اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف ارز مبادله ای عتبات از سال 93/ سفر به عراق گران می‌شود



 اخبار اجتماعی - حذف ارز مبادله ای عتبات از سال 93

ریس سازمان حج و زیارت از حذف ارز مبادله ای سفر به عتبات از آغاز سال آینده و اعلام اولویت های جدید حج تمتع در سال 93 خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈسعید اوحدیˈ بعداز ظهر دوشنبه در نشست خبری در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات گفت:پیش ثبت نام مرحله جدید اعزام های عتبات 12 تا 25 بهمن ماه جاری انجام شد و 330 هزار نفر در این دوره نام نویسی کردند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام کنندگان در مرحله جدید عتبات به شش اولویت اصلی و یک اولویت ذخیره دسته بندی شده اند، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته نام نویسی در کاروان های این دوره از چهارم اسفندماه آغاز می شود.

اوحدی از تغییر قیمت سفر به عتبات در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی تا پایان امسال به زائران عتبات ارز مبادله ای تعلق می گیرد اما از سال آینده ارز مبادله ای عتبات حذف خواهد شد.

 

 

-----------------------------------------

اخبار ,اخبار اجتماعی ,عتبات عالیات


سفر به عراق گران می‌شود

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: هزینه‌ی سفر به عراق از سال آینده، 7 تا 9 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی با بیان این‌که تغییر قیمت‌ها از نوروز 1393 اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: طبق آخرین رایزنی با بانک مرکزی قرار شد تا پایان سال 1392 این بانک ارز مبادله‌ای زائرانی را که ثبت نام کرده‌اند، تأمین کند؛ ولی برای سال 1393 دیگر امکان تعیین ارزش مبادله‌ای وجود ندارد و این ارز آزاد محاسبه می‌شود.

او تأکید کرد: ارز مسافرتی همچنان طبق مصوبه‌ی دولت به زائران پرداخت می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت این افزایش هزینه را بین 7 تا 9 درصد و مطابق نرخ ارز آزاد اعلام کرد و گفت: سال گذشته، کف قیمت سفر زمینی به عتبات عراق 700 هزار تومان و سفر هوایی یک میلیون و 300 هزار تومان بود که با در نظر گرفتن نرخ ارز آزاد، کف این مبلغ احتمالا بین 750 هزار تا حدود یک میلیون و 650 هزار تومان شود.

او همچنین به توافق ایران و عراق برای حذف بخشی از هزینه‌های زائران که سبب کاهش 10 تا 15 درصد هزینه‌ی سفر عتبات عالیات می‌شود‌، اشاره و اظهار کرد: در سفر به عراق درباره‌ی حذف 10 دلار هزینه‌ای که به فرودگاه نجف و 10 دلار عوارضی که به وزارت جهانگردی عراق داده می‌شد و همچنین برابری نرخ ویزای ایران و عراق، با نخست‌وزیر و وزیر جهانگردی این کشور مذاکره شد که قرار بود، مصوبه‌ای از دولت عراق گرفته شود. به‌محض دریافت و اجرای این مصوبه، حتما شاهد تأثیر آن در قیمت‌ها خواهیم بود.

اوحدی با اشاره به ثبت نام عتبات عالیات که اکنون 330 هزار نفر برای اعزام از 21 اسفندماه تا خردادماه سال آینده پیش ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: براساس این ثبت‌ نام‌ها، هفت اولویت تعیین شده‌اند که از چهارم اسفندماه می‌توانند وضعیت سفر خود را مشخص کنند. همچنین سه گروه قیمتی برای سفر به عراق براساس درجه‌بندی‌ هتل و مسیر هوایی و زمینی وجود دارند و هر سه‌ماه یک‌بار، ثبت نام انجام و اولویت‌ها پس از قرعه‌کشی اعلام می‌شود.

