اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسن روحانی: احمدی نژاد دروغ گفت و مدرکی رو نکرد/مردم در اولین تظاهراتی که در سال 88 کردند، قصدی نداشتند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حسن روحانی: احمدی نژاد دروغ گفت و مدرکی رو نکرد/مردم در اولین تظاهراتی که در سال 88 کردند، قصدی نداشتند/رهبری فرمودند، مگر می‌شود خبرگان بدون هاشمی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت وحدت ملی معانی مختلفی دارد، اما من دولت فرا‌جناحی را می‌پسندم.

حسن روحانی در میز انتخاباتی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اگر هر مدیر اجرایی کشور که در مسیر سازش است، به این معنا که بخواهد اهداف دشمن را به یک روشی پیاده کند، حتما سازش یک خیانت است، اما معنایش این نیست که پیروزی‌ها در مقابل استکبار همیشه در میدان جنگ باشد، چراکه در میدان‌های دیگر هم ما می‌توانیم پیروزی به دست بیاوریم.

روحانی افزود: من به صراحت بگویم هیچ کاری در دوره مسئولیتم در پرونده هسته‌ای بدون مصوبه سران نظام و شخص مقام معظم رهبری انجام نشده است. ما سه کار مهم انجام دادیم: 1- مذاکرات تهران 2- توافق بروکسل 3- توافق پاریس، که هر سه دارای مصوبه کتبی است. و خود رهبری هم در تمام مقاطع کلیت حرکت را تأیید کردند.

گزیده اظهارات حسن روحانی در ادامه به نقل از فارس می آید:

• این که گفته می‌شود ما در پرونده هسته‌ای قضیه را وا دادیم و انفعال داشتیم، این ها حرف‌های بی‌اساس است. یا اینکه حرفی که آقای احمدی نژاد به دروغ گفت که تدریس درس فیزیک در دانشگاه‌های ما تحریم شد، که من به ایشان گفتم شما مدرکی برای حرف خود بیاورید که هیچ وقت هم نتوانستند بیاوردند. اتفاقاً مشکلی که برای ما ایجاد شد در دولت‌های نهم و دهم است، در قطعنامه‌هایی که علیه ایران تصویب کردند که ایرانی‌ها حق شرکت در برخی دروس دانشگاهی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را ندارند.

• در خصوص آقای هاشمی؛ ممکن است یک تصویر دیگری از آقای هاشمی در ذهن شما باشد. یک خاطره‌ای خدمت شما می‌گویم: در اواخر جنگ که دچار مشکل شدیم در نحوه پایان جنگ، که آقای هاشمی خودشان در یک جلسه خصوصی مطرح کردند که من مسئولیت پایان جنگ را بر عهده می‌گیرم چراکه امام به هر حال رهبر است و وجهه خوبی ندارد این کار را انجام دهند، و بعد امام من را محکوم کنند. بنابراین ایده ایشان این بود که منِ (هاشمی) فدا بشوم که امام فدا نشود.

• اگر آقای هاشمی در این حد که بعضی از دوستان تصورش را ترسیم کردند هست، پس چرا رهبری پیغام می‌دهند که آقای هاشمی در خبرگان حتماً باید شرکت کند، پیغام‌بر آن خبر نیز خود من (روحانی) بودم. و فرمودند مگر می‌شود خبرگان بدون هاشمی، که این عین تعبیر رهبری است.ممکن است تفکر آقای هاشمی را شما نپسندید. اشکالی ندارد، ممکن است شما بگویید شیوه‌ای که آقای هاشمی برای اداره کشور دارد مناسب نیست و ما شیوه بهتری داریم و هیچ اشکالی ندارد. اما این چنین که شما یک سرش را انقلاب می‌گذارید و یک سر دیگر را آقای هاشمی! این چنین نیست.

• در سال 88 یک سری مسائلی واقع شد که این مسائل در جمع به ضرر چهره نظام ما در دنیا تمام شد. حالا چه کسی این وسط مقصر بود، خیلی‌ها مقصر بودند من کاری به این مقصرین ندارم. شاید آن اولین تظاهراتی که مردم کردند، قصدی نداشتند و واقعاً فکر می‌کردند در انتخابات دست‌کاری شده است اما بعد متأسفانه مسیر منحرف شد به خصوص آنجا که رهبری فرمودند که دیگر باید از راه قانونی اعتراضات انجام شود و اردو کشی خیابانی نباشد. و من خودم در دو سه مصاحبه ای که کردم گفتم که اردوکشی خیابانی غلط است و باید طبق قانون عمل شود. این که چه کسی در این جریان مقصر بوده؟

• دولت وحدت ملی معانی مختلفی دارد، اما من دولت فرا‌جناحی را می‌پسندم. چون در هر دو جناح آدم های خوب، لایق و شایسته و معتقد و مخلص وجود دارد و باید از همه افراد شایسته و هر کسی که انقلاب را قبول دارد استفاده کنیم. آدمهایی باشند که صاحب نظر باشند و متخصص باشند نه اینکه بله قربان گوی رئیس جمهور باشند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
فرق مذاکرات احمدی نژاد و حسن روحانی رو حس کنید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: اگر در آن مناظره مشهور سال 88 با احمدی‌نژاد برخورد می‌شد امروز به اینجا نمی‌رسیدیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مطهری: اگر در آن مناظره مشهور سال 88 با احمدی‌نژاد برخورد می‌شد امروز به اینجا نمی‌رسیدیم

این است که اینجانب بارها گفته ام که برداشت غلط بسیاری از اصول گرایان از اصل ولایت فقیه عامل نا بسامانی وضع خودشان وشرایط امروز کشور است. یک اظهار نظر خاص در شرایط خاص مقام رهبری را به عنوان حکم حکومتی تلقی می کنند و از بسیاری از وظایف خود شانه خالی می کنند و نهادی مثل مجلس را از حیز انتفاع ساقط می کنند، کاری که در چند سال اخیر بارها شاهد آن بوده ایم.

