اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداد عادل:متأسفانه، این آقایان هنوز نفهمیده بودند که «عینک سواد نمی آورد»



 

 


حداد عادل

 

 

 

اصحاب فتنه و کسانی که مردم آنها را سران فتنه می‌نامند، نتوانستند یا نخواستند میان انتقاد و مخالفت با دولت و شخص احمدی‌نژاد از یک سو و مخالفت با اصل نظام، تفاوت قایل شوند.

به گزارش «تابناک»، دکتر غلامعلی حداد عادل که شب گذشته به مناسبت سالگرد حماسه پرشور 9 دی به گفت‌وگوی ویژه خبر 22:30 شبکه دو رفته بود، با بیان این مطلب افزود: این آقایان هر کدام به دلیلی ـ اعم از بی‌بصیرتی، لجاجت، حب مقام و ریاست و ... ـ نتوانستند عمق مسأله را درک کنند و با حرکت در جاده‌ای که بیگانگان برای آنان فراهم کرده بودند، سمت و سوی مخالفت خود را به سمت مخالفت و دشمنی با نظام و رهبری انقلاب تغییر دادند.

وی با بیان بخشی از رخدادهایی که در سال گذشته و پس از برگزاری انتخابات پرشور 22 خرداد 88 روی داد، گفت: بارها و بارها چه شخصی و چه رسمی با این آقایان و نمایندگان آنان سخن گفته شد تا بلکه مستند یا اطلاعات موثقی درباره تقلب ارایه دهند که البته هیچ گاه این اتفاق نیفتاد و آنها باز هم بدون سند و مدرک تنها در پی ابطال انتخابات بودند.

حداد عادل همچنین درباره رفتارهایی که در روزهای پس از انتخابات انجام می شد و این ذهنیت را در برخی از این آقایان پدید آورده بود که همانند روزهای پایانی حکومت پهلوی، می توان با شعار الله اکبر و بهره گیری از شعارهای مذهبی به مقصود خود رسید، گفت: متأسفانه، این آقایان هنوز نفهمیده بودند که «عینک سواد نمی آورد».

وی افزود: این رفتارها، دقیقا به شخص بی سوادی می ماند که گمان می کرد، اگر عینک بزند، می تواند بخواند، ولی غافل از آن بود که هرچند عینک یک ابزار برای بهتر مطالعه کردن است، ولی اصل مسأله، سواد داشتن است؛ بنابراین، آقایان گمان می کردند که با تابلو قرار دادن شعارهایی چون الله اکبر و شبیه سازی آن با روزهای منتهی به انقلاب 57 ـ در حالی که حداقل در ماه مبارک رمضان و به ویژه روز قدس نشان دادند که به اولیات مذهب هم پایبند نیستند ـ می توانند به مقاصد خود برسند.

در پایان، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حکایت «طوطی و بازرگان» حضرت مولانا، این قیاس های بی جا و تلاش برای گمراه کردن افکار مردمی که به هر دلیلی به این آقایان رأی داده بودند را از مصادیق فتنه گری خواند و گفت: حماسه بی نظیر مردم ـ با هر فکر و سلیقه ای ـ در نهم دی سال گذشته، نشان داد که ملت به راحتی دست از آرمان های امام و انقلاب خود برنخواهند داشت و با بصیرتی بیش از پیش در حمایت از ولی فقیه زمان خود، با دشمنان این نظام مبارزه خواهند کرد..../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
حداد عادل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداد عادل با مقامات سوريه ديدار مي کند



 

 

 

دمشق - رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ، جمعه شب براي ديدار با مقامات سوري و شرکت در هفته فرهنگي ايران و فلسطين ، وارد دمشق شد.

 

به گزارش خبرنگار ايرنا از دمشق ، "غلامعلي حداد عادل" در سفر دو روزه خود به دمشق ضمن ديدار با رئيس مجلس سوريه ، در جمع استادان زبان فارسي در رايزني فرهنگي ايران در دمشق سخنراني مي کند.

 

شرکت در آيين گشايش هفته فرهنگي ايران و فلسطين که شنبه شب با حضور وزير فرهنگ سوريه و مقامات سياسي و فرهنگي فلسطين در مرکز فرهنگي اردوگاه يرموک برگزار مي شود ، از ديگر برنامه هاي رئيس کميسون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در دمشق است.

 

حداد عادل پس از دمشق ، براي شرکت در مراسم تجليل از برخي نويسندگان لبناني ، به بيروت سفر مي کند.

 

هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و فلسطين از 21 آذر در مرکز فرهنگي اردوگاه فلسطيني نشين "يرموک" دمشق آغاز مي شود.

 

گشايش سه نمايشگاه "آثار هنري ايران و فلسطين" ، "ميراث فرهنگي فلسطين" و "کتاب" ، نمايش فيلم سينمايي "هيام" به کارگرداني "محمد درمنش" از جمهوري اسلامي ايران و نقد آن توسط يک منتقد سينمايي از فلسطين و نيز شعرخواني ، از برنامه هاي هفته فرهنگي ايران و فلسطين است.