اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف فیلم سر بریدن یک آمریکایی از توئیتر


سایت آمریکایی توئیتر روز چهارشنبه تصاویر و فیلم سر بریده شدن ˈجیمز فولیˈ روزنامه نگار آمریکایی به دست تروریست های تکفیری در عراق را از سایت خود حذف کرد.

پایگاه خبری انتخاب: خبرگزاری فرانسه از واشنگتن نوشت: این فیلم پنج دقیقه ای با عنوان ˈپیامی برای آمریکاˈ روز سه شنبه روی صفحه توئیتر بارگذاری و منتشر شده بود.

ˈدیک کاستولوˈ مدیر اجرایی شرکت توئیتر در پیامی در این سایت اعلام کرد: ما حساب های کاربری مرتبط با این فیلم و تصاویر را به تعلیق در آورده ایم.

سایت ˈیوتیوبˈ نیز این فیلم ویدئویی را بنا بر سیاست خود مبنی بر ˈمخالفت با محتوای خشونت آمیزˈ ، حذف کرده است.

در حالی که این سایت های آمریکایی همواره به بهانه ˈآزادی بیانˈ ، تصاویر و فیلم های موهن به دین اسلام و همچنین تصاویر خشونت آمیز را برای ترویج اسلام هراسی منتشر کرده اند، به نظر می رسد حذف فیلم قتل روزنامه نگار آمریکایی بیشتر با هدف جلوگیری از تحریک افکار عمومی آمریکا علیه سیاست های کاخ سفید در خاورمیانه انجام شده باشد.

تروریست های داعش تهدید کرده اند که در صورت متوقف نشدن حملات هوایی آمریکا علیه مواضع این گروه در عراق ، یک روزنامه نگار دیگر آمریکایی را نیز به قتل می رسانند.


ویدیو مرتبط :
واکنش اوباما و والدین به سر بریدن خبرنگار آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار فیلم سر بریدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش



اخبار,اخباربین الملل, فیلم سر بریدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش


 اخبار بین الملل - انتشار فیلم سر بریدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش

گروه داعش ویدیویی از سربریدن یک روزنامه‌نگار آمریکایی را روی اینترنت منتشر کردند.

این خبرنگار را به نام "جیمز فولی" معرفی کردند. او خبرنگار آزاد بود و در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شده بود.

این گروه شبه نظامی اعلام کردند که فولی را به خاطر حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضعشان در عراق می‌کشند.

هنوز صحت این ویدیو به طور مستقل سنجیده نشده است، اما کاخ سفید گفته در صورتی که این تصاویر واقعی باشند، آمریکا "از این قتل وحشیانه، منزجر" می‌شود.

خانوادهفولی در فیس‌بوک نوشته‌اند: "می‌دانیم که بسیاری از شما به دنبال پاسخ یا تایید هستید. لطفا صبور باشید تا ما تمام اطلاعات را کسب کنیم. خانواده فولی را در دعاهایتان فراموش نکنید."

فولی در خاورمیانه فعال بود و برای وبسایت آمریکایی "گلوبال پست" و بنگاه‌های خبری دیگر از جمله خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد.

خبرنگار دومدر ویدیوی منتشر شده، فولی در لباسی نارنجی، در کنار مردی سیاهپوش و مسلح در جایی که شبیه صحراست زانو زده است.

مرد مسلح که صورتش را هم پوشانده، انگلیسی را با لهجه بریتانیایی حرف می‌زند و می‌گوید که مرگ این روزنامه‌نگار به خاطر حملات هوایی آمریکا علیه مواضع گروه داعش در عراق است.

آمریکا اخیرا مواضع این گروه در شمال عراق را هدف قرار بود و به جنگجویان عراقی و کرد برای بازپس گیری این مناطق از دست شبه نظامیان کمک کرده بود.

در بیانیه‌ای که "گلوبال پست" منتشر کرده از مردم خواسته شده تا برای فولی دعا کنند و آمده که هنوز نمی‌توانند صحت این ویدیو را تایید کنند.

دولت آمریکا هم تایید کرده که ویدیو را دیده است.

در این ویدیو، فرد دیگری هم دیده می‌شود که شبه نظامیان او را هم گزارشگری آمریکایی معرفی می‌کنند.

هواداران این گروه از شبه نظامیان تندرو، پیشتر تهدید کرده بودند که شهروندان آمریکا را هدف قرار می‌دهند و گفته بودند: "همه شما را در خون غرق می‌کنیم."

این گروه متهم است که تعداد زیادی از مردم را در شمال عراق و شرق سوریه کشته‌اند.

خشونت‌های آنها سبب آوارگی حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از مردم عراق شده است.


 اخبار بین الملل - فرارو