اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسن روحانی: امروز تجسس و ضبط مکالمات افتخار محسوب می‌شود



حسن روحانی:

امروز تجسس و ضبط مکالمات افتخار محسوب می‌شود

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگرچه بحث آزادی مطبوعات و آزادی بیان در قانون آمده است اما امروز می‌بینیم که به راحتی تجسس و ضبط مکالمات یک افتخار محسوب می‌شود..

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی با حضور در پنجمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه امروزه در نظام‌های مردم سالار واژه حزب در کنار واژگانی همچون مشروعیت، کارآمدی و مشارکت جای خود را باز کرده است، گفت: در دنیای امروز هدف نهایی احزاب سیاسی به نوعی تسلط به قدرت سیاسی جامعه است.

وی افزود: احزاب باید دارای مرام نامه، تشکیلات و استراتژی روشن باشند. من معتقدم در یک جامعه آزاد هر چه احزاب کمتر باشند به معنای این است که تشکیلات مخفی و زیرزمینی بیشتر شده است. بدون تردید نظام مردم سالاری همچون جمهوری اسلامی باید به عنوان الگو در منطقه و جهان بوده و همواره به فکر بازسازی خود باشد.

روحانی ادامه داد: بخشی از این بازسازی مربوط به فعالیت‌های سیاسی و تشکیل احزاب است البته احزاب سیاسی محصول تحولات بنیادین جامعه است. از لحاظ فرهنگی در جامعه‌ای که مشارکت سیاسی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد حزب معنا پیدا می‌کند چراکه مردم به حقوق شهروندی خود واقف هستند و می‌دانند که باید به دنبال احقاق حقوق اجتماعی مسلم خود باشند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در انقلاب خود طبق قانون اساسی به دنبال حاکمیت مردم بودیم، گفت: همه مسئولیت‌های مهم در جامعه ما از اراده و رای مردم نشأت می‌گیرد و می‌توان گفت همه مسئولین با رای مستقیم و یا غیر مستقیم مردم انتخابات می‌شوند در این جامعه حزب معنای خاص خود را خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه در حالیکه در جامعه ما می‌بایست احزاب جایگاه خود را طی تحولی بنیادین باز می‌یافتند اما این اتفاق نیفتاد در حالی که این حق یک ملت است و باید برای آن تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما باید از تجریه دیگران برای اداره بهتر جامعه خود استفاده کنیم گفت: فعالیت حزبی یکی از تجربه‌هایی است که دنیای مدرن از آن استفاده و بهره برداری کرده است ما معتقدیم مردم سالاری بدون وجود تشکیلات حزبی ناقص خواهد بود.

وی فعالیت حزبی را برای ارتباط میان مردم و حاکمیت امری ضروری دانست و گفت: حزب باید زمینه اجرای قوانین و مقررات در جامعه را فراهم کرده و خواسته ملت را به مسئولین منتقل کنند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید برایکه ما هم اکنون در استانه دو انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری قرار داریم گفت: قانون اساسی به صراحت به ما می‌گوید که رئیس جمهور باید دارای چه شرایطی باشد اصل ۱۱۵ قانون اساسی عنوان می‌کند که رئیس جمهور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی برگزیده شود معمولا در هر کشوری رجال مذهبی و سیاسی خیلی زیاد نیست اگر همه متولیان امر همواره به این واژه توجه می‌داشتند منافع و امنیت ملی ما بهتر محقق می‌شد.

روحانی با اشاره به مدیر و مدبر بودن یک رئیس جمهور عنوان کرد: این به معنای ان است که رئیس جمهور باید بتواند پیش بینی آینده را انجام دهد و این با پیشگویی متفاوت است به عبارت دیگر وی باید قادر باشد اتفاقات آینده و آثار تصمیمات خود را پیش بینی کرده و علاوه بر این دارای حسن سابقه نیز باشد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عملیاتی کردن قانون اساسی را مهم‌ترین وظیفه یک رئیس جمهور دانست و گفت: در همین رابطه کسی که سمت ریاست جمهوری یک کشور را برعهده می‌گیرد حداقل باید فصل سوم قانون اساسی را که حقوق ملت را بیان کرده است اجرایی کند.

وی با تاکید بر امنیت و برابری حقوق در کشور عنوان کرد: امنیت یعنی هر روز ما بدانیم که در کشور مصونیت وجود دارد. گروه خود سر،یک بار در کشور معنا دارد هر روز نمی‌توان گفت گروه‌های خودسر این کار را می‌کنند.

