اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداد عادل عامل تاخیر در گفتگوی زنده تلویزیونی؟



اخبار,عامل تاخیر در گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور


اخبار سیاسی - حداد عادل عامل تاخیر در گفتگوی زنده تلویزیونی؟

 

شب گذشته رییس جمهوری فراز صحبت‌های خود را در گفت‌و‌گوی تلویزیونی‌اش در صدا و سیما اینگونه آغاز کرد: «از مردم عزیزی که مدت مدیدی برای تماشای این برنامه پای تلویزیون بودند عذر خواهی می‌کنم» و سپس خطاب به خانم پوریامین مجری برنامه گفت: «خوشحالم که با این تاخیر شما را در این برنامه داریم» روحانی در بخش پایانی سخنانش بازهم گریزی به تاخیر پخش زد و گفت: «امشب به دلایلی که نمی‌خواهم بازش کنم گفت‌و‌گو به تاخیر افتاد.»

 گفت‌و‌گوی حسن روحانی با مردم در صدا و سیما که قرار بود ساعت ۲۱ پخش شود با بیش از یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد و در این فاصله سریال تلویزیونی «عصر پاییزی» روی آنتن رفت. در مدت زمان میان ساعت از پیش اعلام شده و ساعت پخش گفت‌و‌گوی روحانی، «شبکه یک» سیما زیرنویس کرد که به محض دریافت تصاویر از نهاد ریاست جمهوری، گفت‌و‌گو پخش خواهد شد. اما خبرهای پشت صحنه این تاخیر از واقعیت‌های متفاوتی حکایت داشت. انتشار اولین خبر را «ایرنا» کلید زد و با انتشار خبری نوشت: «رییس صدا و سیما مانع پخش گفت‌و‌گوی تلویزیونی رییس جمهوری شد.»

 خبرگزاری دولت، پس از انتشار این خبر برای لحظاتی از دسترس خارج شد، اما همزمان با پخش سخنرانی رییس جمهوری این خبرگزاری هم به روال عادی کار خود بازگشت. این در حالی است که پیش‌تر فعالان شبکه‌های اجتماعی این خبر را نقل کردند. اخبار غیر رسمی دیگری هم حکایت می‌کرد ضرغامی رییس صدا و سیما چند شرط برای پخش برنامه تلویزیونی روحانی قرار داده است: نخست حضور مجری و نشست پرسش و پاسخ و شرط دیگر آغاز سخنرانی رییس جمهوری با مردم پس از اتمام برنامه «شب آفتابی» که میهمان آن «حداد عادل» در «شبکه پنج» سیما بود و کش و قوس همین شروط، تاخیر پخش گفت‌و‌گوی زنده را رقم زد.

 بر اساس خبرهای غیر رسمی، رییس جمهوری تمایل داشت تنها با حضور یک مجری در گفت‌و‌گوی زنده حاضر شود. اما با حضور روحانی‌نژاد برنامه با حضور دو مجری و در قالب پرسش و پاسخ روی آنتن رفت برگزار شد. جمله روحانی در آغاز سخنانش مبنی بر اینکه «خوشحالیم که شما را در این برنامه داریم» خطاب به «پور‌یامین» اشاره تلویحی وی به این نکته تلقی شد. محمد رضا صادق مشاور رسانه‌ای دولت درباره تاخیر پخش برنامه به «شرق» گفت: «علت تاخیر را از آقای ضرغامی جویا شوید.» او افزود: «آقایان با تحمیل نظرات و خواسته‌های خود امکان پخش برنامه در موعد مقرر را فراهم نکردند و در اطلاع رسانی‌ای خلاف واقعیت، علت تاخیر را نقص فنی اعلام می‌کنند.»

