اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف یارانه معلمین شایعه است



اخبار,اخبار اقتصادی ,حذف یارانه معلمین

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به شایعه بودن حذف یارانه معلمین افزود:10 هزار میلیارد تومان مصوبه پرداخت یارانه در حوزه بهداشت و درمان است که 5000 میلیارد تومان آن از هدفمندی یارانه ها و 3000 میلیارد تومان آن از مالیات ارزش افزوده و 2000 میلیارد تومان آن از منابع داخلی تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز (یکشنبه) در جشن بزرگ انقلاب ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی ایجاد رویکرد عدالت اجتماعی بود. اما متاسفانه به دلیل نگاه مبتنی بر رویکرد غیر اسلامی در دولت طاغوت به کلی به فراموشی سپرده شده بود.

وی با اشاره به آمار مرتبط به وضعیت رفاه اجتماعی سال های قبل از انقلاب نسبت به امروزه گفت: اختلاف در این آمارها بیانگر یک شکاف اجتماعی عمیق بوده است. ایجاد یک مجموعه بزرگ تحت عنوان کمیته امداد امام خمینی (ره) از اقدامات امام (ره) برای حل این اختلاف بوده است.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکهٰ ایجاد اشتغال از اولویت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است افزود: با ایجاد اشتغال؛ مددجویان با حفظ کرامت انسانی در راستای خودکفایی خود کوشش کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه خدمت رسانی خانواده کمیته امداد از بهترین‌ها در کشور است تصریح کرد: امروزه نتایج تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) عدالت آموزشی تحقق پیدا کرده و آثار و نعمت‌های خود را نشان داده است. شکاف طبقاتی بین افراد کم درآمد و پردرآمد کم شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به هدفمندی یارانه ها آن بیان کرد: در سال های قبل 42 هزار میلیارد تومان از منابع جهت پرداخت یارانه هزینه شده است. از بابت تفاوت حامل‌های انرژی باید به مردم پرداخت شود. اگر به همه اقشار جامعه به طور مساوی پرداخت شود، عدالت نیست.

وی تاکید کرد: اقشار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... باید یارانه بیشتری دریافت کنند. این پول باید در راستای عدالت اجتماعی پرداخت شود.

پورابراهیمی گفت: حدود 2.5 درصد از مردم برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند. دولت 10 میلیون نفر از افراد که نیاز به دریافت یارانه ندارند را شناسایی کرده است. تصویب شده بود که با حذف یارانه این افراد و پرداخت آن به دهک‌های کم درآمد باشد، اما متاسفانه دولت به روال سال‌های قبل با تخطی کردن از قانون یارانه پرداخت می کند.

وی با اشاره به شایعه بودن حذف یارانه معلمین افزود: 10 هزار میلیارد تومان مصوبه پرداخت یارانه در حوزه بهداشت و درمان است که 5000 میلیارد تومان آن از هدفمندی یارانه‌ها و 3000 میلیارد تومان آن از مالیات ارزش افزوده و 2000 میلیارد تومان آن از منابع داخلی تامین می‌شود که با هماهنگی که وزارت بهداشت و درمان شده است بعضی از بیماری‌های خاص شامل دریافت یارانه خواهند شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: 22 بهمن نزدیک است امسال با حضور گسترده خود به دنیا نشان دهید که پای امام(ره)، شهدا و ارزش‌ها ایستاده‌اید. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حذف یارانه ثروتمندان تا رفع کسری بودجه یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف یارانه به‌خاطر سفرهای خارجی شایعه است



اخبار,اخبار اقتصادی ,حذف یارانه

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی روزانه اعتراض‌ یارانه بگیران در سامانه ثبت اعتراضات خبر داد و با شایعه خواندن سفرهای خارجی به عنوان ملاک حذف یارانه بگیران گفت: در بررسی‌های صورت گرفته از تعداد حذف شدگان، یارانه 17 هزار نفر مجددا برقرار شد.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سامانه ثبت اعتراض یارانه‌بگیران، گفت: کار بررسی درخواست‌های اعتراضی همچنان ادامه دارد و در صورتی که اعتراض فردی وارد باشد یارانه وی مجدد برقرار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: اعتراض‌های ثبت شده روزانه مورد بررسی قرار می گیرد و افراد می‌توانند در سامانه‌ای که قبلا اعلام شده اعتراض خود را به ثبت برسانند تا رسیدگی شود.
 
فیروزآبادی همچنین درباره دلیل خطای صورت گرفته در حذف یارانه بگیران، گفت: در بررسی مجدد به این نتیجه رسیدیم که این عده نباید حذف می شدند، لذا یارانه این خانوارها برقرار شد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا سفرهای خارجی ملاک حذف یارانه بگیران بوده است؟ گفت: این حرف در حد شایعات است و هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
 
فیروزآبادی همچنین آمار حذف شدگان از دریافت یارانه در سال گذشته را 50 هزار نفر ذکر کرد و از کاهش ثبت اعتراض‌ها نسبت به حذف یارانه‌ها خبر داد.
 
اظهارات فیروزآبادی در حالی است که پیشتر یک مقام آگاه در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا از چهار عامل درآمد، هزینه، ثروت و دارایی به عنوان ملاک‌های حذف یارانه بگیران خبر داده و گفته بود که خودرو جزو هزینه‌ها و منزل جزو دارایی‌های فرد به شمار می‌رود و وزارت رفاه تاکنون کسی را به خاطر صاحبخانه بودن از دریافت یارانه حذف نکرده است.
 
این مقام آگاه همچنین با اشاره به حذف یک میلیون نفر از یارانه بگیران، درباره چک کردن حسابهای بانکی افراد برای حذف یارانه‌ها گفته بود که با توجه به تاکید شدید رییس جمهور این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است.
 
موضوع قطع یارانه‌ها تکلیف مجلس به وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی است و بر این اساس حذف تدریجی شش میلیون یارانه بگیر در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است. 

 

اخبار اقتصادی - ایسنا