اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حساب شخصی احمدی‌نژاد مسدود شد



اخبار,اخبار سیاسی ,محمود احمدی‌نژاد

شاهد این مدعا روند زمانی شتاب‌زده تاسیس و شكل‌گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهادریاست‌جمهوری در دو هفته پایانی كار دولت است.

دبیر همان ستادی كه در دو دولت قبل جلساتش تعطیل شده بود و خبری از آن نبود حالا از تخلفات همان دولتی می‌گوید كه رغبتی به برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نداشت.

به گزارش فارس، از ارتباط مسوولان دولت سابق با بابك زنجانی گرفته تا احضار همان مسوولان در روال بررسی پرونده متهم نفتی.

از روال اخذ مجوز برای دانشگاه ایرانیان در روزهای آخر دولت می‌گوید و از اتهاماتی كه مسوولان دولت سابق به بهانه آن از معاون اول این دولت شكایت كرده‌اند. كاظم پالیزدار كه مشاور معاون اول رییس‌جمهور هم هست از بابك زنجانی می‌گوید و تاكید می‌كند كه «رابطه دولت یازدهم با آقای زنجانی رابطه شاكی و متشاكی است.

دولت یازدهم مردادماه سال ٩٢ سكان دولت را در دست گرفت و كابینه یازدهم نیز شهریور ماه تقریبا به‌طور كامل فعالیت خود را آغاز كرد و بابك زنجانی با پیگیری‌های این دولت و اقدام مناسب و قابل تقدیر قوه قضاییه در دی‌ماه همان سال دستگیر شد.

 با توجه به مستنداتی كه در دادگاه ارایه و قید شده نشان می‌دهد كه ارتباطی بین آقای زنجانی و مسوولان دولت قبلی وجود داشته و زنجانی نیز بنابر حمایت دولت گذشته اقداماتش را انجام داده زیرا اگر حمایت‌های دولت قبل نبود نمی‌توانست فعالیت‌های خود را ادامه دهد. »

او از همكاری‌های دولت سابق و به ویژه اجازه نامه سه وزیر دولت قبل به بابك زنجانی برای معاملات نفتی هم می‌گوید: «آن سندی كه اخیرا در دادگاه به عنوان مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی به آن اشاره شده است و با امضای سه وزیر دولت قبل و رییس كل بانك مركزی ارایه شد، هیچ‌گونه شباهتی به مصوبات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی ندارد زیرا این مصوبات پس از سیر مراحل قانونی در سربرگ شورای عالی امنیت ملی و با امضای معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ می‌شود.

در حالی ‌كه برگه مذكور یك سربرگ یادداشت بانك مركزی و به‌صورت دست نویس بدون هیچ‌گونه طبقه‌بندی و شماره ثبت تنظیم شده است كه امضای سه وزیر دولت قبل و رییس كل سابق بانك مركزی را در زیر برگه داشت نسخه‌ای از آن را برای رویت به شما ارایه می‌كنم.

همان‌طور كه مشاهده می‌كنید این برگه به هیچ عنوان شبیه به مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی نیست.

با این شرایط آقایان می‌آیند و می‌گویند ما هیچ حمایتی نكردیم همان چهار فردی كه آن نامه را نوشته‌اند این متن را امضا كردند. خیلی از این آقایان كه امروز مدعی مبارزه با فساد هستند زنجانی را تایید می‌كردند و می‌گفتند زنجانی تمام بدهی‌هایش را داده و دیگر هیچ بدهی ندارد.

وی در ادامه در مورد احضار این افراد هم گفت: «دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات و رسیدگی و تكمیل پرونده‌ها نیاز به تحقیق و بررسی دارد و البته دراین خصوص هیچ‌گونه اغماضی نمی‌كند. افراد متعددی در منصب‌های مختلف برای پاسخگویی به قوه قضاییه و در خصوص همین پرونده و این‌گونه ارتباطات بارها دعوت شدند و پاسخ دادند.»

وی اما از یك تخلف دیگر دولت سابق هم توضیحات بیشتری داده و می‌گوید: موضوع دیگر سوءاستفاده از ٢٢ میلیارد دلار منابع ارزی در خلال مداخله بانك مركزی در بازار ارز در دولت گذشته است. بانك مركزی ظرف مدت ١٧ ماه از مهر ماه سال ١٣٨٩ تا دی ماه سال١٣٩٠؛ اقدام به مداخله در بازار ارز به ارزش ٢/٢٢ میلیارد دلار از طریق توزیع ٧/٢٠ میلیارد دلار ارز به صرافی‌های منتخب در كشور امارات و تركیه، به‌صورت حواله و فروش ٥/١ میلیارد دلار ارز به‌صورت اسكناس به صرافی‌های منتخب داخل كشور كرد.

 این اقدام با هدف مدیریت بازار ارز و كنترل نرخ آن صورت گرفته، لیكن شاهد آن بودیم كه تاثیر كاملا معكوس بر بازار ارز و جهش نرخ ارز و آسیب اقتصاد كشور داشت. در خلال این روند شتاب‌زده و مداخله ارزی با حجم غیرمعقول برای مدیریت بازار ارز به عنوان مصداق از چاله درافتادن و در چاه افتادن؛ مفاسد كلانی به وقع پیوسته است.

