اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداکثر افزایش نرخ بلیت هواپیما اعلام شد



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ بلیت هواپیما

 

اخبار اقتصادی - حداکثر افزایش نرخ بلیت هواپیما 30 درصد اعلام شد

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس طرح متنوع‌سازی قیمت‌ها، شرکت های هواپیمایی طبقه بندی مختلفی از نرخ ها را به سازمان ارائه کرده اند که از 30 درصد پایین تر از نرخ های قبلی تا حداکثر 30 درصد بالاتر از آن نرخ ها پایان می یابد.

به گزارش ایسنا ، محمد خداکرمی ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما که براساس بند "ب" ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور اجرایی شده بود هفته گذشته آغاز و دستورالعملی در راستای نظارت بر حسن اجرای این طرح تهیه و جهت اجرا به شرکت هواپیمایی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا شرکت های هواپیمایی، ضمن اعلام نرخ های متنوع به سازمان هواپیمایی کشوری که در برخی مسیرها پائین تر از نرخ های فعلی و تا درصدی بالاتر از آن تعیین شده است به کار فروش خود ادامه می دهند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شرکت های هواپیمایی می توانند فهرست نرخ های متنوع خود در مسیرهای مختلف را به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند و سازمان با بررسی فهرست نرخ های هر شرکت، بلامانع بودن به کار گیری نرخ ها را به شرکت ها ابلاغ می کند.

خداکرمی با بیان این که شرکت های هواپیمایی براساس زمان فروش بلیت و در مسیرهای مورد نظر سعی در جذب حداکثری مسافر دارند، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نرخ های متنوع شرکت هایی را که با نرخ های بالاتر از 30 درصد نرخ های قبلی را ارائه کنند تائید نمی کند.

تایید نرخ بلیت پروازهای 4 شرکت هواپیمایی
وی با اشاره به اینکه تاکنون فهرست نرخ های شرکت های متعددی به این سازمان واصل شده که اعمال نرخ های چهار شرکت آسمان، ماهان، آتا و تابان تائید و برای اجرا ابلاغ شده است، افزود: فهرست ارسالی سایر شرکت های هواپیمایی در حال بررسی قرار دارد که به زودی نتیجه به شرکت های مذکور اعلام خواهد شد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت های هواپیمایی باید فهرست نرخ های پروازی خود در مسیرهای مختلف را به صورت به هنگام در دسترس عموم قرار دهند و آمار عملکرد مالی و عملیاتی شرکت را به به سازمان ارسال کنند.

خداکرمی با بیان اینکه اجرای طرح شامل بلیت هایی که قبل از ابلاغ از آغاز اجرای طرح متنوع سازی فروخته شده اند نمی شود، گفت در طی اجرای طرح جلسات دوره ای برحسب نیاز با حضور نمایندگان کلیه شرکت های هواپیمایی در محل سازمان جهت بررسی مشکلات احتمالی تشکیل خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری با شماره تلفن های 61022355 و 66048007 در میان بگذارند. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حداکثر نرخ سود مشارکتی 24 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط افزایش نرخ بلیت هواپیما از زبان نیكزاد



 

شرایط افزایش نرخ بلیت هواپیما از زبان نیكزاد

 

وزیر راه و شهرسازی از احتمال ورود هواپیماهای قطری به كشور خبر داد و شرایط افزایش قیمت بلیت هواپیما را تشریح كرد.

مهندس علی نیكزاد در گفت و گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با تاكید بر این كه تا پایان سال افزایش قیمت بلیت هواپیما نخواهیم داشت، تصریح كرد: اگر شركت های هواپیمایی از قطر هواپیما به كار گیرند، چون قیمت سوخت بین المللی و سن هواپیماها كمتر از هفت سال است، اجازه دارند نرخ بلیت را ۲۵ درصد بیشتر از نرخ جاری تعیین كنند.

وی در ادامه گفت: هواپیماهای قطر می توانند تحت پوشش شركت های هواپیمایی هما، ماهان، نفت و آسمان در مسیرهای داخلی پرواز كنند.

به گزارش ایسنا نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از اواخر تیرماه، با هدف جبران افزایش نرخ سوخت ۱۴ درصد افزایش یافت تا ایرلاین ها بتوانند افزایش هزینه هایشان را جبران كنند.

بر این اساس برخی از ایرلاین ها نسبت به میزان افزایش معترض بوده و اعلام كردند كه خواهان افزایش ۳۰درصدی نرخ بلیت بوده اند كه این امر از سوی وزیر راه و شهرسازی رد شد..... /  خبرگزارى ایسنا