اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداقل و حداکثر عیدی 95 کارگران


با اعلام حداقل دستمزد سال آینده کارگران، میزان عیدی سال آینده حداقل یک میلیون و ۶۲۴ هزارتومان و حداکثر نیز ۲ میلیون و ۴۳۶ هزارتومان خواهد بود.

خبرگزاری مهر: با مشخص شدن حداقل دستمزد ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومانی سال آینده میلیون ها کارگر و مشمول قانون کار، میزان عیدی سال آینده کارگران نیز معلوم شد. حداقل عیدی سال آینده کارگران یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان خواهد بود.

حداکثر عیدی سال ۹۵ نیز بر مبنای ۳ برابر حداقل دستمزد تعیین شده، ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان است. البته ارقام دریافتی مشمولان قانون کار در سال آینده به نسبت حقوق پایه متفاوت است ولی نمی تواند کمتر از ۲ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و همچنین بیشتر از ۳ برابر آن باشد؛ در واقع سقف عیدی پایان سال ۹۵ به میزان ۲ میلیون و ۴۳۶ هزارتومان است.

حداقل و حداکثر عیدی ۹۵

بنابراین کارگرانی که در سال جاری برابر با ۲ پایه حقوق ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده به میزان یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۳۲۸ تومان عیدی خواهند گرفت.

همچنین گروه هایی که به میزان ۳ برابر حداقل دستمزد ۷۱۲ هزار و ۴۳۰ تومانی سال جاری، یعنی دو میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۷۵ تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده این رقم به ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۲ تومان افزایش می یابد.

وضعیت عیدی سایر سطوح مزدی

درباره سایر سطوح مزدی و افرادی که دارای پایه حقوق های به مراتب بالاتر از مصوبات شورای عالی کار هستند نیز می توانند به همان نسبت عیدی دریافت کنند به شرطی که میزان دریافت عیدی آنان از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۹۵ یعنی ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۲ تومان بیشتر نشود.

جدول ۶ ساله عیدی کارگران و مشمولان قانون کار

حداکثر عیدی (تومان)

حداقل عیدی (تومان)

حداقل مزد (ریال)

سال

۹۹۹۹۰۰۰

۶۶۶۶۰۰۰

۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۰۰

۱۳۹۰

۱۱۶۹۱۰۰۰

۷۷۹۴۰۰۰

۳ میلیون و ۸۹۷ هزار

۱۳۹۱

۱۴۶۱۳۷۵۰

۹۷۴۲۵۰۰

۴ میلیون و ۸۷۱ هزارو ۲۵۰

۱۳۹۲

۱۸۲۶۰۰۰

۱۲۱۷۰۰۰

۶ میلیون ۸۹ هزار

۱۳۹۳

۲۱۳۷۲۹۰

۱۴۲۴۸۶۰

۷ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۵۰

۱۳۹۴

۲۴۳۶۴۹۲

۱۶۲۴۳۲۸

۸ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۴۰

۱۳۹۵


ویدیو مرتبط :
وزیر کار: حداقل حقوق کارگران باید به اندازه حداقل حقوق کارمندان باشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران و کارمندان



اخبار ,اخبار اقتصادی,عیدی کارگران

 

اخبار اقتصادی - حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران و کارمندان

حداقل 2 برابر و حداکثر 3 برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار، مبنای تعیین عیدی پایان سال مشمولان قانون کار است که با تصویب حداقل دستمزد 487 هزار و 125 تومانی سال‌جاری، حداقل عیدی پایان سال مشمولان قانون کار 974 هزار و 250 تومان و حداکثر آن یک میلیون و 461 هزار و 375 تومان خواهد بود.

 حداقل و حداکثر عیدی کارگران و مشمولان قانون کار طی 15 سال اخیر براساس فرمولی است که از سوی مجلس تصویب و تاکنون اجرایی شده است.

2 برابر حداقل حقوق و حداکثر 3 برابر آن به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود؛ فرمول روشنی است که برای تعیین میزان عیدی پایان سال کارگران و مشمولان قانون کار در نظر گرفته می شود.

برهمین اساس، مصوبه شورای عالی کار مبنای تعیین عیدی پایان سال مشمولان قانون کار مشخص است. با توجه به حداقل دستمزد 487 هزار و 125 تومان تومانی سال‌جاری، حداقل عیدی پایان سال کارگران مشمولان قانون کار حداقل 974 هزار و 250 تومان و و حداکثر 1 میلیون و 461 هزار و 375 تومان خواهد بود.

عیدی 503 هزار تومانی کارمندان
در همین حال، میزان عیدی پایان سال همه کارمندان دولت در جلسه هیات دولت که عصریکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، 503 هزار تومان تعیین شد.

مبلغ پاداش پایان سال 92 کارمندان 402 هزار و 500 تومان بود. 

اخبار اقتصادی - مهر