اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف یارانه‌ ثروتمندان به مناظره کشیده شد


برنامه زنده تلویزیونی مناظره جمعه این هفته به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اختصاص دارد.

خبرگزاری مهر: برنامه زنده تلویزیونی مناظره جمعه این هفته به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اختصاص دارد.

در یازدهمین برنامه مناظره  احمد میری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان نماینده دولت در برنامه حضور دارد و موضوع حذف یارانه ثروتمندان  بین مخالفان و موافقات بررسی می‌شود.

پژویان، رئیس شورای رقابت، به عنوان مخالف حذف دهک‌های پردرآمد از یارانه نقدی  در این برنامه حضور دارد و حسین راغفر اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا، جعفر قادری سخنگوی كمیسیون برنامه و بودجه مجلس و محمدحسین قدیری ابیانه دکترای مدیریت استراتژیک از جمله موافقان این طرح هستند که در برنامه روز جمعه حضور دارند.

تامین بودجه یارانه‌ها، حذف یارانه ثرتمندان و شناسایی دهک‌های بالا از جمله موارد برنامه مناظره هر هفته روز جمعه ساعت 16 و 30 دقیقه  از شبکه یک به صورت زنده پخش می‌شود. اجرای این برنامه را مرتضی حیدری برعهده دارد.


ویدیو مرتبط :
حذف یارانه ثروتمندان تا رفع کسری بودجه یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیف اعلام کرد: توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال/ اقتصاد بدون نفت به مرحله عمل رسید



حذف یارانه دهک های ثروتمند, هدفمندی یارانه ها

سیف اعلام کرد: توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال/ اقتصاد بدون نفت به مرحله عمل رسید

رئیس کل بانک مرکزی از توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال خبر داد و گفت: صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید است.

ولی الله سیف در حاشیه بازدید از شهر نهاوند اظهار داشت: در بازدید چند ساعته ای که از شهر نهاوند داشتم، متوجه شدم این شهر در سالهای گذشته نسبت به شهرهای اطراف خود رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته که در این مورد باید مسئولین ارشد شهرستان فکر اساسی و اقدام بزرگی انجام دهند.

سیف اظهار داشت: بزرگترین مشکل نهاوند مسئله بیکاری و کمبود صنایع تبدیلی و تولیدی است که برای حل این مشکل باید زمینه مشارکت و حضور سرمایه داران بخش خصوصی در این شهرستان فراهم شود.

وی افزود: برای توسعه و رشد اقتصاد و صنعت تولید در شهرستان نهاوند می توان از دو کانال و مجرای ارز چین و صندوق توسعه ملی استفاده کرد و پروژه ها و طرح های مختلف تولیدی را در نهاوند اجرا کرد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بودجه سال 1393 در حال شکل گیری است که در اولین قدم، بودجه سال 92 ترمیم و  از 210 هزار میلیارد تومان به 157 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

سیف از توافق مجلس و دولت تا پایان سال جاری برای حذف یارانه بعضی از دهک های ثروتمند و مرفه جامعه خبر داد و گفت: مردم ایران نیز پذیرش این امر را به خوبی درک کرده اند و زمینه اجنماعی این اقدام فراهم شده است.

وی اظهار داشت: شعار اقتصاد بدون نفت در کشور به مرحله عملی رسیده و در حال حاضر واردات و صادرات کشور بدون اتکا به فروش نفت در حال انجام است که این  اتفاق یک قدم اساسی و مهم در اقتصاد و تولید کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی، صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور را بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: برای احیا اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی مردم باید به بخش تولید و صادارات کشور توجه و اهمیت بیشتری داشت./مهر