اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرف های دلی طالقانی درباره حذف کشتی


محمدرضا طالقانی می گوید پلاکارد دستش می گیرد و می رود جلوی در IOC تحصن می کند.

خبرآنلاین: محمدرضا طالقانی می گوید پلاکارد دستش می گیرد و می رود جلوی در IOC تحصن می کند.

 محمد رضا طالقانی پیشکسوت دوست داشتنی کشتی ایران در پایان نشست هم اندیشی برای تصمیم گیری درباره حذف کشتی از المپیک گفت:« کشتی از روزی به خطر افتاد که برای اصلاحش ، فن را در این رشته کشتند.

یادم هست با آقای توکل رفته بودیم نشست فیلا در ایتالیا. گفتم آقایان دارید با این تغییرات کشتی را نابود می کنید. همه زیبایی کشتی به فن هایش است اما گوش نکردند. درباره خودمان هم فقط می توانم بگویم ، روزی کشتی ما از المپیک حذف شد که صندلی مان از هاشمی طبا را خودمان گرفتیم.

 روزی که دیگر جایی در میان اعضای اجرایی المپیک نداشتیم. روزی قدرت مان از بین رفت که گذاشتیم صندلی محمد توکل را به راحتی آب خوردن از ایران بگیرند. همه این کارها را هم خود ما در ایران کردیم. حالا هم باید افسوسش را بخوریم.»


او البته ناامید هم نیست:« شرایط سخت شده اما نباید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. باید بچه های قهرمان المپیک ایران بسیج شوند. راه بیفتند و بروند کشورهای مختلف. باید با روسای ورزش این کشورها حرف بزنیم.

رئیس فدراسیون های صاحبان کشتی را دعوت کنیم تهران و با آنها حرف بزنیم. من فردا می ایستم جلوی در مجموعه آزادی و در حمایت از کشتی طومار می نویسم. پایش را امضا می کنم. منتظر بچه های المپیکی هم هستم که بیایند و در حمایت از کشتی ، کنار رشته ملی شان باشند. ما باید اعتراض مدنی مان را اعلام کنیم.»


البته این تازه بخشی از برنامه های دلی حاجی طالقانی است برای کمک به کشتی ، نایب قهرمان کشتی دنیا ، می خواهد برود جلوی در فیلا و IOC بایستد و از حق جوانان ایران بگوید:« 12 اسفند باید بروم دانمارک.

 از همان جا می روم به مقر فیلا و به مقر IOC در سوئیس . جلوی ساختمان شان می ایستم ، پلاکارد دستم می گیرم و تحصن می کنم و پلاکاردی که رویش نوشته شده. کشتی حق ماست ، حق مان را بدهید. من یک ایرانی هستم . کشتی ورزش ملی ماست ، نباید بگذاریم حق مان را از ما بگیرند. »


طالقانی حتی کمی هم تندتر می شود و می گوید:« اگر لازم باشد باید تهدید به تحریم کنیم. ما در کنار صاحبان قدرت در کشتی دنیا. می گوییم به المپیک نمی رویم. به هر حال هر کاری که از دست مان بر می آید را باید انجام بدهیم تا کشتی را حذف نکنند.»


ویدیو مرتبط :
کلیپ اهنگ عاشقانه برای استوری با آهنگ دلی دلی دلی دوست دارمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی از المپیک 2020 حذف شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کشتی از المپیک 2020 حذف شد

مسئولان کمیته بین المللی المپیک در اقدامی غافلگیرکننده رشته کشتی، یکی از کهنترین ورزش‌ها را از المپیک 2020 حذف کردند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که ورزش ایران اکثر موفقیت هایش در المپیک های گذشته را در رشته کشتی فرنگی و آزاد کسب کرده است.

به گزارش مهر، مسئولان اجرایی کمیته بین المللی المپیک روز سه شنبه تصمیم به ابقای رشته پنجگانه گرفتند و به جای آن کشتی را از فهرست رشته های المپیکی حذف کردند.

بر پایه گزارش آسوشیتدپرس، مسئولان کمیته بین المللی المپیک پس از مطالعه 26 رشته المپیکی چنین تصمیمی را اتخاذ کردند. حذف این رشته بدین معنی است که کمیته بین المللی المپیک می تواند رشته جدیدی را جایگزین این رشته کند.

کشتی شامل کشتی فرنگی و کشتی آزاد می شود که از المپیک 1896 آتن در دستور کار این بازی ها قرار گرفته بود. کاروان ایران در ادوار گذشته المپیک بخش عمده ای از موفقیت ها و مدال های خود را از این دو رشته کسب می کرد./مهر