اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حزب الله دولت عربستان را مسؤول انفجار قطیف دانست



اخبار,اخباربین الملل, حزب الله لبنان

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای حمله تروریستی به نمازگراران مسجد امام علی (ع) در شهرك القدیح در منطقه قطیف در شرق عربستان را به شدت محكوم كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان در بیانیه خود آورده است: صاحبان تفکر تکفیری در انفجارهای خود بین شیعه و سنی یا مسلمان و غیرمسلمان تفاوتی قائل نیستند، بلکه علیه همگان وحشگیری می‌کنند. این اقدام آنها نشات گرفته از تفکر کینه توزانه ای است که دشمنان خودشان را تکفیر کرده و سربریدن آنها را حلال می‌شمارد.


این بیانیه صاحبان این تفکر تکفیری تروریستی را مجری اهداف قدرت‌های دشمن امت اسلامی به صورت عمدی و مصرانه دانست.


حزب الله، عربستان را مسؤول کامل این جنایت پلید دانست زیرا از جنایتکاران قاتل به صورت فکری، رسانه‌ای، سیاسی، مادی و عملی برای جنایت‌های مشابه در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی حمایت و سرپرستی می‌کند؛ و نه تنها در محافظت از شهروندان خود در منطقه الشرقیه کوتاهی می‌کند بلکه در تریبون ها و رسانه‌ها علیه آنها دست به پلیدترین اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای و نژادی می‌زند.


در این بیانیه آمده است: این جنایت یکی از جنایت‌هایی است علیه مساحد و مراکز دینی در جهان اسلام صورت می گیرد که آنها را گروههای مرتکب می‌شوند که معنای نماز را نمی دانند و حرمت خانه خدا و مراکز عبادی را رعایت نمی کنند و برای حرمت خون های پاک و بی گناه ارزشی قائل نیستند که در قربانگاههای جهالت، کینه ورزی و اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای و مذهبی ریخته می‌شود.


حزب الله لبنان در پایان بیانیه خود به خانواده های شهدای انفجار تروریستی شهرک القدیح تسلیت گفت و با مجروحان ابراز همدردی کرد و شفای عاجل از خداوند متعال خواستار شد.


  اخبار  بین الملل  -  سایت  العالم 


ویدیو مرتبط :
انفجار انتحاری در مسجد شیعیان قطیف عربستان +18

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان‌سعودی: دستگیری رهبر "حزب‌الله حجاز" 19 سال بعد از انفجار ضدآمریکایی "الخبر"



وی دو هفته پیش در فرودگاه بیروت دستگیر و سپس با استفاده از یک فروند هواپیمای اختصاصی به عربستان سعودی منتقل شده است.

رهبر حزب الله حجاز در لبنان دستگیر شده و به عربستان سعودی منتقل شده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن این خبر را منتشر کرده است. عربستان سعودی احمد المغسل رهبر حزب الله حجاز را دستگیر کرده است که مظنون اصلی انفجارهای 1996 شهر الخبر در شرق این کشور است.


عربستان سعودی می گوید او را بعد از فرار 19 ساله دستگیر کرده است.

احمد المغسل شهروند عربستان سعودی است.
 

اخبار,اخباربین الملل ,رهبر حزب الله حجاز


در انفجار الخبر، برج های محل اقامت نظامیان آمریکایی در شهر الخبر عربستان سعودی مورد هدف قرار گرفت و 19 نظامی آمریکایی کشته و 500 نظامی دیگر زخمی شدند.
 
وی دو هفته پیش در فرودگاه بیروت دستگیر و سپس با استفاده از یک فروند هواپیمای اختصاصی به عربستان سعودی منتقل شده است.


او از 20 سال قبل تاکنون تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان سعودی و آمریکایی بود.


یک دادگاه آمریکایی هم قبل از این وی را به برنامه ریزی انفجار الخبر متهم کرده بود.
 
مقامات سعودی هنوز به طور رسمی در این باره اظهار نظر نکرده اند.

اخبار,اخباربین الملل ,رهبر حزب الله حجاز

 
گروه حزب الله حجاز نیز دستگیری این فرد را تایید کرده و مسولیت این اقدام را متوجه دولت عربستان سعودی و حزب المستقبل لبنان کرده است.
 
 امریکا و عربستان سعودی قبل از این ایران را به برنامه ریزی و اجرای انفجار الخبر متهم کرده بودند اما تهران بارها این اتهام را رد کرده است.
 
  در سال 2006 نیز یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا ایران را به پرداخت 254 میلیون دلار آمریکا به خانواده های 17 نظامی آمریکایی کشته شده در انفجار الخبر محکوم کرد.

 

 اخبار بین الملل - عصر ایران