به گزارش نامه، علی مطهری در یادداشتی با عنوان«چند نکته درباره استیضاح وزیر کار» به بیان برخی نکات درباره مباحث مطرح شده پیرامون اتفاقات یکشنبه معروف مجلس پرداخته است.

متن این یادداشت به نقل از قردا در ادامه آمده است؛

برخی سیاسیون یکشنبه پانزدهم بهمن یعنی روز استیضاح وزیر کار را "یکشنبه سیاه " برای مجلس نامیدند.آیا همین طور است؟ مجلس در این روز یک وزیر قانون ستیز - هرچند تحت فشار مقام بالاتر- را از کار برکنار کرد و رئیس مجلس نیز به یک بد اخلاقی آشکار و بی ارتباط با استیضاح ، جواب در خور و مناسب داد. آیا اینها سیاهی است یا سفیدی ونورانیت؟

استناد می کنند به سخن رهبری که در سال آخر دولت اصلاحات استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به دلیل ماه های پایانی دولت به صلاح ندانستند و نتیجه می گیرند که استیضاح کنندگان خلاف دستور رهبری عمل کرده اند.

در حالی که ماهیت استیضاح ها متفاوت است. استیضاح به خاطر عملکرد ضعیف یک وزیر در ماه های پایانی یک دولت چندان صواب نیست اما استیضاح به خاطر دفاع از قانون مداری یا دفاع از یک ارزش اخلاقی ، حتی در آخرین ماه یک دولت نیز کاری صواب وبلکه واجب است.

اگر آن سخن رهبر انقلاب را بخواهیم مطلق و به صورت یک حکم حکومتی در نظر بگیریم معنی آن این است که همه وزرا در همه دولتها باید در سال آخر دولت خیالشان از استیضاح راحت باشد و هر قانونی را که نمی پسندند با آرامش خاطر زیر پا بگذارند ومجلس هم در این یک سال ، دیگر مجلس نباشد بلکه محلی برای احوال پرسی و گفت وگو باشد ولابد در سال اول دولت بعدی هم چون هنوز دولت استقرار نیافته نباید استیضاح وزیری مطرح شود وبنابر این مجلس فقط در یک قطعه زمانی خاص مجاز به این اقدام نظارتی مهم وموثر خود خواهد بود و این مخالف صریح قانون اساسی است.

این است که اینجانب بارها گفته ام که برداشت غلط بسیاری از اصول گرایان از اصل ولایت فقیه عامل نا بسامانی وضع خودشان وشرایط امروز کشور است. یک اظهار نظر خاص در شرایط خاص مقام رهبری را به عنوان حکم حکومتی تلقی می کنند و از بسیاری از وظایف خود شانه خالی می کنند و نهادی مثل مجلس را از حیز انتفاع ساقط می کنند، کاری که در چند سال اخیر بارها شاهد آن بوده ایم.

برخی از این دوستان نادان ولایت می گویند مقصر اصلی استیضاح کنندگان هستند که دست به این اقدام زدند. مانند این است که فردی از خیابان رد شود و راننده متخلفی او را زیر بگیرد و بعد بگوییم اصلا چرا آن فرد از خیابان رد شد تا این اتفاق بیفتد؟!

مدعیان سیاه بودن یکشنبه 15 بهمن برای مجلس، همچنین استناد می کنند به سخن رهبری در باره پرهیز سران قوا از اختلاف. باید گفت این سخن چه ارتباطی با ماجرای آن روز دارد؟ در جلسه استیضاح یک وزیر ، رئیس جمهور به جای آنکه از وزیر خود دفاع کند، از برداشتهای متفاوت خود از برخی اصول قانون اساسی سخن می گوید و سپس این استیضاح را بدون دلیل ، ناشی از امور پشت پرده معرفی می کند و به عنوان نمونه، محتوای یک لوح فشرده را که قبلا به صورت غیر قانونی ضبط شده ، در صحن مجلس بر خلاف قانون پخش می کند.

در اینجا مجلس و رئیس مجلس چه باید بکنند؟ آیا پاسخ مجلس و دفع شبهات پدید آمده ، ایجاد اختلاف است یا انجام وظیفه اخلاقی و شرعی و قانونی و ملی ؟ آیا اگر پاسخ داده نمی شد، به معنی پذیرش حرفهای رئیس جمهور و موجب گمراهی بسیاری از مردم نمی شد؟ من اطمینان دارم که اگر رئیس مجلس پاسخ نمی داد همین افراد اعتراض می کردند که چرا پاسخ ندادید؟ همان طور که در سئوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم این اتفاق افتاد.

اگر در مناظره مشهور سال 88 نیز همین طور با آقای احمدی نژاد برخورد می شد امروز به اینجا نمی رسیدیم.

بنابراین برخلاف نظر برخی سیاسیون یکشنبه 15 بهمن برای مجلس نه تنها سیاه نبود بلکه بسیار سفید ونورانی و روز افتخار مجلس بود و اگر سیاهی در آن وجود داشت، برای مجلس نبود، برای دیگری بود./نامه نیوز