اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداقل حقوق در آمریکا چقدر است؟



اخبار ,اخبار اقتصادی , حداقل حقوق در آمریکا

 

اخبار اقتصادی - حداقل حقوق در آمریکا چقدر است؟

رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک دستور، حداقل حقوق و دستمزد در این کشور را تعیین کرد.

 واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ گزارش داد: باراک اوباما با امضای یک دستور اجرایی که در اختیارات رئیس‌جمهوری آمریکا است، پیمانکاران فدرال آمریکا را ملزم کرد که با کارکنان خود که از طریق بودجه فدرال تامین حقوق می‌شوند بر مبنای قانون جدید حداقل حقوق و دستمزد قرارداد ببندند.

براساس این دستور، حداقل حقوق و دستمزد 10 دلار و 10 سنت در هر ساعت خواهد بود. 

اخبار اقتصادی -  واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
حقوق معترضین در آمریکا (حتما ببینید)/حقوق بشر آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداقل حقوق اروپایی ها چقدر است؟/اینفوگرافیک



حداقل حقوق اروپایی ها چقدر است؟/اینفوگرافیک

جهان - در اروپا میزان حداقل حقوق دریافتی شهروندان در کشورهای مختلف متفاوت است و از 138 یورو( در بلغارستان) آغاز و به 1801 یورو در لوکوزامبورگ هم می رسد.

در این میان فرانسه با 1262 یورو بعد از لوکوزامبورگ، هلند و بلژیک در ردیف چهارمین کشور اروپایی است که در آن مردم از حقوق نسبتاً خوبی برخوردارند. این در حالی است که هنوز بسیاری از کشورهای ناحیۀ یورو آمار مشخصی از حداقل حقوق منتشر نکرده اند. آلمان، اتریش، ایتالیا و برخی از کشورهای شمال اروپا در ردیف این کشورها هستند. گفتنی است "حداقل حقوق" یکی از معیارها و ابزارهای موجود اروپا برای مبارزه با فقر است. در بسیاری از کشورهای اروپایی حداقل حقوق دریافتی با توافق میان کارگر کارفرما تعیین می شود. از طرفی از زمان تشدید بحران اقتصادی، این میزان با توجه به کاهش تولید رو به کاهش نهاده است.

اینفوگرافیک ذیل میزان حداقل حقوق در کشورهای اروپایی را به تصویر کشیده است:

 حداقل حقوق دریافتی,حقوق دریافتی در اروپا,اخبارآاخبار اقتصادی