اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداد عادل: مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد



 

 

 

حداد عادل: مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد

عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با حمایت از موضع‌گیری‌های اخیر رئیس مجلس درباره جایگاه مجلس ، آن را در جهت دفاع از کیان قوه مقننه دانست و تاکید کرد که مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم خواهد گرفت .

غلامعلی حدادعادل در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر در راس نبودن مجلس اظهار داشت: موضع گیری آقای لاریجانی و باهنر درجهت  دفاع از کیان مجلس  کفایت می‌کند و البته باید تا چهارم مهر که مجلس بعد از تعطیلات آغاز به کار می‌کند راه‌های مناسب ‌تری پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌ شهر با بیان اینکه بهتر است در فضای مجلس به این موضوعات پرداخته شود، گفت: ادامه این موضع‌ گیری‌ها قطعاً راه مدبرانه ‌ای نیست و باید در فضای مجلس در این رابطه تصمیم ‌گیری شود.

پیش از این علی لاریجانی، مجلس را عامل جلوگیری از تعدی به حقوق ملت دانسته و آن را برای مقابله با دیکتاتوری در راس امور عنوان کرده بود.

محمدرضا باهنر نیز در مصاحبه ای تاکید کرده است هیچ تغییری در قانون اساسی ایجاد نشده است که بتواند بحث در راس امور نبودن مجلس را مستقر کند و این سخنان بیشتر توهمات است. اگر بخواهیم مقایسه ‌ای داشته باشیم، پیش از تغییر قانون اساسی، بنا بر اصل 113 رئیس جمهور تنظیم کننده روابط قوای سه ‌گانه بود که مطابق اصل110 قانون کنونی این مسئولیت به رهبری واگذار شده است.

این سخنان در پی آن بیان شد که رئیس جمهور در مصاحبه ای ابراز عقیده کرد که دوران در راس امور بودن مجلس پایان یافته است .


ویدیو مرتبط :
روایت حداد عادل از دیدار با رئیس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ به اظهارات یک نماینده مجلس در باره همراهان رئیس جمهور در سفرخارجی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت اظهارات عضو ناظر مجلس در این هیات مبنی بر تعدد و نوع حضور افراد در هیات همراه رییس جمهور به سفرهای خارجی را خلاف واقع و ناشی از فقدان کارشناسی و نیز اطلاعات غیرصحیح دانست.

محمد علی سام در گفت و گو با ایرنا و در واکنش به مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه افزود: اگرچه سفرهای روسای محترم قوا و همچنین بالاتر از سطح معاونین وزرا در این هیات مطرح نمی شود اما در دوره جدید به دلیل حساسیت های ریاست محترم جمهوری برای محدود بودن همراهان ایشان و نظر به ماهیت وظایف قانونی هیات ، همواره شاهد کاهش در خور در سفرها بوده ایم.

وی با نادرست و غیرمنطقی خواندن ادعاهای مطرح شده درخصوص رعایت مسایل بهداشتی و امنیتی ادامه داد: در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری کلا هشت نفر به عنوان هیات همراه حضور داشته اند و 28 نفر مجموعه نیروهای حفاظت، تشریفات و همکاران محترم رسانه ای نیز در کنار هیات حاضر بوده اند که اهمیت حضور آنان براساس ضوابط موجود و پوشش رسانه ای مناسب الزامی است.

دبیرهیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، انعکاس غیردقیق مطالب مطرح شده در جلسات و مرتبط کردن آن با مسایل اجتماعی را غیرمسوولانه دانست و افزود: عزیزانی که اینگونه اخبار را با ادعای دغدغه معیشت مردم و یا بیت المال مطرح می کنند، به افکار عمومی پاسخ دهند که وقتی هیات های 150 نفره و بعضا به صورت فامیلی در گذشته نه چندان دور به سفرهای خارجی با رییس جمهور اعزام می شدند، چرا اینگونه دغدغه ها و مصاحبه ها ابراز نمی شد؟

وی در پایان تاکید کرد: ادعاهایی مانند اعزام خدمه ویژه یا مسوول چک کردن غذا توهین به افکار عمومی است و چنانچه برای این ادعاها مستندات ارائه نکنند، ثابت خواهد شد که طرح این مسایل نه بر مبنای دغدغه معیشت مردم بلکه با شائبه های سیاسی صورت گرفته است.

اخبار سیاسی-  ایرنا