اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداد عادل: نتیجه در تهران متفاوت بود


نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه در تهران نتیجه انتخابات متفاوت بود، گفت: پیش‌بینی می‌کنم در دور دوم انتخابات هم پیروزی از آن اصولگرایان باشد.

خبرگزاری تسنیم: غلامعلی حدادعادل دقایقی  پیش در حاشیه سومین همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 50هزار واژه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی به تصویب رسیده و در اختیار عموم قرار گرفته است و گسترش فرهنگ واژه‌گزینی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی افزود: در 70 رشته تخصصی به این مجموعه فعالیت می‌شود و تاکنون 16 کتاب هزار واژه با موضوعات مختلف منتشر شده است و هر موضوعی که بیش از هزار نسخه تولید شود کتابی به عنوان هزار واژه منتشر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه با بیان اینکه در بحث انتخابات عملکرد رسانه‌‌ها و به‌ویژه رسانه ملی مناسب بود، خاطرنشان کرد: درباره وضعیت مجلس دهم، آمارهای انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده چراکه دور دوم آن برگزار نشده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم واقع‌بینانه پیش‌بینی کنیم، مجلس دهم شبیه به هیچ‌کدام از مجالس نه‌گانه نیست و دارای یک هویت ویژه است که نه شبیه مجلس ششم و نه شبیه مجلس نهم خواهد بود. تصور می‌کنم اکثریت مجلس دهم همچنان با تفکر اصولگرایی باشد، هرچند که باید اصولگرا و اصلاح‌طلب باهم و در کنار هم در جهت پیشرفت کشور تلاش کنند.

حدادعادل در پاسخ به خبرنگار تسنیم در ارتباط با نتیجه انتخابات تهران عنوان کرد: در تهران نتیجه متفاوت بود؛ در عین حال اعتراض حق همه است و بد نیست اما باید از راه قانونی باشد و قانون به عنوان فصل‌الخطاب قرار بگیرد چراکه اردوکشی‌های خیابانی پسندیده نیست.

وی همچنین درباره وضعیت ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: شورای ائتلاف اصولگرایان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ائتلاف اصولگرایان در بین این جریان ریشه گرفته و تلاش می‌کنیم این ائتلاف را برای آینده حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: من اعتراضی به نتیجه انتخابات نکردم و فعلاً هم قصدی در این رابطه ندارم و پیش‌بینی می‌کنم در دور دوم انتخابات هم پیروزی از آن اصولگرایان باشد.


ویدیو مرتبط :
چهره متفاوت حداد عادل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداد عادل: از 180 اصولگرایی که برای لیست سی نفره تهران مطرح بودند، شاید یکی دو نفر تائید نشدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

غلامعلی حداد عادل گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان هنوز تصمیمی درباره سرلیست شدنم در انتخابات اتخاذ نکرده است.

غلامعلی حدادعادل عصر امروز در حاشیه نشست کانون طرفداران و اعضای حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برخی گمانه زنی‌ها در خصوص سرلیست شدنش برای انتخابات مجلس گفت: لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده است و درباره سرلیست نیز هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

حدادعادل در پاسخ به پرسشی درباره علت ثبت نام گسترده در این دوره از انتخابات مجلس، گفت: انگیزه بعضی‌ها این بوده است که با ثبت نام گسترده آمار رد صلاحیت‌ها را بالا ببرند تا جوی را علیه شورای نگهبان ایجاد کرده و به نفع برخی جریان‌ها، مظلومیت ایجاد کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اصولگرایان به فهرست نهایی خود برای انتخابات نزدیک شده و تا چند روز آینده آن را اعلام خواهند کرد، گفت: در بین صد و هشتاد اصولگرایی که برای حضور در لیست سی نفره نهایی، مطرح شده بودند، شاید یک یا دو نفر تایید شورای نگهبان را به دست نیاورده باشند.

 

اخبار انتخابات - ایسنا