اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف ماده مشکوک از «کوکاکولا» و «پپسی»


شرکت‌های کوکاکولا و پپسی در نظر دارند در واکنش به مبارزه یک نوجوان آمریکایی، یک نوع روغن گیاهی را از محصولات خود حذف کنند.

خبرآنلاین: شرکت‌های کوکاکولا و پپسی در نظر دارند در واکنش به مبارزه یک نوجوان آمریکایی، یک نوع روغن گیاهی را از محصولات خود حذف کنند.

ماده‌ای که قرار است از محصولات کوکاکولا و پپسی حذف شود روغن گیاهی برومینات‌دار است که در تعدادی از محصولات این دو شرکت، ازجمله نوشابه گاتورید ساخت شرکت پپسی و نوشانه های پاورید، فانتا و فرسکا و چند محصول دیگر ساخت کوکاکولا به کار می‌رود.

تصمیم به حذف این ماده حاصل مبارزه یک دختر نوجوان آمریکایی به نام سارا کاوانا است که با استفاده از وبسایت change.org توانست تا سال گذشته میلادی، بیش از دویست هزار امضا حاوی درخواست حذف این ماده از نوشابه‌ها را به دست آورد.

روغن گیاهی برومینات‌دار در نوشابه‌های با طعم مرکبات به کار می‌رود و استفاده از آن از دهه ۱۹۳۰ در ایالات متحده رواج داشته است.

اداره نظارت بر مواد خوراکی و دارو در آمریکا استفاده مقدار معینی از روغن برومینات‌دار را برای سلامتی انسان زیانبار ندانسته اما کاربرد خوراکی این ماده در اتحادیه اروپا، ژاپن و چند کشور دیگر ممنوع است.

دو شرکت کوکاکولا و پپسی ضمن وعده بررسی حذف روغن برومینات‌دار همچنان تاکید داشته‌اند که این ماده خطری برای سلامتی انسان ندارد.

سارا کاوانا، هفده ساله، در متنی که برای جمع آوری امضا در وبسایت change.org منتشر کرد گفت که در کشورهایی که مصرف خوراکی روغن برومینات‌دار را ممنوع کرده اند، تولیدکنندگان توانسته‌اند مواد سالم‌تری را جایگزین آن کنند و شرکت‌های آمریکایی هم می‌توانند به همین ترتیب عمل کنند.

شرکت کوکاکولا با اعلام تصمیم به بررسی حذف این ماده، گفته است که در نظر دارد ماده دیگری را که از حدود چهارده سال پیش در نوشابه‌سازی در برخی کشورها رواج داشته به کار گیرد.

حذف این ماده از نوشابه‌های این دو شرکت به طور تدریجی صورت خواهدگرفت.


ویدیو مرتبط :
کوکاکولا و پپسی حرام است!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري



 

 

 

حذف سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري

 

حذف سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي در جلسه علني امروز


بر اساس موراد محذوف، وزارت جهاد كشاورزي موظف مي‌شد حداكثر يك سال پس از تصويب اين قانون، راهبردهاي تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي را تعيين و جهت اجرا به مراكز ذيربط ابلاغ نمايد.

در جلسه علني امروز مجلس سه ماده از طرح افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي حذف شد و اين طرح هيچ مصوبه‌اي تا لحظه مخابره اين خبر نداشته است.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، طرح افزايش بهره وري بخش كشاورزي كه از چندي پيش در مجلس مورد بررسي قرار گرفته است، امروز نيز در دست بررسي نمايندگان بود كه سه ماده آن حذف شد.
بر اساس موراد محذوف، وزارت جهاد كشاورزي موظف مي‌شد حداكثر يك سال پس از تصويب اين قانون، راهبردهاي تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي را تعيين و جهت اجرا به مراكز ذيربط ابلاغ نمايد.
گفتني است در صورت تصويب اين مواد به سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي نيز اجازه داده مي‌شد نسبت به‌پذيرش دانشجو بر دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي پژوهشي براساس ضوابط و مقررات مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي گسترش آموزش عالي كشور اقدام نمايد.
بررسي ديگر مواد اين طرح به پس از بررسي دو طرح دو فوريتي مطرح شده درصحن علني موكول شد...../تحلیل:ایلنا