اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف دفترچه بیمه در 4 استان



اخبار,اخبار اجتماعی , حذف دفترچه بیمه

 

اخبار اجتماعی - حذف دفترچه بیمه در 4 استان

سازمان بیمه سلامت اقدام به اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه درمانی برای پذیرش بیمه شدگان در بیمارستانها کرده است و در اقدام اولیه قرار است فعلا این طرح در استانهای تهران، اصفهان، مازندران و فارس اجرایی شود.

طرح حذف دفترچه های بیمه و استفاده از کارت ملی به جای دفترچه از امروز در 4 استان کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان بیمه سلامت اقدام به اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه درمانی برای پذیرش بیمه شدگان در بیمارستانها کرده است و در اقدام اولیه قرار است فعلا این طرح در استانهای تهران، اصفهان، مازندران و فارس اجرایی شود.

بر همین اساس از امروز (15 آذر) بیمه شدگان می توانند به جای دفترچه بیمه از کارت ملی استفاده کرده و در بیمارستانها پذیرش شوند که البته در مرحله آزمایشی در یک بیمارستان در تهران که بیمارستان قلب است این طرح اجرایی می شود.

در مرحله اول بیمارستان‌هایی که زیرساخت‌های الکترونیکی را فراهم و بانک اطلاعاتی بیماران را ثبت می کنند در اجرای این طرح شرکت خواهند کرد و به گفته مسئولان سازمان بیمه سلامت در برنامه ششم توسعه سازمانهای بیمه گر موکلف خواهند شد که در بخش سرپایی و بستری به جای دفترچه بیمه از کد ملی بیماران استفاده کنند.

به مرور نیز این طرح در تمامی بیمارستانهای سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
علت حذف تصویر ابو علی سینا از جلد دفترچه های بیمه!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف دفترچه بیمه از ۱۵ آذر در ۴ استان



اخبار,اخباراجتماعی,دفترچه بیمه


 اخبار اجتماعی  - حذف دفترچه بیمه از ۱۵ آذر در ۴ استان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:حذف تدریجی دفترچه و جایگزین کردن سیستم الکترونیکی با به کارگیری و استفاده از کارت ملی در استان‌های تهران، مازندران، فارس و اصفهان به صورت آزمایشی از ۱۵ آذر آغاز خواهد شد.

محسنی بندپی در مصاحبه اختصاصی با  واحد مرکزی خبر با بیان اینکه بالغ بر 78 تا 79 میلیون دفترچه در دست مردم است که باید جایگزین شود، افزود: 41 میلیون دفترچه سازمان بیمه سلامت، 34 تا 35 میلیون دفترچه تأمین اجتماعی، چهار و نیم میلیون دفترچه نیروهای مسلح و یک و نیم میلیون دفترچه کمیته امداد در دست مردم است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن کارت سلامت موجب شفافیت خدمات و صرفه جویی در وقت مردم می‌شود، گفت: بررسی های این طرح در شورای عالی انفورماتیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأئید و در دستور کار سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.

محسنی بندپی افزود: خدمات در بیمارستان ‌هایی که سیستم ‌HIS "سیستم اطلاعات سلامت" آن ها فعال است با کارت ملی راحت‌تر ارائه می‌شود.

وی گفت: تلاش می کنیم سیستم را به صورت پزشک خانواده و نظام ارجاع نهادینه کنیم تا نقش سلامت آحاد جامعه را یک نفر به عنوان وکیل سلامت فرد که همان پزشک خانواده است عهده دار شود.

محسنی بندپی اضافه کرد: الکترونیکی کردن دفترچه ها پیش‌ زمینه اصلی تکمیل پرونده سلامت برای همه بیمه شدگان و آحاد جامعه است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره الزامات بیمارستان ها برای اجرایی شدن این طرح افزود: برای ارائه خدمات بیمارستان‌ها باید به سیستم ‌HIS مجهز باشند تا به سامانه بیمه سلامت وصل شوند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در تهران بسیاری از بیمارستان ها به سیستم HIS مجهز هستند، گفت: مشکلات این سیستم ها در بیمارستان‌ها برطرف شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه عمده خدمات به بیماران در بیمارستان‌های دولتی است و تقریبا همه آنها با ما قرارداد دارند، سیستم تعهد بیمه پایه به ارائه خدمات در بخش دولتی مربوط است.


 اخبار اجتماعی  - واحد مرکزی خبر