اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف کامل برخی مصوبات دولت احمدی نژاد


معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: برخی از مصوبات دولت دهم که بار مالی برای دولت داشت به طور کامل حذف شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان:  معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: برخی از مصوبات دولت دهم که بار مالی برای دولت داشت به طور کامل حذف شدند.

"الهام امین زاده"  درباره لغو برخی مصوبات دولت دهم توسط معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برخی از مصوبات دولت دهم که تکراری و بار مالی داشتند به طور کامل حذف شدند.

وی با اشاره به اینکه بررسی مصوبات دولت گذشته در دولت یازدهم به سه بخش تقسیم شده است، افزود: یک سری از مصوبات مانند برخی از سفر‌ها که انجام شده بود و همچنین برخی از مصوبات دولت که نیازمند بررسی بیشتر هستند در دستور کار دولت است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به رفع لغو قانون مرخصی نه ماهه زایمان بانوان شاغل تصریح کرد: قرار شده است تسهیلاتی به بانوان داده شود تا مرخصی آنها از 6 به 9 ماه افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: اجرای این مصوبه احتمالا مشکلاتی را برای بانوان شاغل ایجاد می‌کند و از طرفی شوق کار‌فرمایان برای استفاده از بانوان کم خواهد شد بنابراین در دولت در حال بررسی هستیم تا مشوقاتی را برای کارفرمایان تصویب کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: قوانینی باید در دولت تصویب شوند که دیگر نیازی به تصویب قانون دیگری نباشد و نباید به دولت بار مالی اضافی تحمیل شود.

امین‌زاده درباره اجرای طرح مهرآفرین گفت: اجرای این قانون نیز هیچ مشکلی ندارد و در حال اجراست.


ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشنامه جدید احمدی نژاد: لغو مصوبات دولت توسط لاریجانی خلاف نص صریح قانون اساسی است



بخشنامه جدید احمدی نژاد: لغو مصوبات دولت توسط لاریجانی خلاف نص صریح قانون اساسی است

رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.

 

 بخشنامه جدید احمدی نژاد,دستگاه‌های اجرایی کشور,اخبار

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانسته و تأکید کرد که هیچ یک از اصول قانون اساسی چنین اختیاری را صراحتاً و یا تلویحاً به رییس محترم و حتی مجلس شورای اسلامی اعطا نکرده است.

 

متن بخشنامه محمود احمدی‌نژاد به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بخشنامه به کلیه دستگاههای اجرایی کشور

رییس‌محترم مجلس شورای اسلامی به استناد مصوبه عادی ضمن مکاتبه با دستگاه های اجرایی برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی که بعضاً حتی خارج از صلاحیت مصوبه یاد شده نیز می باشد را مغایر تشخیص داده و لغو می نماید.

به استناد اصل 113 و 121 قانون اساسی و به عنوان وظیفه اعلام می نماید که علاوه بر ایرادات متعدد به این اقدام و رویه، هیچ یک از اصول قانون اساسی چنین اختیاری را صراحتاً و یا تلویحاً به رییس محترم و حتی مجلس شورای اسلامی اعطا نکرده است.

نظرات رییس محترم مجلس شورای اسلامی محترم است، لیکن درج در روزنامه رسمی مجوز اجرا یا عدم اجرای مصوبات دولت در دستگاه های اجرایی قلمداد نمی گردد. بنابراین مکاتبات مذکور بر خلاف نص صریح قانون اساسی بوده و فاقد وجاهت حقوقی است و نمی تواند مناط عمل باشد.

بدیهی است که اصلاح، تغییر و یا لغو مصوبات و بخشنامه های دولت و یا رییس جمهور توسط خود دولت و مقامات و مراجع ذیصلاح دولتی امکان پذیر بوده و از طریق سلسله مراتب مقامات یاد شده ابلاغ خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد

انتخاب