خبرگزاری «تسنیم» اما روایت دیگری از علت تاخیر این برنامه داشت. و مدعی شد: «برخی چهره‌های نزدیک به دولت خواستار چینش مجری‌ها و سوالات توسط خود دولت به سیاق گفت‌وگوی تلویزیونی پیشین رئیس جمهوری بودند. با این وجود مسئولان صداوسیما بر لزوم آزاد بودن سوالات از رئیس‌جمهوری تاکید کرد.» این خبرگزاری به نقل از «منابع آگاه» نوشت: «مخالفت ریاست‌ جمهوری با مجری برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی علت تاخیر و عدم پخش مصاحبه زنده رئیس‌جمهوری است. روز قبل از مصاحبه رئیس‌جمهوری، روحانی‌نژاد از سوی دفتر رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود اما در اخرین دقایق منتهی به آغاز مصاحبه، رییس‌جمهوری اصرار می‌کند که خانم پوریامین هم به عنوان مجری در مصاحبه حضور داشته باشد و این اقدام بدون هماهنگی قبلی با سازمان صدا و سیما انجام گرفته بود.

اصرار نهاد ریاست‌جمهوری بر انتخاب مجری توسط این نهاد، موجب شد که گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در ساعت مقرر پخش نشد و به تعویق بیافتد. پس از دقایقی، صداوسیما می‌پذیرد که خانم پوریامین نیز در کنار آقای روحانی‌نژاد به عنوان مجریان برنامه حضور داشته باشند.» خبرگزاری «فارس» هم در خبری مشابه «تسنیم» و باز هم به نقل از «منابع آگاه» خبری مشابه خبر «تسنیم» منتشر کرد. اما خبرگزاری «ایسنا» به نقل از «منابع آگاه» نوشت: «با تاکید بر این‌که هیچ مشکل فنی برای پخش گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهوری با مردم وجود ندارد؛ مخالفت رییس سازمان صداوسیما با دو مجری در نظر گرفته شده برای این گفت‌وگوی زنده که هر دو نیز از کارمندان صداوسیما هستند باعث عدم پخش گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهوری با مردم در موعد مقرر شد.»

 نهایتا اما برنامه گفت‌و‌گوی تلویزیونی حسن روحانی با مردم همزمان با پایان گفت‌و‌گوی حداد عادل در شبکه ۵ سیما و با حضور دو مجری صدا و سیما پوریامین و روحانی‌نژاد آغاز شد. اما انگار پس لرزه‌های پخش این گفت‌و‌گوی تلویزیونی همچنان ادامه خواهد داشت زیرا بلافاصه پس از اتمام برنامه گفت‌و‌گوی زنده رییس جمهوری و در اولین ساعات بامداد امروز، رئیس سازمان صداوسیما در نامه‌ای به رییس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما خواستار تعیین تکلیف درباره این موضوع (انتخاب مجریان برنامه از سوی رییس جمهوری) شد.

متن کامل این نامه به گزارش «فارس»، به این شرح است: «جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی رئیس محترم شورای نظارت بر سازمان صداوسیما: با سلام احتراما؛ با توجه به اهمیت تاخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهور محترم پیش آمد؛ خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط روسای محترم قوا، و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی اظهارنظر نمائید.» اکنون باید به انتظار نشست و دید ماجرایی که از یک «پخش زنده» ساده تلویزیونی شروع شد، چه فرجامی خواهد یافت.

اخبار سیاسی  -روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
فهرست برنامه های تلویزیونی ورادیویی دکتر غلامعلی حداد عادل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی زنده تلویزیونی احمدی نژاد امشب در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه 2



 

رییس جمهور در آستانه شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما به طور زنده با مردم به گفت و گو خواهد نشست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد شامگاه یکشنبه بعد از خبر ساعت 22/30 ، در آستانه سفر به نیویورك برای شركت در شصت وششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم مهمترین مسایل داخلی و موضوعات روز منطقه ای و بین المللی را تشریح خواهد کرد.

پیش از این قرار بود این گفتگو از طریق شبکه اول سیما پخش شود که با توجه به برنامه ریزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پخش گفتگوهای سران سه قوه از شبکه دوم سیما، این گفتگو نیز بطور زنده از طریق این شبکه پخش می شود..../عصر ایران