او در ادامه‌ی نشستی خبری که بعدازظهر امروز (دوشنبه، 28 بهمن‌ماه) برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی کوتاهی‌های عراق برای تأمین امنیت زائران ایرانی و زیرساخت در این کشور طبق توافق‌های قبلی و اقدامات این سازمان در این زمینه، گفت: برخی شرکت‌های امنیتی که مجوز دولت عراق را دارند، موظف به همراهی با کاروان‌های ایرانی‌ها هستند‌. سال گذشته نیز کم‌ترین مشکل امنیتی برای کاروان‌هایی که از طریق شرکت «شمسا» برای سفر اقدام کردند پیش آمد. حادثه‌ای هم که در اربعین رخ داد، برای دو کاروان آزاد بود که از مسیر خارج شدند.

وی مانند همیشه، به زائران توصیه کرد که از مجاری قانونی برای سفر عراق اقدام کنند.

او درباره‌ی بهبود شرایط زیرساخت‌ها در عراق نیز به دریافت مصوبه‌ی تأسیس شرکت «توسعه و عمران امید زائر» از شورای برنامه‌ریزی بعثه‌ی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: وظیفه‌ی اصلی این شرکت، توسعه‌ی زیرساخت‌های خدماتی برای زائران است که اکنون زمین‌هایی را در کربلا،‌ نجف‌، مرز شلمچه‌ و ایلام برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته است.

اوحدی همچنین به جلسه‌ی مشارکتی‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران شرکت اکور فرانسه و گروه سرمایه‌گذار عراقی همزمان با سفر هیئت فرانسوی به ایران برگزار شد‌، اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به جلسه‌ای که داشتیم، کارگروه زیرساخت‌ها با مشارکت بانک‌های داخلی شکل بگیرد و پروژه‌های زیرساختی اجرا شوند.

رییس سازمان حج و زیارت درباره‌ی طرح اعزام زائران از طریق دریا به عتبات عالیات عراق نیز توضیح داد: سفر آبی به عراق از آبادان - خرمشهر به بصره مطالعه شده و به‌طور جدی در دستور کار است. مذاکراتی هم با شرکت کشتیرانی والفجر شده است. ما روی این پکیج کار می‌کنیم، ولی فکر می‌کنم جاذبه‌ی این سفر که مدت زمانی طولانی هم نیاز دارد، بیشتر در نوروز باشد. البته اجرای این طرح به نوروز 93 نمی‌رسد. 

اخبار اجتماعی - ایرنا,ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ارز مبادله ای برای زائران حج عمره و عتبات عالیات چقدر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت هزینه سفر به عتبات به سال 93


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر به عتبات بعد از ماه مبارک رمضان به نرخ مصوب سال ۹۳ بازمی‌گردد.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر به عتبات بعد از ماه مبارک رمضان به نرخ مصوب سال ۹۳ بازمی‌گردد.

سعید اوحدی، با اشاره به کاهش هزینه‌های سفر به عتبات عالیات گفت: بعد از ماه مبارک رمضان قیمت‌های سفر به عتبات عالیات به نرخ سال 93 برمی‌گردد و هیچ افزایش قیمتی را نخواهیم داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت در تشریح پروژه‌های عمرانی این سازمان گفت: 2 شرکت بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود با مشارکت شبکه بانکی کشور تشکیل شده است و در مجموع 12 پروژ‌ه عمرانی را در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای 8 پروژه در کشور عراق و 4 پروژه در داخل ایران در دست اقدام است، گفت: هتل بزرگ شلمچه در کنار یادمان شهدای آن منطقه، هتل بزرگ مهران، زائرسرای طریق‌القدس در مسیر بوستان و چذابه و زائرسرای مهران در پایان مرداد بهره‌برداری می‌شود، 4 پروژه داخل کشور است که سازمان حج‌ و زیارت آن را انجام می‌دهد.

اوحدی ادامه داد: 3 پروژه شامل یک آشپزخانه بزرگ و 2 هتل در نجف، یک پروژه آشپزخانه در کاظمین و 4 پروژه شامل یک آشپزخانه و 3 هتل در کربلا، 8 پروژه داخل عراق است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره احتمال بازگشایی مسیر سامرا گفت: با توجه به پیروزی‌های اخیر ارتش عراق به نظر می‌آید امنیت مسیر بغداد تا سامرا در حال تامین است و ما منتظریم تا امنیت این مسیر توسط کنسولگری ایران در بغداد تایید شود تا اعزام به سامرا از سرگرفته شود.