روحانی با تاکید بر آزادی مطبوعات عنوان کرد: امروز متاسفانه می‌بینیم که به راحتی تجسس و ضبط مکالمات یک افتخار محسوب می‌شود رئیس جمهور باید مجری و معتقد به قانون باشد نه اینکه صرفا قانون اساسی را از رو بخواند هرکس معتقد به اجرای قانون نباشد مشروعیت قانونی برای ادامه کار نیز نخواهد داشت.

حسن روحانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه امروز در شرایطی هستیم که رئیس جمهور آینده باید علاوه بر ویژگی‌های تعریف شده، مردم جامعه خود و جهان را نیز به خوبی بشناسد، گفت: سمت ریاست جمهوری کلاس کارآموزی نیست که فردی که آن را برعهده می‌گیرد قدم به قدم به فکر یادگیری و آموزش دیدن باشد. یک رئیس جمهور باید شجاع باشد اما این به معنای آن نیست که نسبت به یک ابرقدرت سخن درشتی بگوییم. بلکه به این معنا است که اگر اشتباهی شد به صراحت از مردم عذرخواهی کنیم.

وی ادامه داد: امروز کشور ما از لحاظ اقتصادی و بین المللی در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است من معتقدم در این شرایط علاوه بر ویژگی‌های تعریف شده در قانون اساسی یک رئیس جمهور باید سه مشخصه داشته باشد که قدرت اجماع سازی اولین مشخصه است.

روحانی افزود: شخصی که سمت ریاست جمهوری را دارد حداقل باید میان نهادهای مسئول قدرت اجماع سازی داشته باشد البته قوه مجریه می‌تواند تصمیم ساز هم باشد و با حضور در صحن و کمیسیون‌های مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصمیم سازی نیز نقش آفرین باشد اما اگر کسی كه با مجمع و یا مجلس قهر کند نمی‌تواند کشور را اداره کند.

وی با تاکید براینکه هر کس در هر سمتی باید بداند نماینده مردم است و در غیر این صورت نامشروع خواهد بود، گفت: بنابراین این فرد باید خواست مردم را اجرایی کند و نظرات خود را به گونه‌ای تدوین کند که بتواند آرا مردم را جذب کند. در شرایط فعلی متاسفانه با اختلافات و شکاف‌هایی در میان نهاد‌ها مواجه هستیم که باید با تاسف از آن‌ها یاد کرد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنابراین در این شرایط به فردی نیاز است که قدرت اجماع سازی داشته و در کارنامه خود حداقل ۱۰ بار آن را تجربه کرده باشد وگرنه با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه البته نمی‌توان نقش مشکلات خارجی را نیز نادیده گرفت گفت: بسیاری از این مشکلات نیز از داخل نشأت می‌گیرد علاوه بر این در شرایط فعلی نیاز به فردی توانمند برای مذاکره با دنیا داریم.

روحانی با تاکید براینکه نمی‌خواهیم مرتب به دنیا اعلامیه و شعار بدهیم گفت: ‌باید معضلات داخل را حل و فصل کنیم متاسفانه برخی از این معضلات به گره کوری تبدیل شده که البته قابل باز کردن است. ما معتقدیم مسائل دنیا با تهدید ما و کشورهای دیگر حل نخواهد شد. البته این نیز به معنای آن نیست که هر کس بتواند با جهان مذاکره کند در ‌‌نهایت می‌تواند با همه نیز به تفاهم برسد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه امروز متاسفانه ما در زمینه اقتصادی دچار آشفته بازاری شده‌ایم،گفت: اصحاب کهف یک بار از خواب بیدار شدند و متوجه شدند ارزش پولشان تغییر کرده است اما ما هر شب خواب اصحاب کهف را داریم و هر روز که از خواب بیدار می‌شویم پولمان ارزش کمتری پیدا کرده است.

وی افزود: متاسفانه امروز صبح فردی وزیر است و ۲ ساعت بعد این سمت را دیگر ندارد البته ممکن است این تحولات در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد اما فرد و چارچوب خاص خود را دارد ما معتقدیم اولین هدف برای آینده کشور بازگشت ثبات و آرامش به زندگی مردم است چراکه با این وجود امید به جامعه باز می‌گردد.

