اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرف های جالب کوروش باقری


سرمربی مستعفی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد این گفته فلاحتی‌نژاد که سیستم دوپینگ ایران را تغییر داده است، گفت: اینکه کسی با ۴ روز دارو فروشی خود را تغییر دهنده سیستم دوپینگ بداند خنده‌دار است. سرمربی مستعفی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد این گفته فلاحتی‌نژاد که سیستم دوپینگ ایران را تغییر داده است، گفت: اینکه کسی با ۴ روز دارو فروشی خود را تغییر دهنده سیستم دوپینگ بداند خنده‌دار است.

کوروش باقری در خصوص صحبت‌های فلاحتی‌نژاد مبنی بر اینکه باقری تا آخر عمر مدیون اوست، اظهار داشت: اول از همه خیلی خوشحالم که یک آرامش نسبی در وزنه‌برداری برقرار شده است اما گویا برخی از آقایان آرامش را دوست ندارند و علاقه دارند دوباره فضا ملتهب شود. فلاحتی‌نژاد هم فکر می‌کنم که دوباره توهم زده که چنین بحثی را وسط کشیده است.

وی ادامه داد: فلاحتی‌نژاد در سال 89 کلی اصرار و التماس کرد تا با وجود مخالفت حسین رضازاده او را به عنوان کمک مربی در تیم ملی نگه دارم. کل کارنامه مثبت او هم همان 5-6 ماهی است که در کنار من در تیم ملی بود، ضمن اینکه قبل از او قرار بود مهران آذری را به عنوان کمک انتخاب کنم که به خاطر مشکلات شخصی که داشت، فلاحتی‌نژاد را انتخاب کرد. او بر روی این امر کلی اصرار داشت و آمد و رفت تا او را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کنم.

باقری یادآور شد: اگر اسم عراق را می‌آورد، اول بداند که چه کسی او را به عراق فرستاد. اگر هیچکس هم نداند، من می‌دانم که حسین رضازاده او را به فدراسیون عراق معرفی کرد. اینکه چرا پس از 5-6 ماه او را از عراق بیرون کردند هم می‌توانید دلایلش را از فدراسیون عراق بپرسید.

سرمربی مستعفی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد این گفته فلاحتی‌نژاد که او سیستم دوپینگ ایران را تغییر داده است، گفت: اینکه هرکسی با 4 روز دارو فروشی، اسم خودش را تغییر دهنده سیستم دوپینگ بگذارد، واقعا خنده‌دار است. اگر اینطور باشد، فکر کنم دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. به اعتقاد من او به جای این حرف‌ها که ناشی از توهم او است، باید منیت‌ها را کنار بگذارد و حرف‌هایی نزند که نه کمکی به تیم ملی می‌کند و نه صحت دارد.

وی افزود: بعضی از دوستان هم که فعلا نمی‌خواهم اسمشان را بیاورم، بهتر است بروند و به کارشان برسند. کارنامه من در 3 سال و چند ماهی که در تیم ملی بود در رده‌های سنی مختلف کاملا مشخص است. آخرین عنوان من هم سومی بزرگسالان جهان در سال 2013 بود، ضمن اینکه همین امسال موفقیت‌های بزرگی را در رده‌های سنی به دست آوردیم که به خوبی نشان می‌دهد در رده‌های سنی هم در این چند سال کار کردیم.

باقری تأکید کرد: برخی عزیزان به جای اینکه دوباره دنبال تنش باشند، بهتر است کاری که وظیفه‌شان است را انجام دهند، ما هم کنار هستیم و کاری به کار کسی نداریم. باز هم خواهش می‌کنم اجازه دهند این آرامشی که در وزنه‌برداری حاکم شده، ادامه پیدا کند تا این موفقیت‌های چند سال اخیر تداوم داشته باشد.

وزنه‌بردار سابق تیم ملی گفت: از رئیس فدراسیون و مسئولان ورزش کشور تشکر می‌کنم چون تمام شرایط برای کار کردن من مهیا بود و من با میل و رغبت خودم کنار رفتم و قبلا هم دلیلش را گفتم و دوست ندارم دوباره به آن اشاره کنم. فقط دوباره عنوان می‌کنم که آرزوی قلبی من موفقیت وزنه‌برداری است و اگر زودتر این کار را نکردم به خاطر این بود که اواسط کار بود و نمی‌شد در آن مقطع تیم را رها کرد.

وی افزود: تنها دلیلی که من کنار رفتم این بود که یک آرامش نسبی بر وزنه‌برداری حاکم شود که خداراشکر شده است، پس برخی آقایان مثل فلاحتی‌نژاد به جای ایجاد تنش دوباره بهتر است سرشان به کار خودشان باشد. من هم از صمیم قلب برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و فقط خواهش می‌کنم که مسائلی را پیش نکشند که من دوباره مجبور شوم پاسخشان را بدهم که به نفع حال و احوال امروز وزنه‌برداری نیست.

سرمربی مستعفی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد عدم انتخاب سرمربی تیم ملی و از دست دادن زمان گفت: بیرون از گود هستم و خبری از ریز موارد داخل ندارم و فدراسیون شرایط را بهتر می‌داند. البته بعید می‌دانم رضازاده کمتر از من دلش برای وزنه‌برداری بسوزد. او رئیس فدراسیون است و حتما دلسوزی و اشرافش به وضعیت فدراسیون بیشتر از من است.

وی در مورد اینکه آیا وی همچنان بین گزینه‌های مربیگری تیم ملی قرار دارد یا خیر گفت: قطعا من در بین گزینه‌ها نیستم. در گذشته هم گفتم که در مقطع کنونی نبودن من بهتر است. البته من از فردایم خبر ندارم و نمی‌دانم فردا چه اتفاقی می‌افتد.

باقری در مورد اینکه آیا امکان دارد دوباره روزی سرمربی تیم ملی شود، گفت: صنف من ورزش است و تخصص من وزنه‌برداری است و شاید در آینده باز هم باشم اما در مقطع کنونی هم به نفع من و هم به سود آرامش وزنه‌برداری است.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا به سمت‌‌های بالاتر در وزنه‌برداری فکر نمی‌کند، تصریح کرد: زود است در این خصوص حرفی بزنیم.


ویدیو مرتبط :
کوروش باقری به هوش آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس جالب قدیمی از علی دایی و کریم باقری


غذای‌ محبوب‌ علی‌دایی 14 سال‌ پیش

غذای‌ محبوب‌ علی‌ دایی 14 سال‌ پیش