به‌واسطه انتخاب عوامل نامعتمد و فاقد صلاحیت حرفه‌ای برای توزیع ارز بدون ضمانت اجرایی و بدون اعمال نظارت و كنترل لازم بر عرضه ارز پس از توزیع میان صرافی‌ها تخلفات بسیاری در سوءاستفاده از این منابع ارزی حادث شده است.

در حال حاضر برخی افراد مرتبط در این زمینه پرونده كیفری مفتوح نزد دستگاه قضایی دارند و در بازداشت به‌سر می‌برند.

پالیزدار تصریح كرد: «رییس‌جمهور سابق ١٢ اتهام را نسبت به سخنان آقای جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور مطرح كردند این در حالی است كه تمام این ١٢ بند به سوء‌عملكرد اقتصادی دولت قبل بازمی‌گردد.» دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اما از یك تخلف دیگر دولت سابق هم توضیحات بیشتری می‌دهد و می‌گوید: «دانشگاه جامع ایرانیان یك دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است كه در دو هفته پایانی كار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست‌جمهوری، سوء‌جریان به وقوع پیوسته است.

شاهد این مدعا روند زمانی شتاب‌زده تاسیس و شكل‌گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهادریاست‌جمهوری در دو هفته پایانی كار دولت است.

مصوبه‌ای در دولت به‌منظور جواز كمك نهاد ریاست‌جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صادر می‌شود بدون آنكه در جلسه، ذكر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد.

 در حال حاضر پرونده این مصوبه كه مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. در نهایت مورخ ١٢/٥/١٣٩٢ و در آخرین روز كاری دولت قبل با امضای آقای «ح. ب» مبلغ ١٦ میلیارد تومان به حساب شخصی مشترك رییس‌جمهور وقت با وی، واریز می‌شود.

البته با اشكال دیوان محاسبات كشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست‌جمهوری بازگردانده شد. در تاریخ ٥/٦/١٣٩٢ حسابرس كل هیات حسابرسی دیوان محاسبات كشور این امر را خلاف قانون ابلاغ كرده و بر بازگشت آن تاكید می‌كند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات كشور، حساب‌ شخصی رییس‌جمهور سابق و آقای «ح. ب» مسدود می‌شود و با پیگیری‌های مكرر معاون كل محترم نهاد ریاست‌جمهوری در تاریخ ١١/٧/١٣٩٢ این وجه به حساب نهاد باز می‌گردد.

وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی كند كه چگونه طی كمتر از دو هفته پایانی كار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به‌كار می‌كند، بدون اینكه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه كمك به آن به حساب شخصی این افراد كارسازی شود.

انتظارمان از دستگاه قضایی این است كه این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی كند. امیدواریم مسوولانی كه در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملكردشان باشند.

 

اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
حساب و کتاب احمدی نژاد(بدون شرح)..........

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حساب شخصی احمدی نژاد مسدود شد


کاظم پالیزدار ، مشاور معاون اول رییس‌جمهور و دبیر ستاد مفاسد اقتصادی می‌گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست‌جمهوری، سوء‌جریان به وقوع پیوسته است.

روزنامه اعتماد: کاظم پالیزدار ، مشاور معاون اول رییس‌جمهور و دبیر ستاد مفاسد اقتصادی می‌گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست‌جمهوری، سوء‌جریان به وقوع پیوسته است.

 شاهد این مدعا روند زمانی شتاب‌زده تاسیس و شكل‌گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهادریاست‌جمهوری در دو هفته پایانی كار دولت است.

مصوبه‌ای در دولت به‌منظور جواز كمك نهاد ریاست‌جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صادر می‌شود بدون آنكه در جلسه، ذكر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد. در حال حاضر پرونده این مصوبه كه مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

در نهایت مورخ ١٢/٥/١٣٩٢ و در آخرین روز كاری دولت قبل با امضای آقای «ح. ب» مبلغ ١٦ میلیارد تومان به حساب شخصی مشترك رییس‌جمهور وقت با وی، واریز می‌شود. البته با اشكال دیوان محاسبات كشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست‌جمهوری بازگردانده شد.

در تاریخ ٥/٦/١٣٩٢ حسابرس كل هیات حسابرسی دیوان محاسبات كشور این امر را خلاف قانون ابلاغ كرده و بر بازگشت آن تاكید می‌كند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات كشور، حساب‌ شخصی رییس‌جمهور سابق و آقای «ح. ب» مسدود می‌شود و با پیگیری‌های مكرر معاون كل محترم نهاد ریاست‌جمهوری در تاریخ ١١/٧/١٣٩٢ این وجه به حساب نهاد باز می‌گردد.

وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی كند كه چگونه طی كمتر از دو هفته پایانی كار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به‌كار می‌كند، بدون اینكه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه كمك به آن به حساب شخصی این افراد كارسازی شود. انتظارمان از دستگاه قضایی این است كه این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی كند. امیدواریم مسوولانی كه در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملكردشان باشند.