اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف نام «روزبه بمانی» از تیتراژ سریال ماتادور


نام روزبه بمانی، ترانه سرای آهنگ سریال "ماتادور" به خوانندگی احسان خواجه امیری، پس از پخش دو قسمت این سریال، از تیتراژ حذف شد.

بهارنیوز: این اتفاق در حالی رخ می دهد که در ماه رمضان امسال نیز سریال های مادرانه و دودکش و همچنین برنامه ماه عسل از ترانه های روزبه بمانی در تیتراژشان بدون ذکر نام استفاده می کردند و حک شدن نام وی در تیتراژ دو قسمت ابتدایی این ظن را تقویت کرده بود که شاید نام روزبه بمانی از لیست سیاه صداوسیما خارج شده است اما با پخش قسمت سوم بود که مانند کارهای قبلی وی، در کنار نام خواننده خبری از نام ترانه سرا نبود.

اعتراض رضا صادقی به حذف نام روزبه بمانی از تیتراژ دودکش


پیش از این و در هنگام پخش سریال دودکش، حذف نام روزبه بمانی از تیتراژ، اعتراض شدید رضا صادقی (خواننده اثر) را به همراه داشت.

در همان زمان رضا صادقی در صفحه شخصی خود در متنی کوتاه ضمن اعتراض به شرایط حاکم بر فضای موسیقی کشور، شجریان را همچون ستون تخت جمشید هنر ایران دانست و از اینکه این روز‌ها حتی نمی‌شود نام او را بر زبان آورد، گلایه کرد. وی همچنین ضمن حمایت از روزبه بمانی از شرایطی که برای برخی ترانه‌سرایان به‌نام همچون ترانه مکرم به وجود آمده و باعث شده تا به نوعی نامشان از آثار منتشر شده حذف شود، انتقاد و پیش‌بینی کرد که شاید به‌زودی نام او هم همچون شجریان نابردنی شود. همه اینها در شرایطی است که وزارت ارشاد و صدا و سیما در مورد ترانه‌سرایان سلیقگی عمل کرده و به بهانه همکاری این ترانه‌سرایان با خوانندگان لس‌آنجلسی نام آنها را از آلبوم‌های منتشرشده و یا آثاری که از رسانه ملی پخش می‌شود حذف می‌کند. در شرایطی که برخی دیگر از ترانه‌سرایان دیگر علی‌رغم پرکار بودن با خوانندگان آن‌ور آبی همچنان بدون کمترین مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
دانلود آهنگ تیتراژ سریال سر دلبران با صدای روزبه بمانی (بر تن مکن این خرقه را)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف نام خواننده مساله دار از تیتراژ سریال تلویزیونی!



اخبار,اخبار فرهنگی,عماد طالب‌زاده

اخبار فرهنگی - صدا مجاز، نام غیر مجاز!
حذف نام خواننده مساله دار از تیتراژ سریال تلویزیونی!

نام «عماد طالب‌زاده» خواننده مینی سریال «خواب بلند» از تیتراژ این اثر حذف شد.

 این سریال شش قسمتی در حالی به روی آنتن فرستاده شد که حضور خواننده غیرمجاز و مساله دار در آن به عنوان خواننده تیتراژ انتهایی آن خبرساز شده است.

در این راستا از قسمت چهارم این مجموعه، نام عماد طالب‌زاده از تیتراژ این سریال حذف شده است ولی کماکان تا آخرین قسمت قطعه با صدای وی پخش شد.

اگر چه تا کنون اسامی برخی ترانه سرا‌ها، ملودی ساز‌ها و تنظیم کننده‌های تیتراژهای با کلام سریال‌های تلویزیونی به دلیل ممنوعیت کاری آن‌ها بعضا از عنوان بندی مجموعه‌های سیما حذف می‌شد و یا در حین پخش این اتفاق رخ می‌داد ولی برای نخستین بار نام خواننده هم به جمع این حذفیات پیوسته است.

یادآور می‌شود، عماد طالب‌زاده، خواننده ۳۱ ساله غیرمجازی است که در کارنامه کاری وی خوانندگی و حضور در موزیک ویدئوهای زیر زمینی تولید شده در ایران دیده می‌شود.

گفتنی است، اجرای تیتراژ مینی سریال خواب بلند با صدای این خواننده با تعجب مخاطبان موسیقی مواجه گشت که در ‌‌نهایت به دلیل برخی اعتراضات، نام وی پس از پخش سه قسمت، از عنوان بندی پایانی حذف شد.
 اخبار فرهنگی - موسیقی ایرانیان