اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف آهنگ ضد آمریکایی از پیشواز اپراتورها


آهنگ «آمریکا‌ ننگ به نیرنگ تو » در دوران پسا برجام و در آستانه دهه مبارک فجر از آهنگ‌های پیشواز لیست اپراتورهای تلفن همراه حذف شد.

خبرگزاری فارس: آهنگ «آمریکا‌ ننگ به نیرنگ تو » در پسا برجام و در آستانه دهه مبارک فجر از آهنگ‌های پیشواز لیست اپراتورهای تلفن همراه حذف شد.

این آهنگ در سال گذشته و با جدی‌تر شدن روند مذاکرات هسته‌ای در آستانه دهه غرورآفرین پیروزی انقلاب به موسیقی پیشواز تعداد قابل توجهی از گوشی‌های تلفن‌همراه مردم بدل شده بود که از سرویس آهنگ‌های پیشواز حذف شده است.

آهنگ ضد آمریکایی از پیشواز اپراتورها


ویدیو مرتبط :
6- مدیریت اپراتورها- 2- لیست اپراتورها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«چك الكترونیكی» ضد سرقت با قابلیت حذف هزینه انتقال موجودی



چك الكترونیكی , دفترچه چك , هاب امنیتی

 

محققان موفق به ارائه یك «چك الكترونیكی» شده اند كه سیستم قدیمی چك های معمول را سهولت بخشیده و اكثر هزینه های پردازش و انتقال موجودی در بانكها را حذف می كند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دفترچه چك فناوری پیشرفته شبیه نمونه های قدیمی چك بوده، اما هر برگه آن با قلم خاصی نوشته شده كه از یك دوربین ریز برای ثبت ضربات بر روی میلیون ها نقاط ریز چاپ شده بر روی سطح برخوردار است.

كاربر در انتهای كار می تواند برای محاسبات خود مبلغ را در ته چك وارد كرده و چك رامبادله كند. با انتقال چك به محل مورد نظر، این قلم به ارسال جزئیاتی از طریق بی سیم به بانك آنها خواهد پرداخت.

از آن جایی كه چكها و قلم دیجیتالی آنها تنها با «هاب امنیتی» رایانه مشتری كار می كند، دزدان در برابر آنها كاری از پیش نخواهند برد.

به گفته محققان، این چك با همكاری گروهی از افراد بالای ۸۰ سال ساخته شده است.

این پژوهش كه توسط دانشگاه های یورك، نیوكاسل و نورثامبریا انجام شده قرار است در نشستی در ساتل آمریكا مورد بررسی قرار گرفته و امكان علاقه مندی بانكها برای استفاده از آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

قیمت یك قلم دیجیتال در حال حاضر ۸۰ پوند بوده؛ اما انتظار می رود در آینده كاهش چشمگیری داشته باشد.

كاربری چك از سال ۱۹۹۰ بسیار كاهش یافته؛ اما هنوز روزانه ۳.۵ میلیون برگه چك نوشته می شود.../ایسنا