اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حراج خودروهای عجیب +عکس



از جمله خودروهای خاص این حراجی می توانیم به کوچکترین خودروی قانونی دنیا اشاره کنیم که تنها 1.3 متر طول دارد و از وسایل اسباب بازی کودکان ساخته شده است
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سوار شدن بر خودروهای لوکس و گران قیمت می تواند تجربه ای متفاوت برای هر کسی باشد و البته متفاوت تر از آن داشتن یک خودروی منحصر به فرد و عجیب است.

"پری واتکینس" 50 ساله و اهل انگلستان یک طراح بسیار خلاق است که بیشتر توانش را برای ساخت خودروهای عجیب گذاشته است وتا به حال خودروهای بسیار زیادی را طراحی کرده است.

 خودروهای عجیب,خودروهای عجیب غریب,خودروهای عجیب قدیمی

او به تازگی برای اینکه کار جدیدش را آغاز کند قصد دارد تا بسیاری از خودروهای خاص خودش را به حراج بگذارد. او برای این خودروهای خود قیمت 40 هزار پوندی را پیشنهاد داده است.

از جمله خودروهای خاص او می توانیم به کوچکترین خودروی قانونی دنیا اشاره کنیم که تنها 1.3 متر طول دارد و از وسایل اسباب بازی کودکان ساخته شده است و در سال 2008 به ثبت قانونی رسید.

او همچنین یک خودرو با استفاده از میزناهار خوری ایجاد کرده است که می تواند به سقف سرعت 160 کیلومتر در ساعت نیز برسد. بر روی این میز یک سرویس کامل نقره و با تمامی جزئیات وجود دارد.... / باشگاه خبرنگاران

 خودروهای عجیب,خودروهای عجیب غریب,خودروهای عجیب قدیمی

 

   


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه خودروهای عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب‌ترین امکانات خودروهای قدیمی +عکس



اخبارگوناگون - عجیب‌ترین امکانات خودروهای قدیمی +عکس

برخی از خودروسازان در قسمت سپر خودرو دیسک های شناسایی تعبیه کرده بودند که روی آن پلاک خودرو به همراه اطلاعات کامل صاحب خودرو آورده می شد و پس از تصادف این دیسک ها سریعا از قسمت های مختلف خودرو بیرون می ریختند و رد خودرو را به جا می گذاشتند. این مورد تنها یکی از ویژگی های خودروهای قدیمی است.

راننده خودکار، سیستم های حرفه ای، رایانه های پیچیده تنها بخشی از امکاناتی هستند که امروزه در خودروهای ما وجود دارد. این سیستم ها با پیشرفت علم و دستیابی انسان به جایگاه بالایی از تکنولوژی بدست آمده است اما در گذشته که تکنولوژی به این اندازه نبوده است خودروها چه امکانات خارق العاده ای داشته اند؟ برخی امکانات خودروها در گذشته امروزه هم استفاده می شوند اما تعدادی از آن ها واقعا عجیب هستند.

دیسک های شناسایی

اخبار,اخبارگوناگون,ویژگی های خودروهای قدیمی

یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت پلاک های کوچک روی خودروها و راننده های بی احتیاط بود. بسیاری از راننده ها تصادف می کردند و خیلی سریع صحنه را ترک می کردند که با توجه به امکانات گذشته ردیابی آن ها تقریبا غیرممکن بود اما برای رفع این مشکل خودروسازان فکری کرده بودند. برخی از خودروسازان در قسمت سپر خودرو دیسک های شناسایی تعبیه کرده بودند که روی آن پلاک خودرو به همراه اطلاعات کامل صاحب خودرو آورده می شد و پس از تصادف این دیسک ها سریعا از قسمت های مختلف خودرو بیرون می ریختند و رد خودرو را به جا می گذاشتند به همین جهت شناسایی آن ها راحت می شد اما مشکل اصلی وجود دیسک ها بود که خیلی راحت توسط رانندها قابل تغییر یا برداشتند بودند !

فرمان های عجیب فورد

اخبار,اخبارگوناگون,ویژگی های خودروهای قدیمی

در سال 1965 شرکت فورد اعلام کرد که برای راحتی بیشتر رانندگان فرمان های خاصی طراحی کرده است که می تواند دید بهتری را برای راننده ایجاد کند همچنین راننده کمتر خسته می شود اما این فرمان های جدید کاملا برعکس بودند زیرا با استفاده از این فرمان که شبیه یک میله بود و در انتهای آن یک فرمان بسیار کوچک قرار داشت هر کاری با خودرو غیر قابل انجام می شد. با استفاده از این فرمان پارک دوبل بزرگترین دشمن راننده ها شد و تعداد بسیاری از این خودروها تصادف های شدید کردند.

گرامافون به عنوان ضبط

 

در سال 1956 که کاست و سی دی وجود نداشت، شرکت خودروسازی کرایسلر تصمیم گرفت که یک گرامافون را به خودروی خود اضافه کند. این گرامافون بسیار بزرگ بود و تنها صفحه های خاصی را می توانست بخواند. هر کدام از صفحه ها 45 دقیقه موسیقی داشت و صدای تقریبا نامفهومی تولید می کرد. این گرامافون ها در سال 1960 پیشرفت بیشتری کردند و هر نوع صفحه ای را می خواندند.

فرمان های متحرک

اخبار,اخبارگوناگون,ویژگی های خودروهای قدیمی

فورد برای مدل T-Bird خود در سال 61 امکانی جالب اما خطرناک را گذاشت. این امکان که تنها 25 دلار خودرو را گران می کرد باعث تکان خوردن فرمان به جهات مختلف می شد. فرمان خودرو قابلیت آن را داشت که به سمت های چپ و راست آزادانه حرکت کند تا راننده راحت تر پیاده یا سوار شود اما این فرمان ها بعد از مدتی هرز می شدند و در هنگام رانندگی هم از حالت اصلی خود خارج می گشتند.

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران