اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرکت لاک پشتی، وعده های دولت برای خانه دارکردن مردم



اخبار ,اخبار اقتصادی ,طرح جامع مسکن

 

اخبار اقتصادی -  حرکت لاک پشتی، وعده های دولت برای خانه دارکردن مردم

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ارائه فوری طرح جامع مسکن از سوی دولت به مجلس، گفت: وعده های و طرح های دولت برای خانه دار کردن مردم به کندی پیش می رود و دولت باید سیاست های خود را هرچه سریع تر در بخش مسکن شفاف کند تا مردم از سیاست های این بخش آگاه شوند و بازار رونق گیرد.

 سیدمهدی هاشمی در گفت و گویی وعده های و طرح های دولت برای خانه دار کردن مردم به کندی پیش می رود ،افزود: طرح هایی مانند ایجاد صندوق پس انداز مسکن، بازار رهن ثانویه و افزایش تسهیلات ساخت مسکن که از سوی دولت مطرح می شود، اگه هر کدام جداگانه اجرا شود یک پازل ناقصی خواهد بود که مشکلی را حل نخواهد کرد، بنابراین باید همه این برنامه ها به صورت همزمان پیگیری شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال صندوق پس انداز مسکن و پرداخت وام خرید به تنهایی می تواند بخشی از مشکلات ر ا حل کند و پیش از این باید تسهیلاتی را جهت تولید و ساخت مسکن جدید و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اگر فقط سقف تسهیلات وام خرید مسکن افزایش یابد موثر نیست و حتی باعث مشکلاتی هم می شود، گفت: اگر بتوانیم به تولید وعرضه مسکن کمک کنیم و در مرحله بعد تقاضا تحریک شود و تسهیلات خرید را افزایش دهیم انجام این اقدامات در کنار یکدیگر موثر است و در غیراینصورت پازل ناقصی می شود که تاثیری ندارد.

هاشمی تاکید کرد: اینکه فقط تسهیلات و وام خرید مسکن را افزایش دهیم فقط میزان  تقاضاها را بالا می برد آن هم قبل از اینکه تولیدی صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی هر چه زودتر طرح جامع مسکن را ارائه و سیاست های جامع خود را به صورت شفاف و روشن مشخص کند تا این سیاست ها به صورت قانون در مجلس به تصویب برسد  و مردم از سیاست های کلی زمین و ساختمان مطلع شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بهتر است هر چه سریعتر آنچه که لازم است در دولت مصوب شود و مواردی هم که به نظر و تایید مجلس نیاز دارد به نمایندگان اعلام شود تا بتوانیم سیاست روشنی را در  این بخش به مردم اطلاع رسانی کنیم.
اخبار اقتصادی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
لاک پشتی که با اشاره ی دست حرکت میکنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکت لاک‌پشتی اجاره‌بها



اخبار ,اخبار اقتصادی ,اجاره‌بهای مسكن

 

اخبار اقتصادی - حرکت لاک‌پشتی اجاره‌بها

نوسانات ماهانه و فصلی اجاره‌بهای مسكن نه تنها در تهران كه در كل كشور، فوق‌العاده محدود شده و آهنگ آن با تورم ماهانه هماهنگ شده است.

بانك‌مركزی در این باره اعلام كرد: شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری کشور در بهار امسال به عدد 148.1 رسید که نسبت به سه ماهه قبل از آن حدود 2.3 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل به  18.9درصد افزایش یافته است. پیش‌تر درباره تهران اعلام شده بود، نرخ رشد ماهانه اجاره‌بها به كمتر از 5درصد رسیده است.

هم‌اكنون با توجه به اینكه نرخ تورم ماهانه در بهار امسال بین یك تا حداكثر 1.5 درصد در نوسان بوده است، می‌توان گفت سرعت افزایش اجاره‌بها كه در سال‌های گذشته چندبرابر تورم شده بود، هم‌اكنون با شتاب تورم برابر شده است و این شاخص قیمتی نیز همچون قیمت سایر كالاها و خدمات در یك سطح در حال رشد است.

بنابر اعلام بانک مرکزی شاخص بهای مسکن در بهار 1393 نسبت به سه ماهه قبل در کلیه استان‌ها افزایش یافت. بر این اساس بیشترین میزان افزایش متعلق به استان هرمزگان 5.5 درصد و استان‌های آذربایجان غربی با 5.2 درصد و ایلام 3.9 درصد بوده است.

در عین حال کمترین میزان افزایش مربوط به خراسان جنوبی و کرمانشاه هر یک با 0.8درصد بود و استان‌های سمنان با 1.1درصد و خراسان شمالی با 1.2 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین شاخص بهای مسکن اجاری در استان تهران حدود 1.9 درصد افزایش یافت. بنابر این گزارش، شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماه ابتدایی سال 1393 به 146.6 رسید که نسبت به سه ماهه قبل حدود 2.5 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 17.2 درصد افزایش دارد. براین اساس، تورم مسکن اجاری در شهرهای مختلف به 19.1 درصد افزایش یافته است.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد