اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسابدارها چقدر درآمد دارند؟



اخبار,اخبار اقتصادی,حسابدارها

حسابداری از جمله رشته‌های تحصیلی است که برای ورود به بازار کار به حداقل تحصیلات لیسانس و سابقه کار نیاز دارد.

حسابداری یکی از رشته‌های تحصیلی است که به نظر می‌رسد بازار کار بسیار خوبی دارد. این درحالی است که به گفته شاغلان مشغول به این کار، فعالان در این شغل علاوه بر مسئولیت بسیار بالا، گاه با مشکلات کم بودن حقوق دریافتی و نداشتن بیمه مواجه می‌شوند و داشتن سابقه کار نیز در این عرصه بسیار دارای اهمیت است.

مدیر مالی یکی از شرکت‌های به‌نام می‌گوید: ساعت کاری من از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر بوده و درآمد ماهانه من حداقل دو میلیون تومان است و از بیمه و سایر مزایا نیز بهره‌مند می‌شوم.

یکی از کارمندان حسابداری همین شرکت هم عنوان می‌کند: ساعت کاری من از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر است و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تعطیل هستم و پایه حقوق وزارت کار دریافت می‌کنم و از مزایای بیمه نیز برخودار هستم.

یک شرکت تولید لامپ کم مصرف نیز برای هشت ساعت کار روزانه، کارمند حسابدار 700 هزارتومان حقوق در نظر گرفته و  این در حالی است که از بیمه و سایر مزایا نیز برخوردار نیست و حتما باید لیسانس حسابداری و پنج سال سابقه کار داشته باشد.

بر این اساس موسسه‌های بسیار زیادی در سطح شهر هستند که ابتدا حسابداری را آموزش می‌دهند و سپس به شرکت‌ها معرفی می‌کنند.

مسوول یکی از این موسسه‌ها می‌گوید: 50 هزار تومان هزینه آموزش نرم‌افزار و 80 هزارتومان هزینه آموزش اصول اولیه حسابداری دریافت می‌کنیم و با پایان دوره یک ماهه آموزش، فرد می‌تواند به شرکت‌هایی که از طرف این موسسه معرفی‌ ‌می‌شود مراجعه کرده و شروع به کار کند.

آن طور که در یکی از آگهی‌ها آمده، شرکت‌های زیرمجموعه این موسسه‌ها حقوق 300 تا 600 هزار تومان برای کار نیمه وقت و 700 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان برای کار تمام وقت با بیمه در نظر گرفته‌اند.

اخبار اقتصادی - اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
درآمد مانکن های ایرانی چقدر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعایی جالب در سالگرد پیروزی انقلاب: هیچ كس نمی داند درآمد كشور چقدر است!



رئیس دیوان محاسبات كشور، چند روز پیش در جمع مدیران اداری استان اصفهان اعلام كرده است، هیچ كس نمی تواند به طور قطع بگوید كه در آمد كشور چه قدر است!

 

به گزارش «تابناك»، این سخن در حالی گفته می شود كه رحمانی فضلی، ریاست نهادی را بر عهده دارد كه باید هر سال به تفریغ بودجه بپردازد.

بنا بر این گزارش، این نهاد قانونی كه زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می كند، دیوان محاسبات كشور نام دارد كه بر پایه قانون، موظف است تا به حساب وزارتخانه ها، موسسات، شركت های دولتی و دیگر دستگاه هایی كه به گونه ای از انحا، از بودجه استفاده می كنند، رسیدگی كند تا هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز نكرده و هر وجهی در محل خود مصرف شده باشد.

بنابراین، باید گفت كه دیوان موظف است، پیش بینی دولت در بودجه درباره درآمدها و هزینه ها، تحقق این برآوردها و محل مصرف آنان را بررسی کرده و به مجلس و مردم گزارش دهد، ولی پرسش اصلی اینجاست كه اگر نهادی چون دیوان محاسبات، نداند میزان درآمد كشور چه میزان است، چگونه می تواند بر حساب های دولتی نظارت كند و در مقابل تخلفات آن بایستد؟!

در واقع، هنوز هم مشخص نیست، چرا هیچ نهادی نمی تواند درآمد كل كشور را كه لزوما درآمد كل دولت به شمار می رود، به صورت دقیق بداند، طبیعی است در چنین شرایط مبهمی است كه نهادهای نظارتی به طور قطع، هیچ گاه نمی توانند بر حساب های دولتی نظارت كنند.

گویا در اوضاع کنونی، دیوان محاسبات كل كشور كه دارای شأن والایی در ساختار جمهوری اسلامی ایران است و در قانون اساسی چند بند به آن اختصاص یافته، در وضعیتی است كه از همه وظایفش فقط می تواند جابجایی سرفصل های بودجه را رسیدگی كند.

بنابراین، ضرورت دارد که مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در راستای به روز كردن قوانین محاسباتی كشور برآمده و با گسترش اختیارات دیوان محاسبات، از توانایی این نهاد برای نظارت كامل و كافی بر بیت المال استفاده كند، زیرا این پذیرفتنی نیست كه سی و دو سال پس از انقلاب، نهاد نظارتی كه تخصصا بر بودجه نظارت می كند، از میزان دقیق درآمد كشور آگاهی نداشته باشد.../تابناك