اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف ۲ دهک به راحتی امکان‌پذیر است/ اجرا در اصلاحیه بودجه ۹۲



حذف یارانه ها,هدفمندی یارانه ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
حذف ۲ دهک به راحتی امکان‌پذیر است/ اجرا در اصلاحیه بودجه ۹۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شناسایی و حذف دو دهک به راحتی امکان‌پذیر است، گفت: این موضوع در اصلاحیه بودجه ۹۲ دولت در نظر گرفته خواهد شد.

هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به حذف سه دهک یارانه‌بگیران اظهار داشت: با توجه به کسر بودجه دولت در سال جاری و اصلاحیه‌ای که به مجلس ارائه شده، موضوع حذف سه دهک برای بودجه سال جاری در نظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیشنهادی در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حال بررسی بیشتر بوده و هنوز به کمیسیون نرسیده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حداقل 30 درصد از یارانه‌بگیران باید حذف شوند، گفت: این موضوع در دستور کار است و راهکار اجرایی و ضوابط و دستورالعمل این موضوع توسط دولت انجام خواهد شد و مجلس دولت را موظف به حذف 30 درصد از یارانه‌بگیران می‌کند.

به گفته قوامی شناسایی 3 دهک از یارانه‌بگیران از طریق منابع درآمدی، مباحث مالیاتی، ثروت، املاک توسط دولت انجام خواهد شد و در این راستا بانک‌های اطلاعاتی ثبت اسناد و املاک، اطلاعات حقوق افراد، سازمان مالیاتی، بانک‌ها و دیگر منابع صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که بستر شناسایی حذف این سه دهک برای اعمال در اصلاحیه بودجه 92 دولت وجود دارد، بیان داشت: دو دهک را به راحتی می‌توان حذف کرد و یک دهک می‌ماند که با کمی تلاش و شناسایی دقیق‌تر حذف خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تا دو هفته دیگر این موضوع برای رای گیری به صحن علنی مجلس خواهد رفت./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اصلاحیه بودجه 93 شهرداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توکلی: مجلس حذف یارانه‌ی دهک‌های بالا را قبول می‌کند/ شناسایی دهک‌های بالا امکان‌پذیر است



حذف یارانه‌ی دهک‌های بالا ,حذف یارانه ها

در جمع خبرنگاران؛
توکلی: مجلس حذف یارانه‌ی دهک‌های بالا را قبول می‌کند/ شناسایی دهک‌های بالا امکان‌پذیر است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه احتمالا مجلس پیشنهاد حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی را قبول می‌کند گفت که شناسایی این دهک‌ها امکان پذیر است.

به گزارش یسنا، احمد توکلی در حاشیه‌ جلسه‌ی علنی صبح امروز (یک شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هدفمندی یارانه‌ها، هدفمند یعنی غیرسرانه و غیر برابر، اما در کاری که ما انجام می‌دهیم بی‌عدالتی وجود دارد، یکی این که به غنی و فقیر یکسان می‌دهیم و بی‌عدالتی دیگر این است که چون منابع کافی نداریم نصف پولی که به مردم پرداخت می‌کنیم از طریق شرکتهای دولتی و خود دولت به بانک مرکزی تحمیل می‌شود.

وی گفت: بانک مرکزی اسکناس چاپ می‌کند که با این کار پول پرقدرت زیاد می‌شود و نقدینگی و در نتیجه تورم افزایش پیدا می‌کند که این تورم به دهک‌های پایین جامعه بیش از دهک‌های بالا فشار می‌آورد، پس اقتصاد را مختل می‌کند و تورمی ایجاد می‌کند که باعث تشدید رکود و کاهش نرخ رشد می‌شود، یعنی ما با دست خودمان بیشتر در باتلاق رکود تورمی فرو می‌رویم.

نماینده مردم تهران در مجلس یاد آور شد: اینکه گفته می‌شود شناسایی دهک‌های بالای درآمدی مقدور نیست نمی‌تواند قابل قبول باشد، البته دولت قبل این را می‌گفت، از صدر اسلام تاکنون مسلمانان به اهلش زکات می‌دهند پس عملا شناخت مستحق امکان پذیر است که خداوند این دستور را داده است.

توکلی اضافه کرد: از نظر تجربه‌ی بشری هم کشورهای اروپایی به بیکاران یارانه نقدی می‌دهند و آنها را شناسایی می‌کند پس چطور می‌گویند که شناسایی برخی دهک‌ها امکان پذیر نیست در حالی که گردش مالی صاحبان حسابهای بانکی، نام مودیان مالی و صاحبان خودروهای لوکس مشخص هستند و از این ملاک می‌توان استفاده کرد.

توکلی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از جلسه‌ی دیروز (شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: من فکر می‌کنم مجلس پیشنهاد حذف یارانه‌ی دهک‌های بالای درآمدی را قبول می‌کند، البته این یکی از مشکلات است، باید فعلا یارانه را هدفمند کنیم گرچه مشکلات دیگری هم است که باید حل شود.

وی با بیان این که دولت برای حذف یارانه‌ی دهک‌های بالا ابراز تمایل کرده گفت که اگر نیازی باشد در این رابطه جلسه‌ای با دولت برگزار می‌شود. /ایسنا