اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حساب دانشگاه احمدی نژاد فعال شد +سند



حساب دانشگاه احمدی نژاد فعال شد +سند

مشرق - در روز تنفیذ ریاست جمهوری و در مدت کوتاه چند ساعته، مبلغ ۱۶میلیارد تومان از ردیف بودجه و حساب نهاد ریاست‌جمهوری به حساب کوتاه‌مدت بانک ملت به شماره ۴۷۰۱۶۸۶۴۹۵ به نام دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان،  واریز شده بود.

 

حساب دانشگاه احمدی نژاد,دانشگاه ایرانیان

 

انتشار این خبر بازتاب هایی فراوانی در رسانه ها داشت تا اینکه ،حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد و معاون اجرایی فعلی دانشگاه ایرانیان در گفت‌وگو با فارس در واکنش به انتشار اخباری درباره انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری به حساب دانشگاه جامع ایرانیان جهت تامین مخارج این دانشگاه گفت: در  زمان ریاست اینجانب در نهاد ریاست جمهوری هرگونه نقل و انتقال مالی تماما منطبق بر قانون و با رعایت مقررات مربوطه بوده است و هیچگونه کار خلاف مقررات و جابه‌جایی مالی اداری و اقلامی، بدون مجوز قانونی در نهاد ریاست جمهوری اتفاق نیفتاده است و تا زمان خداحافظی از این نهاد در سیزدهم مرداد امسال، هیچگونه اقدامی خلاف قانون صورت نگرفته است و تمام انتقالات بر اساس ضوابط قانونی بوده است.

بقایی با اشاره به سند منتشر شده در رسانه ها در خصوص انتقال 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه جامع ایرانیان افزود: هر فعالیت مالی، اداری همگی منطبق بر قانون بوده است. منتشر کردن یک سند دلیل بر تخلف نیست. دوستان برای اثبات ادعای خود، تخلف این سند را مطرح کنند.

اظهار نظرها بعد از صحبت های بقایی ادامه داشت تا سخنگوی کمیسیون اصل نود در یک نشست خبری از مسدود بودن حساب دانشگاه خبر داد و گفت :حتی اگر مورد معین چک 16 میلیاردی واصل شده به حساب دانشگاه ایرانیان مشکل قانونی نداشته باشد، اخذ مجوز برای دانشگاه ایرانیان از بعد نقض ماده 598 قانون مجازات اسلامی مشکل‌ساز خواهد بود.

مصطفی افضلی‌فرد با بیان این مطلب که دولت دهم بودجه کشور را در مکانی غیر از مکان معین هزینه کرده است، افزود: اگر بودجه‌‌ای که به دانشگاه ایرانیان اختصاص یافته نیز به خزانه بازگشت داده شود ، باز هم نافی رسیدگی قضایی به آن نیست و پس از تکمیل شدن پرونده به قوه‌قضائیه تحویل داده می‌شود و در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی میزان انطباق دریافتی‌های دانشگاه‌ ایرانیان با ماده 598 قانون مجازات‌های اسلامی هستند.

در همین ارتباط دادستان جدید دیوان محاسبات روز سه شنبه در حاشیه مراسم معارفه‌اش به برنامه‌های این دیوان برای رسیدگی به پرونده 16 میلیارد تومانی که به حساب شخصی واریز شده بود اشاره کرد و افزود: پرونده اخیری که در مورد برداشت 16 میلیارد تومانی از حساب دولت و به‌نفع شخصی اتفاق افتاده بود، به‌سرعت بررسی شد.

دادسرا و دیوان محاسبات ظرف مدت یک هفته آن را رصد، تحقیق و رسیدگی کرد که این مبلغ به‌سرعت به حساب بیت‌المال برگردانده شد. این پرونده از حیث رسیدگی و اعمال مجازات‌های اداری هم دادخواست‌های لازم برایش صادر شده و از حیث وصف مجرمانه هم به مرجع قضایی اعلام شده است.

 

فیاض شجاعی در مورد مجازات‌های در نظر گرفته شده برای مجرمان پرونده 16 میلیارد تومانی گفت: مجازات آنها هنوز مشخص نیست و باید توسط هیئت مستشاری رسیدگی شود و پس از آن تصمیمات لازم در مورد آنها اتخاذ می‌شود. دادسرا وظیفه‌اش در این زمینه تحقیق و تعقیب است.

به گزارش خبرنگار مشرق در حالی با گذشت حدود دو ماه از انتشار این خبر ،اظهارنظر در رابطه با این موضوع از سوی مقامات اجرایی و وقضایی همچنان ادامه دارد که ،روز گذشته مشایی بعد از مدتها سکوت خبری در گفت و گو با سایت دولت بهار با تایید مسدود شدن یکی از حسابهای بانکی دانشگاه ایرانیان گفت: همان گونه که پیش از این اعلام شده بود دانشگاه ایرانیان دارای دو حساب بانکی است که حساب دوم دانشگاه مشکلی ندارد و فعال است .

بر اساس این گزارش ،در حالی نهادهای نظارتی،انتقال 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه و نحوه مجوز گرفتن این دانشگاه را در دست بررسی دارند که هم اکنون امکان واریز و برداشت از حساب بانک ملت به شماره 4701686495 به نام تامین سرمایه دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی جامع بین المللی ایرانیان و شماره کارت 6104337770117727 به نام دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان مهیاست و فعال بودن این حساب را می توانید در سند زیر مشاهده کنید.

 

حساب دانشگاه احمدی نژاد,دانشگاه ایرانیان

 مشرق


ویدیو مرتبط :
حساب و کتاب احمدی نژاد(بدون شرح)..........

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی تخلفات دانشگاه آزاد صدای احمدی نژاد را هم در آورد+سند



فرهاد دانشجو,تخلفات  فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد

ماجرای 24 سوال بازرس رییس جمهور سابق از فرهاد دانشجو
وقتی تخلفات دانشگاه آزاد صدای احمدی نژاد را هم در آورد / از "فعالیت انتخاباتی برای آقای "ق" و "خسرو" تا تخلفات سنگین مالی و انتصابات خانوادگی + سند

انتشار برخی اخبار از سوی رسانه های افراطی درخصوص عزل احتمالی فرهاد دانشجو از دانشگاه آزاد در حالی است که برخی اسناد موجود نشان می دهد بازرس رییس جمهور سابق در نامه ای که دارای 24 سوال است از رییس دانشگاه خواسته تا توضیحات خود را ارایه دهد اما فرهاد دانشجو دستور داده پاسخی به سوالات داده نشود.

 برخی اخبار از سوی رسانه های افراطی درخصوص عزل احتمالی فرهاد دانشجو از دانشگاه آزاد در حالی است که برخی اسناد موجود نشان می دهد بازرس رییس جمهور سابق در نامه ای که دارای 24 سوال است از رییس دانشگاه خواسته تا توضیحات خود را ارایه دهد اما فرهاد دانشجو دستور داده پاسخی به سوالات داده نشود.

به گزارش «انتخاب» ؛ براساس سندی که به دست خبرنگار «انتخاب» رسیده ، غلامعباس زارع سرپرست بازرسی ریاست جمهوری در دولت دهم در نامه ای به شماره ی 104805 خطاب به فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد ، خواستار پاسخ به 24 تخلفات گسترده در این دانشگاه شده است.

در صفحه دوم این سند آنی ، به سوءاستفاده های بی سابقه دانشجو از امکانات دانشگاه آزاد برای تبلیغات برادرش (خسرو دانشجو) در انتخابات اخیر شورای شهر و همچنین کمک به فعالیت انتخاباتی یک کاندیدای خاص ()، انتصابات خانوادگی، تخلفات سنگین مالی، جذب اعضای هیات علمی با مدرک فوق لیسانس آنهم در تهران، برگزاری های جشن های چند صدمیلیونی در برج میلاد و ... اشاره شده است.

براساس اطلاعات دریافتی، بند شماره 24 (آخرین بند) مربوط به آقای "ق" (کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اخیر) می باشد.

این درحالیست که براساس اطلاع دقیق خبرنگار «انتخاب»، دانشجو پس از مطالعه ی این نامه، ترجیح داده نامه ی بازرسی ویژه ریاست جمهوری را بی پاسخ بگذارد!

پیش از این، برخی رسانه ها نسخه ی ناقص این سند را منتشر کرده بودند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 انتخاب