اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرکت دومین کشتی کمک های ایران به یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کشتی کمک های ایران به یمن

دومین کشتی حامل کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن،دیشب از بندر امام خمینی به سمت بندر شهیدرجایی حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان گفت:این کشتی 15 هزار تنی با نام آرزو، هشت هزار تن برنج و یک هزارتن شکر را در بندر امام خمینی  بارگیری کرده است و براساس برنامه نیز، محموله آرد را در بندر شهید رجایی بارگیری می کند.

عبداللهی افزود:این کشتی از طریق خلیج فارس راهی یمن می شود تا این کمک ها را به مردم مظلوم و ستمدیده آن کشور برساند.

وی منظور از بارگیری و ارسال این کشتی را حمایت از مظلومان و بیانگر نگاه انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران به ویژه مردم خوزستان به مردم یمن خواند و خاطر نشان کرد: این کمک ها با توجه به اینکه مردم خوزستان، طعم تلخ بمباران را تجربه کرده و محدودیت های جنگ را لمس کرده اند. به کشور یمن ارسال می شود.

کشتی حامل کمک های انسان دوستانه ایران برای مردم یمن، عملیات بارگیری خود از بندر امام  را  سوم خردادآغاز کرد.

بندر امام خمینی از توابع شهرستان بندر ماهشهر به عنوان یکی از دروازه های ورود و خروج کالا مطرح است.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صداوسیما

 


ویدیو مرتبط :
بارگیری دومین کشتی کمک های بشردوستانه ایران به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنتاگون: اعزام کشتی امدادی به یمن از سوی ایران یک بازی خطرناک است/ سردار جزایری: حمله به کشتی کمک‌های ایران آتش جنگ را در منطقه روشن خواهد کرد



اخبارحمله به کشتی کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

پنتاگون: اعزام کشتی امدادی به یمن از سوی ایران یک بازی خطرناک است / تهران کشتی خود را به سمت جیبوتی هدایت کند

وزارت دفاع آمریکا درباره هرگونه «بازی خطرناک» ایران که ممکن است آتش بس در یمن را تهدید کند ، هشدار داد و خواست که تهران کشتی امدادی خود را به جیبوتی اعزام کند.

وزارت دفاع آمریکا درباره هرگونه «بازی خطرناک» ایران که ممکن است آتش بس در یمن را تهدید کند ، هشدار داد و خواست که تهران کشتی امدادی خود را به جیبوتی اعزام کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: «اگر ایران از پروتکل سازمان ملل پیروی می‌کند باید این کشتی را به بندری در جیبوتی ببرد و چنان‌چه ادعا می‌کند بار این کشتی کمک‌های انسان‌دوستانه است باید اجازه دهند این کمک‌ها از طریق سازمان ملل توزیع شود».

سخنگوی پنتاگون افزود مسیر صحیح برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن از بندری در جیبوتی می‌گذرد و این محموله باید به دست کارکنان سازمان ملل برسد.

سرهنگ استیو وارن در نهایت تاکید کرد که هر مسیری غیر از این، خطاست.

-------------------------

سردار جزایری: حمله به کشتی کمک‌های ایران آتش جنگ را در منطقه روشن خواهد کرد

معاون ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که حمله به کشتی کمک رسان ایرانی در مسیر یمن آتش جنگ در منطقه را روشن خواهد کرد.

سردار جزایری در گفت‌وگو با العالم تصریح کرد که حمله به کشتی کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آتش جنگ را در منطقه روشن می کند.

وی تصریح کرد که این آتشی است که قابل خاموش شدن و کنترل شدن نخواهد بود.

سردار جزایری در ادامه اظهار داشت که آمریکا و عربستان سعودی باید بدانند که خویشتن داری ایران اندازه‌ای دارد.