اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حراج مدارك تقلبی دولتی از سوی جاعل حرفه ای



 

 حراج مدارك تقلبی دولتی از سوی جاعل حرفه ای

 

اعضای ۶ نفره یك باند جعل كه با فروش برگه های احضار قضایی، كارت های پایان خدمت و مدارك تحصیلی از مردم كلاهبرداری می كردند، از سوی پلیس مهاجرت ناجا دستگیر شدند.

به گزارش «جام جم»، اوایل آذرماه امسال ماموران اداره مهاجرت ناجا هنگام كنترل پروازهای هوایی فرودگاه مهرآباد تهران به یكی از مسافران ظنین شدند و به بررسی گذرنامه مرد مسافر پرداختند كه مشخص شد او با هویت فرد دیگری گذرنامه دریافت كرده است.

با دستگیری مرد مسافر، وی در تحقیقات گفت: چند سال پیش به طور غیرقانونی به كشور ژاپن رفتم و كار می كردم. بعد از یك سال، از سوی ماموران كشور ژاپن دستگیر و اخراج شدم.

متهم یادآور شد: پس از بازگشت به تهران، به خاطر نداشتن كارت پایان خدمت، نمی توانستم گذرنامه دریافت كنم و به كشور ژاپن بازگردم.

بنابراین از طریق یكی از دوستانم با یك جاعل حرفه ای به نام رضا آشنا شدم و او پس از دریافت ۷ میلیون تومان، مدارك هویتی و كارت پایان خدمت جعلی به من تحویل داد و خواست روز بعد به اداره پلیس + ۱۰ مراجعه و گذرنامه بگیرم.

متهم افزود: با حضور در مركز پلیس + ۱۰، مداركم را تحویل دادم و گذرنامه گرفتم. روز حادثه برای ملاقات با یكی از دوستانم قصد سفر به یكی از شهرها را داشتم تا از فرودگاه آن شهر به كشور ژاپن سفر كنم.

ردپای جاعل حرفه ای

ماموران با اطلاعاتی كه از جوان مسافر به دست آوردند، به چهره نگاری رایانه ای از مرد جاعل پرداختند كه مشخص شد او یك جاعل حرفه ای بوده كه از چند ماه پیش تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

به این ترتیب، پاتوق های احتمالی این متهم تحت نظر گرفته شد تا این كه مخفیگاه وی هفته گذشته در یكی از محله های جنوبی شهر تهران شناسایی و این متهم دستگیر شد.

كشف انواع مدارك جعلی

در بازرسی از خانه متهم، كارت های پایان خدمت، مدارك هویتی افراد مختلف، یك كیس رایانه، ده ها مهر، گواهینامه های اشتغال به تحصیل، مدارك تحصیلی در مقاطع مختلف و برگه های اخطاریه قضایی كه همگی جعلی بودند، كشف و ضبط شد.

متهم با انتقال به مركز پلیس مورد بازجویی قرار گرفت و به كلاهبرداری از مردم اعتراف كرد.

اعتراف جاعل حرفه ای

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: با استخدام ۵ مرد از آنها خواستم تا با حضور در مراكز صدور گذرنامه و سازمان نظام وظیفه، افرادی را شناسایی كنند كه به خاطر نداشتن كارت پایان خدمت سربازی نمی توانستند از كشور خارج شوند.

مرد جاعل ادامه داد: به این ترتیب، همدستانم آنها را شناسایی و به من معرفی می كردند و بعد از ملاقات با آنها، مبالغی از ۳ تا ۷ میلیون تومان از آنها دریافت می كردم و كارت های پایان خدمت جعلی به آنها می فروختم.

فروش گواهی اشتغال به تحصیل جعلی

متهم در ادامه گفت: علاوه بر این، افرادی را كه بازمانده از تحصیل بودند شناسایی و برای آنها نیز گواهینامه های اشتغال به تحصیل جعلی تهیه می كردم و پس از دریافت پول تحویلشان می دادم تا آنها مدارك را به مراكز آموزش رانندگی در سطح شهر بدهند و گواهینامه راهنمایی و رانندگی دریافت كنند.

اخاذی با برگه های اخطاریه قضایی جعلی

مرد جاعل به تهیه برگه اخطاریه های جعلی اشاره كرد و گفت: برخی افراد كه با دیگران خصومت شخصی داشتند، به من مراجعه و در قبال دریافت پول برایشان برگه اخطاریه های جعلی تهیه می كردم.

آنها نیز با نشان دادن این مدارك به مردم، ادعا می كردند كه از آنها شكایت كرده اند و با این ترفند اخاذی می كردند. در چند مورد من و همدستانم با سوءاستفاده از این برگه های اخطاریه جعلی از مردم اخاذی كرده ایم.

با اعتراف مرد جاعل، ۵ همدست فراری اش تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش در پی تجسس های پلیس در تهران دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به اداره مهاجرت ناجا مورد بازجویی قرار گرفتند و به همكاری با مرد جاعل اعتراف كردند.

بنابر این گزارش، اعضای این باند از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شدند.

تحقیقات تكمیلی از متهمان ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین 



ویدیو مرتبط :
سوء استفاده از اثر انگشت تقلبی، سازمان دولتی کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جاعل حرفه‌ای در شهرستان شاهرود/ از جعل مهر ادارات دولتی تا ارسال نامه جعلی به دادسرای تهران



صابر گفت: متهم «ع- م » به اتهام جعل دادنامه و مهر مربوط به شعب دادگستری در شهرهای مختلف از جمله تهران، ادارت دولتی و بانک‌ها شناسنامه و همچنین چک‌های جعلی دستگیر شد.

 «محبوبه صابر» در گفت‌وگو با  میزان، از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: شخصی به نام ع- م اهل یکی از روستاهای شهرستان شاهرود متولد 1346 به اتهام جعل دستگیر شد.

وی ادامه داد: پس از بازرسی منزل وی دادنامه جعلی، مهر جعلی( مربوط به شعب دادگستری در شهرهای مختلف از جمله تهران، ادارت دولتی و بانک‌ها)، شناسنامه و همچنین چک‌های جعلی کشف شد.

صابر تصریح کرد: متهم در تحقیقات بیان کرده که قبلا با مشخصات جعلی در گرگان دستگیر شده و مدتی در زندان بوده است و حتی یک نامه اداری جعلی نیز به دادسرای تهران تحویل داده است.

معاون رئیس کل دادگستری سمنان در پایان گفت:  پرونده بعد از تکمیل تحقیقات با صدور قرار عدم صلاحیت به حوزه قضایی شهرستان گرگان ارسال شد.

 

 اخبار حوادث  -  میزان