اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف واژه «غیرانتفاعی» از نام دانشگاه ها


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حذف واژه "غیرانتفاعی" از عنوان موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حذف واژه "غیرانتفاعی" از عنوان موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی خبر داد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، در این باره گفت: حذف واژه "غیرانتفاعی" از عنوان دانشگاه‌ها در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وی افزود: این قانون از ماه آینده اجرا می شود و پس از اجرای آن همه موسساتی که قبلا تحت عنوان غیردولتی و غیرانتفاعی فعالیت می‌کردند، تنها با عنوان غیردولتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: این امر راه را برای ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه آموزش عالی هموارتر می کند.

دکتر شریعتی در پایان با اشاره به همکاری اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد، اظهار کرد:بحث حذف واژه غیر انتفاعی مدت زیادی مطرح بود که در نهایت با همکاری اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شد، به همین دلیل باید از همکاری و همراهی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قدر دانی و تشکر کرد.


ویدیو مرتبط :
جدول شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی 98 – 99

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر زمان برگزاری کنکور 92/حذف کنکور دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی



تغییر زمان برگزاری کنکور 92/حذف کنکور دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام خبر تغییر زمان برگزاری کنکور 92، از آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری از پنجشنبه 16 آذرماه خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان تا پایان ساعت 24 روز شنبه 25 آذرماه برای ثبت نام مهلت دارند.

وی درباره زمان برگزاری آزمون سراسری سال 92، گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده این آزمون در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه 30 و جمعه 31 خرداد و صبح روز شنبه اول تیر ماه برگزار می‌شود.

وی درباره چگونگی نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 92 گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال 92، سوابق تحصیلی دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی سال 84 و سالهای بعد از آن که امتحانات آن‌ها به صورت کتبی سراسری و کشوری برگزار شده همانند آزمون سال 91 تا میزان حداکثر 25 درصد با تاثیر مثبت در گزینش نهایی اعمال می‌شود.

توکلی با اشاره به تصویب حذف کنکور دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در آزمون 92، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در این کد رشته محل‌ها در حدود 3000 کدرشته محل خواهد بود و بنابراین پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی و با رعایت شرایط و ضوابط انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تعداد کد رشته‌های مذکور و نحوه پذیرش متعاقبا اعلام می‌شود.

مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در 5 مرداد ماه از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد، درباره زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، تصریح کرد:‌ انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز از تاریخ 7 مرداد ماه آغاز شده و تا 23 مرداد ادامه خواهد داشت.

توکلی در پایان گفت: فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی نیز در نیمه دوم شهریور ماه سال 92 اعلام خواهد شد./ایسنا