اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حزب الله با داعش درگیر شد



اخبار,اخباربین الملل,درگیر ی حزب الله با داعش

 اخبار بین الملل - حزب الله با داعش درگیر شد

درگیری‌های شدیدی دوشنبه شب میان حزب الله و افراد مسلحی که گمان می‌رفت از اعضای داعش باشند در اطراف منطقه عرسال در شمال شرق لبنان به وقوع پیوست.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، بکر الحجیری، مسئول جریان المستقبل در عرسال اعلام کرد: در مناطق دهوة و خربة درگیری‌هایی میان اعضای حزب الله با افراد مسلح بوقوع پیوست و ارتش لبنان نیز در همان حال، پایگاه‌های افراد مسلح را بمباران کرد.

وی افزود: جنگنده‌های سوری نیز دست به چندین حمله به پایگاه‌های افراد مسلح در مناطق کوهستانی بی‌آب و علف اطراف عرسال زدند.

الحجیری همچنین تصریح کرد که صدای شلیک گلوله در داخل منطقه عرسال نیز شنیده شده است.


اخبار  بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
درگیری سربازان حزب الله حزب الله حزب الله و داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری شدید حزب‌الله با داعش در مرز لبنان با سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار اقتصادی -درگیری شدید حزب‌الله با داعش در مرز لبنان با سوریه

از زمان آغاز پیشروی های گروه تروریستی داعش در سوریه و لبنان،مشخص بود که اقدامات این گروه تنها به دو کشور مذکور محدود نمانده و دیگر کشورها و مناطق مختلف خاورمیانه را درگیر خواهد کرد. در همین زمینه، جدیدترین اخبار از اقدام داعش در راستای حمله به مناطق شیعه نشین لبنان حکایت دارد که البته با مقاومت نیروهای حزب الله مواجه شده است..

درگیری شدید حزب‌الله با داعش در مرز لبنان با سوریهاز زمان آغاز پیشروی های گروه تروریستی داعش در سوریه و لبنان،مشخص بود که اقدامات این گروه تنها به دو کشور مذکور محدود نمانده و دیگر کشورها و مناطق مختلف خاورمیانه را درگیر خواهد کرد. در همین زمینه، جدیدترین اخبار از اقدام داعش در راستای حمله به مناطق شیعه نشین لبنان حکایت دارد که البته با مقاومت نیروهای حزب الله مواجه شده است.

به گزارش «تابناک»، اخبار رسیده از منابع محلی لبنانی حاکی از آن است که تروریست های داعش امروز با سه هزار نیرو به منطقه «بریتال» لبنان که از جمله مناطق شیعه نشین این کشور است، حمله کرده و درصدد تصرف این منطقه برآمده است. در پی این اقدام، رزمندگان حزب الله مبارزه شدیدی را با تروریست ها آغاز کردند و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع مذکور، پیش از این و طی روزهای اخیر، اخبار جسته و گریخته ای مبنی بر تصمیم دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره برای حمله به مناطق مرزی لبنان و سوریه در روز عید قربان منتشر شده بود. به همین سبب، حزب الله از طریق پهپادها و همچنین نیروهای اطلاعاتی خود اقدام به رصد تحرکات تروریست ها کرده و ضمن اطلاع از قصد این گروه ها، خود را برای مقابله با آن ها آماده کرده بود. هنوز جزئیات دقیقی از شدت درگیری ها و میزان تلفات آن در دست نیست.

گفتنی است طی هفته های اخیر و همزمان با آماده شدن ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا برای اقدام نظامی در عراق و سوریه، گمانه هایی در این رابطه مطرح شده بود که ممکن است تروریست های داعش از دو کشور مذکور به سمت مناطقی دیگر سرازیر شوند که بر اساس وقایع امروز می توان گفت کشور لبنان یکی از اهداف جدید داعش به شمار می رود. 

اخبار بین الملل- تابناک