده است که مردم ایران و نمایندگان مردم نامحرم هستند و آمریکا، اسرائیل، فرانسه و آلمان محرم؟

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه بیانیه لوزان ایران را از دستیابی به غنی‌سازی صنعتی محروم می‌کند، گفت: وزارت امور خارجه باید سریعاً فکت‌شیت ایرانی را منتشر کند.

روح‌الله حسینیان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروز ما در مقابل یک تصمیم سرنوشت‌ساز تاریخی قرار گرفته‌ایم، ما برای مردم قهرمان ایران یا عزت می‌آفرینیم یا با قبول یک آپارتاید علمی که صدبار بدتر از کاپیتولاسیون است، آن را بر ملت ایران تحریم می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این عرصه یا نام‌مان در ردیف مردان تاریخ‌ساز ثبت خواهد شد یا در ردیف امضا‌کنندگان ترکمانچای و گلستان و واگذاری هرات و بحرین، که مورد لعن و نفرین نسل‌های آینده و شهدا قرار خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمایندگان از وزارت امور خارجه می‌پرسیم چرا فکت‌شیت ایرانی را منتشر نمی‌کنید؟ چرا علی‌رغم دستور مقام معظم رهبری و درخواست 213 نماینده مجلس از انتشار فکت‌شیت ایرانی خودداری می‌کنید؟

وی ادامه داد: مگر در مذاکرات چه قول‌هایی داده شده است که مردم ایران و نمایندگان مردم نامحرم هستند و آمریکا، اسرائیل، فرانسه و آلمان محرم؟

حسینیان افزود: ما رسماً اعلام می‌کنیم این بیانیه که گزارشی از مذاکرات هسته‌ای ایران است، ایران را از دستیابی به غنی‌سازی صنعتی محروم می‌کند و باعث می‌شود دستاوردها و تولیدات ما نابود و توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌ای که امروز پس از آزمون و خطاهای بسیار به آن دست یافته‌ایم، متوقف شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: هیچ تضمینی برای آزادی غنی‌سازی پس از 10 سال در بیانیه نیامده است و در این بیانیه نه تنها غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته نشده، بلکه به شدت حق غنی‌سازی ایران محکوم و تنها یک کاریکاتور مینیاتوری از غنی‌سازی برای ایران به جا مانده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: بازرسی‌های فوق‌برنامه با ابزار پیشرفته جز تحقیر ملت ایران و مراکز قدرت ایران اسلامی چیزی به دنبال نمی‌آورد، مشروط کردن لغو تحریم‌ها به راستی‌آزمایی خطر نابودی زیرساخت‌های غنی‌سازی و بی‌نتیجه ماندن اقدامات و عقب‌نشینی دولت را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما نمایندگان حق نداریم به بهانه تخصصی‌بودن برنامه غنی‌سازی نسبت به قراردادی که در پیش‌رو است، بی‌تفاوت باشیم، گفت: هیات رئیسه مجلس موظف است از متخصصان موافق و مخالف و مسئولان لایق دعوت کند تا بیانیه لوزان را تبیین کرده و نمایندگان مجلس با چشمی باز در این‌خصوص تصمیم‌گیری کنند.


ویدیو مرتبط :
محرم 92 ولی الله حسینیان - هیئت مذهبی نورالهدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر عربستان در آمریکا: حالا زمان مقابله با ایران است/ایران در سه سال بمب اتمی می سازد!



 

سفیر عربستان در آمریکا: حالا زمان مقابله با ایران است/ایران در سه سال بمب اتمی می سازد!

 

 

سفیر عربستان در آمریکا: حالا زمان مقابله با ایران است/ایران در سه سال بمب اتمی می سازد/ملک عبدالله می گوید اگر حمله کنیم احمدی نژاد محبوب نمی شود

در یکی از اسناد ویکی لیکس به ضیافت ناهار سفیر عربستان در امریکا برای جانشین سفیر امریکا در عربستان  و عناد مقامات این کشور با ایران اشاره شده است. این سند در 20 نوامبر سال 2007 تنظیم شده است.

در این سند ویکی لیکس آمده است: در روز 20 نوامبر، سفیر عربستان در امریکا ، جانشین سفیر {آمریکا} و معاونانش را به اقامتگاهش در ریاض برای ناهار دعوت کرد. عادل الجبیر موضع تندی علیه ایران اتخاد کرد.

وی گفت کرد که بعید است که هر تحریم اقتصادی در اینده ی نزدیک برای جلوگیری از ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای کافی باشد.

الجبیر ساخت سلاح هسته ای توسط ایران! را برای عربستان یک فاجعه خواند.

سفیر عربستان به جانشین سفیر{امریکا} گفت که حالا زمان مقابله با ایران است.

وی گفت که ایران عامل مشکلاتی است که امریکا و عربستان در سال های اخیر با آن در منطقه مواجه شده اند! عادل الجبیر گفت: هیچ کس تا حالا جلوی انها نایستاده است.

وی گفت که امریکا باید به طور موثر با دخالت ایران در منطقه مقابله کند. الجبیر ادعا کرد که مذاکرات اخیر امریکا و ایران در بغداد ایران را تشویق کرده است.

