اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرف های جالب ستاره هالیوود


جانی دپ با حضور در جشنواره بنیاد فیلم امریکا (AFI) در نشستی طولانی درباره فعالیت حرفه‌ای و اجرای اخیرش در نقش وایتی بالگر در تریلر «عشاء شیطانی» به طور مفصل صحبت کرد.

وب سایت آی‌سینما: جانی دپ با حضور در جشنواره بنیاد فیلم امریکا (AFI) در نشستی طولانی درباره فعالیت حرفه‌ای و اجرای اخیرش در نقش وایتی بالگر در تریلر «عشاء شیطانی» به طور مفصل صحبت کرد.

جانی دپ در نشستی که به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی جشنواره بنیاد فیلم امریکا در «دالبی تیه‌تر» لس‌آنجلس برگزار شد، شرکت کرد و درباره سال‌ها فعالیت حرفه‌ای‌اش در سینما و اجرای اخیرش در نقش خطرناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین تبهکار تاریخ بوستون امریکا مفصلا حرف زد.

اسکات کوپر کارگردان «عشاء شیطانی» نیز در این نشست حضور داشت و شنونده حرف‌های یکی از موفق‌ترین بازیگران حال حاضر دنیا بود.

خبرنگار «ورایتی» مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌وگو را در قالب یک گزارش ارایه کرده که خلاصه آن را می‌توانید در ادامه این مطلب دنبال کنید.

دخترم فکر می‌کند پدرش آدم عجیبی است!

خودش را درگیر توضیحات صحنه‌ در فیلمنامه نمی‌کند

بازیگر نقش کاراکتر محبوب «جک اسپارو / جک گنجشکه» در سری فیلم‌های «دزدان دریایی کاراییب» می‌گوید او قبل از این که بازی در پروژه‌ای را بپذیرد فقط یک دور کل فیلمنامه را می‌خواند.

اما وقتی زمان آماده شدن برای بازی در نقشی که پذیرفته فرا می‌رسد، دپ فقط به دیالوگ‌ها توجه می‌کند و به توضیحات صحنه که در فیلمنامه آمده کاری ندارد.

 او می‌گوید: «همه توضیحات صحنه‌ای را حذف می‌کنم» و ادامه می‌دهد: «چرا باید بدانم قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ به نظرم همه باید طبیعی‌تر از این حرف‌ها پیش برود.»

کوپر کارگردان 45 ساله امریکایی نیز در واکنش به حرف دپ می‌گوید: «به خاطر همین، او یک نابغه است.» و این حرف تشویق بی‌امان حضار را به همراه دارد.

به ندرت فیلم‌های خودش را تماشا می‌کند

دپ می‌گوید: «از تماشای خودم روی پرده سینما بیزارم. نمی‌توانم تحملش کنم.» هرچند، بازیگر برنده اسکار اعتراف می‌کند او تنها در مورد «عشاء شیطانی» استثنا قایل شده و به تماشای بازی خودش نشسته است. دپ درباره تجربه تماشای این فیلم می‌گوید: «سفت چسبیده بودم به صندلی‌ام.»

مطمئن بود از پسِ بازی در نقش بالگر برمی‌آید

دپ درباره چالش بازی در نقش بی‌رحم‌ترین قاتل امریکایی می‌گوید: «کاملا مطمئن بودم اگر شرایط درست پیش برود می‌توانم از پسش بربیایم.» شرایطی که دپ به آن اشاره دارد تغییرات فیزیکی از جمله گریم و پروتز را شامل می‌شود.

او می‌گوید خودش را مسئول می‌داند کاری کند مخاطب در «سه، پنج یا هفت دقیقه» ابتدایی هر فیلم حضور او را روی پرده فراموش کند و با کاراکتری که نقشش را بازی می‌کند ارتباط برقرار کند: «این نکته خیلی برایم مهم است.» 

دخترم فکر می‌کند پدرش آدم عجیبی است!

بازی در نقش آدم‌های واقعی دپ را بیش‌تر تحت فشار قرار می‌دهد

جای تعجب نیست وقتی دپ می‌گوید بازی در نقش چهره‌ای واقعی مثل بالگر یا دونی براسکو فشار بیش‌تری در طول ضبط صحنه‌های فیلم به او وارد می‌کند. او درباره بازی در نقش چهره‌های یادشده در مقایسه با ویلی وانکا در «چارلی و کارخانه شکلاتِ» تیم برتن می‌گوید: «کل این پروسه کاملا متفاوت است».

بازیگر برنده اسکار در ادامه حرف‌هایش توضیح می‌دهد: «اصلا مهم نیست آن شخص در واقعیت چه کسی است، برایم خیلی خیلی مهم است نقشی که بازی می‌کنم با حداکثر توانم به حقیقت نزدیک باشد.

اما بازی در نقش کاراکتری مثل «جک اسپارو» یا «ویلی وانکا» به چیزی جز تعهد و مسئولیت نسبت به هدف داستان نیاز ندارد – همین‌طور احساس مسئولیت نسبت به سازنده فیلم.

بیش از هر چیز فقط به قدرت تخیل بالا نیاز هست؛ این که بفهمم عناصر سازنده این شخصیت چه چیزهایی هستند؟»

از تست بازیگری متنفر است

جای خوشوقتی است که برای بازیگرانی در حد و اندازه جانی دپ چیزی به اسم تست بازیگری برای پروژه‌های سینمایی وجود ندارد، بلکه کارها خودشان سراغ بازیگر‌هایی مثل او می‌آیند.

اما دپ به یاد می‌آورد زمانی که هنوز تبدیل به یکی از پردرآمدترین بازیگرهای هالیوود نشده بود، همیشه در تست‌های بازیگری مطلقا افتضاح عمل می‌کرد.

او با نگاه به گذشته‌اش می‌گوید: «من یک ابله کم‌سن‌وسال بودم. احساس می‌کردم که این روند (تست بازیگری) واقعا ربطی به اجرای واقعی ندارد. خیلی مودبانه بخواهم بگویم همیشه این پروسه به نظرم دری‌وری بود.»

دپ با ناراحتی زمانی را به یاد می‌آورد که قرار بود برای برادران کوئن تست بازیگری بدهد: «جایی که بیش‌تر از آن نمی‌توانستم شرمنده خودم بشوم».

 با وجود این که به یاد نمی‌آورد آن تست بازیگری مربوط به کدام‌یک از پروژه‌های جوئل و اتان کوئن بود اما می‌گوید این مواجهه به سال‌ها پیش برمی‌گردد: «چیزی که خیلی خوب به خاطر دارم این است که بعد از اجرایی که انجام دادم چه سکوت بلندی حکمفرما شد.» 

دخترم فکر می‌کند پدرش آدم عجیبی است!

دخترش فکر می‌کند پدرش آدم عجیب و غریبی است

دپ می‌گوید دو فرزندش هنوز «عشاء شیطانی» را تماشا نکرده‌اند، با این حال او از این که بچه‌هایش به تماشای این فیلم بنشینند هراسی ندارد.

 او با خنده می‌گوید: «آنها بدتر از اینها را دیده‌اند.» وقتی بچه‌هایش برای تماشای «چارلی و کارخانه شکلات» - فیلمی که خود دپ هنوز دیده – به سینما رفته بودند، لی‌لی‌رز (دخترش) خیلی رک برمی‌گردد و به او می‌گوید: «تو واقعا عجیب و غریبی.» دپ می‌گوید: «همان لحظه بود که فهمیدم کارم را درست انجام داده‌ام.»


ویدیو مرتبط :
18 فوتبالیست شبیه به ستاره های هالیوود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس های جالب ستاره های هالیوود قبل و بعد از شهرت



عکس های جالب ستاره های هالیوود قبل و بعد از شهرت

در زیر عکس هایی از ستاره های هالیوود مثل آنجلینا جولی، نیکول کیدمن و ... را قبل و بعد از به شهرت رسیدن خواهید دید.

در زیر عکس هایی از ستاره های هالیوود مثل آنجلینا جولی، نیکول کیدمن و ... را قبل و بعد از به شهرت رسیدن خواهید دید...

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

آنجلینا جولی

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

نیکول کیدمن

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

کالین فارل

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

جورج کلونی

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

جانت جکسون

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

جنیفر آنیستون

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

کیانو ریویز

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

مایکل جکسون

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

برد پیت

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

پیرس برازنان

 

ستاره های هالیوود , نیکول کیدمن , آنجلینا جولی

ویکتوریا بکهام

منبع:seemorgh.com