اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف نام دوره راهنمایی پس از 40 سال


نام دوره راهنمایی حدود ۴۰ سال است که بیان می‌شود؛ به همین دلیل تغییر آن کمی سخت به نظر می‌رسد.

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در شورای راهبردی تحول بنیادین این وزارتخانه گفت: نام دوره راهنمایی حدود ۴۰ سال است که بیان می‌شود؛ به همین دلیل تغییر آن کمی سخت به نظر می‌رسد.
 
حجت‌الاسلام‌ محی‌الدین بهرام محمدیان، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در شورای راهبردی تحول و رئیس ستاد اجرایی تحول محتوا و ساختار «3ـ3ـ6» در خصوص این موضوع که «یادگیری نام ساختار «3ـ3ـ6» و عناوینی چون «اول متوسطه اول» یا «اول متوسطه دوم»، دغدغه‌ای دیگر در اجرای ساختار جدید آموزش و پرورش است»، اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی و فضاسازی صورت گیرد و بتوانیم نظام آموزشی‌ را خوب تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 6 سال دوره ابتدایی و 6 سال دوره متوسطه داریم که دوره متوسطه به «دوره اول متوسطه» و «دوره دوم متوسطه» تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: به عنوان مثال به جای سال اول راهنمایی، «سال اول دوره اول متوسطه» می‌گوییم.

وی در واکنش به این جمله که «با این روند، نام سال‌های تحصیلی سخت‌تر می‌شود»، گفت: زمانی که یاد بگیریم، سختی ندارد؛ دوره راهنمایی از سال 1350 به بعد ایجاد شد و از آن سال، حدود 40 سال می‌گذرد؛ در همان زمان‌ و تا سال‌های قبل هم، برخی مردم به دوره راهنمایی و متوسطه، سیکل اول و سیکل دوم می‌گفتند و راهنمایی نمی‌گفتند.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در شورای راهبردی تحول بنیادین در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش درگیر این الفاظ نمی‌شود؟»، افزود: اینها بحث کارشناسی است که گاهی اوقات نیازمند است، تبیین عمومی شود ولی اگر نظام آموزشی جدید به طور کامل راه بیفتد، «3ـ3ـ6» نخواهیم گفت؛ بلکه 6 ساله ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه می‌گوییم؛ شاید عنوان دیگری بتوان اطلاق کرد ولی آنچه در سند تحول بنیادین آمده، این عنوان است.


ویدیو مرتبط :
دوره بیست تا سی: مربی یا راهنمایی پیدا کنید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف کلاس اول دوره دوم متوسطه در سال آینده



اخبار,اخباراجتماعی ,نظام آموزشی  جدید

پایه اول دوره دوم متوسطه سال تحصیلی ۹۴-۹۵ حذف می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در اجرای نظام آموزشی 6.3.3 در کشور سال آینده پایه اول متوسطه به صورت استثنا حذف می شود.

قربانعلی افشانی افزود: به علت جدید بودن نظام آموزشی 6.3.3 در سال جاری دانش آموز پایه سوم دوره اول متوسطه (نهم) در کشور وجود نداشت که به پایه اول دوره دوم متوسطه وارد شوند و به همین دلیل در سال آینده تحصیلی پایه اول متوسطه دوره دوم حذف می شود.

وی اظهار داشت: نظام آموزشی 6.3.3 از دوره ابتدایی در کشور شروع شده و ما هم اکنون در نظام جدید آموزشی دارای شش پایه ابتدایی، سه پایه دوره اول متوسطه و یا راهنمایی و سه پایه دوره دوم متوسطه هستیم.


 اخباراجتماعی  -  صداوسیما