الجبیر اضافه کرد که این مذاکرات، تفکر و عقیده ی حکومت ایران را مبنی بر اینکه جایگاه امریکا در منطقه در حال تضعیف است و نفوذش در حال کاهش است، را تقویت کرده است. وی گفت: دو سال پیش زمان گفتگو با ایران بود، اما نه الان.

در ادامه این سند آمده است: سفیر عربستان گفت: ایران از زمان انقلاب 1357 واکنش هایی با قدرت و قاطعیت داشته تا اشتی جویانه.

الجبیر گفت: موضع ملک عبدالله در مورد ایران روشن است.  وی گفت: ملک عبدالله معتقد است که تنها یکبار نمایش قدرت امریکا ، باعث توقف سیاست های توسعه طلبانه ایران و برنامه ی هسته ای این کشور می شود!

وی افزود: روشن است که برنامه هسته ای ایران برای تولید سلاح های هسته ای است!

سفیر عربستان در امریکا متذکر شد که ملک عبدالله این قضیه را قبول ندارد که حمله نظامی علیه ایران باعث محبوبیت احمدی نژاد می شود! الجبیر گفت: ملک معتقد است که برعکس این قضیه اتفاق می افتد!

وی اضافه کرد که عربستان امیدوار است که متحدان احمدی نژاد در انتخابات مجلس در سال 2008 بازنده شوند. سفیر امریکا در عربستان گفت: او سپس به یک ادم بی قدرت تبدیل می شود!

الجبیر در ادامه تصریح کرد: ما نمی دانیم که ایا این باعث می شود که دست و پنجه نرم کردن با این فرد اسان تر شود یا خطرناک تر؟

وی همچنین به توانایی تحریم های اقتصادی برای جلوگیری از ایران برای دستیابی به سلاح های هسته ای مطمئن نبود.

در ادامه این سند ویکی لیکس آمده است: به نظر الجبیر، از وقتی که تهران دارای 3 هزار سانتریفیوژ شد، این کشور توانایی ساخت بمب اتمی را در مدت 3 سال دارد.

وی گفت که مسئولان سعودی می ترسند که تغییرات اتی دولت و جرخه ی انتخابات امریکا به ایران فرصت کافی برای کامل کردن چرخه ی سوخت هسته ای بدهد.

الجبیر اضافه کرد که تحریم های اقتصادی حداقل در حالت کنونی، ممکن است که برای جلوگیری از پیشرفت سریع ایران در خصوص سلاح هسته ای کافی نباشد.

در این سند ویکی لیکس آمده است: وی گفت که تحریم های سخت تر ممکن است که جواب دهد.

سفیر عربستان در امریکا گفت: دو مانع بزرگ برای متوقف کردن برنامه هسته ایران از طریق تحریم های سازمان ملل چین و روسیه هستند.

الجبیر در خصوص روسیه گفت: باید پاچه خواری پوتین را کنیم.

وی تصریح کرد: روس ها می خوانهد که مثل ابر قدرتی که فکر می کنند هستند، با انها رفتار شود.

عادل الجبیر گفت: از نگاه پوتین، او رهبر دومین کشور قدرتمند دنیا است و هنوز امریکا از او به خاطر انتخابات و حقوق بشر انتقاد می کند.

وی گفت که کسب همکاری روسیه در مورد تحریم های علیه ایران نیاز دارد که چنین نگرانی هایی کنار گذاشته شود و بر روی چیزی های مهم و ضروری تمرکز شود که ایران را متوقف کند.

سفیر امریکا در عربستان همچنین توصیه کرد که در خصوص چین هم چنین رویکردی اتخاذ شود.

الجبیر گفت که عربستان می تواند نقش خود را در این قضیه با رشوه دادن به روسیه و چین ایفا کند.

وی گفت: عربستان می تواند به روسیه پیشنهاد همکاری در حوزه انرژی و توافقات اقتصادی را دهد تا این کشور بتواند هر ضرری را که به خاطر کاهش رابطه با ایران متحمل می شود را جبران کند.

عادل الجبیر گفت: ما چنین کارهایی را می توانیم انجام دهیم اما نمی توانیم به انها مشروعیت و احترام بدهیم.

وی ادامه گفت: تنها شما (امریکا) می توانید این کار را انجام دهید.

سفیر امریکا در عربستان گفت: روابط قوی با چین می تواند کلید توقف ایران در دستیابی به سلاح هسته ای باشد.

توضیح سند ویکی لیکس: دیدگاه های عادل الجبیر به عنوان یک مشاور بلندپایه سلطنتی در طی 8 سال گذشته و یکی از معتمدان نزدیک به ملک عبدالله، دنباله روی سیاست پادشاهی سعودی است.

اظهارات او مشخص می سازد که نگرانی های سعودی در خصوص برنامه ی هسته ای ایران در حال افزایش است و اعتماد دولت سعودی به توانایی تحریم های اقتصادی کنونی برای تغییر رفتار ایران محدود باقی می ماند.

وی همچنین به نظر می رسید که معتقد است که تحریم های سخت تر بر روی ایران ممکن است جواب دهد مخصوصا اگر روسیه و چین هم همکاریشان به دست اید، اما این کار هزینه ی زیادی دارد.../تحلیل:انتخاب