روحانی با بیان اینکه یک زمان هرمسئول اقتصادی که صحبت می‌کرد همه به او اعتماد داشتند، گفت: متاسفانه امروز هر یک از مسئولان ما یک حرف را می‌زنند و با این وجود نمی‌توان به این حرف‌ها اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه شرایط امروز ما شرایط مناسب برای یک ایرانی دارای تمدن و فرهنگ غرور آفرین نیست، گفت: ‌البته مشکل ما فقط پول و تورم نیست سوال این است که آیا راستگویی در کشور ما افزایش پیدا کرده است و آیا آمار دقیق به مردم اعلام می‌شود ما باید شرایط لازم را که درشان هر ایرانی است برای پیشرفت کشور مهیا کنیم نباید از کشورهایی که پیش از این از لحاظ توسعه همپای ما بودند عقب‌تر باشیم.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بیش از یک سوم از اجرای چشم انداز بیست ساله گذشته است باید ببینیم درحالی که بیشترین ارز و دلار را در این سال‌ها در اختیار داشتیم به کجا رسیده‌ایم و آیا در سال تولید ملی به شعار رهبری عمل کرده‌ایم و یا تولید هر روز مشکل‌تر و کارگران هر روز بیکار‌تر شده‌اند./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
ضبط مکالمات پیشرفته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلاتر: به دیدار با حسن روحانی افتخار می‌کنم



دیدارسپ بلاتر با حسن روحانی,فدراسیون جهانی فوتبال

رئیس فیفا وارد تهران شد
بلاتر: به دیدار با حسن روحانی افتخار می‌کنم

سپ بلاتر با خوشحالی از دیدار با رئیس‌جمهور ایران می‌گوید مردم ایران از صعود به جام‌جهانی 2014 خیلی خوشحال هستند.

به گزارش  ایسنا ، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (چهارشنبه) وارد ایران شد.

سپ بلاتر در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی فوتبال درباره دیدارش از ایران عنوان کرد: مردم ایران خیلی خوشحال هستند که توانسته‌اند به جام‌جهانی صعود کنند. صعود به جام‌جهانی شور و شوق زیادی در مردم ایران ایجاد کرد. افتخار می‌کنم که در این سفر با آقای روحانی، رییس‌جمهور ایران درباره آینده فوتبال ایران دیدار و صحبت خواهم کرد.

او درباره دور پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2014 گفت: شگفتی‌های زیادی در انتخابی جام‌جهانی رخ داده است و در رقابت‌های باقی‌مانده انتخابی جام‌جهانی نیز باید منتظر شادی‌ها و غم‌ها برای کشورهای مختلف باشیم. باید در پی راهی باشیم که بدون نیاز به بازی‌های پلی‌آف بتوانیم تیم‌های صعود کرده به رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی را در همان مرحله گروهی مشخص کنیم.

رئیس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال بامداد امروز برای حضور در دومین کنگره بین‌المللی علم و فوتبال وارد ایران شد. علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی، دبیرکل، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام و همچنین ماجد، رییس توسعه منطقه‌ای فوتبال آسیا و دیوید بورخا، رییس توسعه فوتبال آسیا برای استقبال از رییس فیفا در فرودگاه حاضر بودند.

هواپیمای بلاتر 4:50 بامداد وارد ایران شد. مراسم استقبال در پاویون دولت فرودگاه مهرآباد انجام شد و در آن بلاتر گفت‌و‌گوی کوتاهی با کفاشیان، محمدنبی، دایی، مهدوی‌کیا و نکونام داشت.


در ابتدا علی کفاشیان اقدام به معرفی هیات ایرانی کرد که بلاتر گفت که همه حاضران را می‌شناسم. پس از آن رییس فدراسیون جهانی فوتبال به کفاشیان گفت: خوشحالم پس از دو سال که قول داده بودم سرانجام اینجا حضور دارم و این دومین حضورم در ایران است.

او حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل را بار دیگر به کفاشیان و محمدنبی تبریک گفت و هچنین عملکرد تیم ملی نوجوانان را مورد ستایش قرار داد و دلیل صعود نکردن ایران به مرحله بعدی جام‌جهانی نوجوانان امارات را انسجام زیاد تیم نیجریه دانست.

بلاتر و دایی
بلاتر از علی دایی درباره شرایط تیم ملی فوتبال و روند آماده‌سازی‌اش برای جام‌جهانی سوال کرد که علی دایی گفت شرایط بد نیست اما تیم برای حضور قدرتمند نیاز به کار بیشتری دارد.

برنامه امروز رئیس فدراسیون جهانی فوتبال دیدار با رییس‌جمهور، حضور در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی علم و فوتبال و حضور در ضیافت شام فدراسیون فوتبال خواهد بود.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم 12 ظهر چهارشنبه وارد تهران خواهد شد.
/ایسنا