اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حساب شخصی احمدی نژاد مسدودشد تا پول برداشت شده برای دانشگاه ایرانیان بازگردانده شود



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی‌ نژاد


 کاظم پالیزدار ، مشاور معاون اول رییس‌جمهور و دبیر ستاد مفاسد اقتصادی می‌گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست‌جمهوری، سوء‌جریان به وقوع پیوسته است.

 شاهد این مدعا روند زمانی شتاب‌زده تاسیس و شكل‌گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهادریاست‌جمهوری در دو هفته پایانی كار دولت است.

مصوبه‌ای در دولت به‌منظور جواز كمك نهاد ریاست‌جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صادر می‌شود بدون آنكه در جلسه، ذكر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد. در حال حاضر پرونده این مصوبه كه مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

در نهایت مورخ ١٢/٥/١٣٩٢ و در آخرین روز كاری دولت قبل با امضای آقای «ح. ب» مبلغ ١٦ میلیارد تومان به حساب شخصی مشترك رییس‌جمهور وقت با وی، واریز می‌شود. البته با اشكال دیوان محاسبات كشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست‌جمهوری بازگردانده شد.

در تاریخ ٥/٦/١٣٩٢ حسابرس كل هیات حسابرسی دیوان محاسبات كشور این امر را خلاف قانون ابلاغ كرده و بر بازگشت آن تاكید می‌كند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات كشور، حساب‌ شخصی رییس‌جمهور سابق و آقای «ح. ب» مسدود می‌شود و با پیگیری‌های مكرر معاون كل محترم نهاد ریاست‌جمهوری در تاریخ ١١/٧/١٣٩٢ این وجه به حساب نهاد باز می‌گردد.

وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی كند كه چگونه طی كمتر از دو هفته پایانی كار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به‌كار می‌كند، بدون اینكه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه كمك به آن به حساب شخصی این افراد كارسازی شود. انتظارمان از دستگاه قضایی این است كه این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی كند. امیدواریم مسوولانی كه در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملكردشان باشند.


 احبار سیاسی  -  اعتماد 


ویدیو مرتبط :
ویدئو 5 : آموزش برداشت پول از حساب اکسنس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حساب‌بانکی‌دانشگاه‌احمدی‌نژاد بنام‌کیست؟



حساب‌بانکی‌دانشگاه‌احمدی‌نژاد بنام‌کیست؟

بعضی از کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی تصاویری از واریز پول به حساب دانشگاه ایرانیان را منتشر کرده اند. تصاویری که یک نکته جالب دارد.

حساب‌ بانکی‌دانشگاه‌احمدی‌نژاد,واریز پول به حساب دانشگاه ایرانیان

 

به گزارش مهر،  اعلام شماره حساب بانکی برای واریز کمک های مردمی. این، آخرین اقدام خبرساز محمود احمدی‌نژاد قبل از تحویل دفترکار ریاست جمهوری بود که رئیس دولت دهم در آخرین گفتگوی تلویزیونی خود به آن اشاره کرد.

 

احمدی‌نژاد که گویا قصد دارد ادامه فعالیت هایش را در دانشگاهی که با همراهان همیشگی اش تاسیس کرده بگذراند، جمعه شب در اخرین گفتگوی زنده تلویزیونی اش، به تاسیس این دانشگاه اشاره کرد و با اعلام شماره حساب، از مردم خواست که در صورت تمایل به این دانشگاه کمک مالی کنند.

به فاصله چندساعت پس از اعلام این شماره حساب، بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی، با اعلام پرداخت مبلغی به حساب این دانشگاه، عکسی از سند پرداختی خود را هم در صفحه های شخصی شان منتشر کردند اما نکته جالب این تصاویر، نام صاحب شماره حساب اعلام شده دانشگاه ایرانیان توسط احمدی‌نژاد بود.

 

این در حالی است که خبرها حاکی از رد لیست اعضای شورای موسس دانشگاه ایرانیان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی است که گفته می‌شود دلیل آن نیز حضور حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در لیست شورای موسس بوده است./مهر