اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداد عادل: بیگانگان نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند



 

 

 

حداد عادل: بیگانگان نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری و رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: ما هم اكنون به استقلال رسیده ایم و بیگانگان نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند.

غلامعلی حداد عادل صبح امروز پنجشنبه در جمع نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسجد امام خمینی(ره) ارتش با گرامیداشت فرا رسیدن سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز ما به اسلام برگشته ایم و می گوییم حق با امام (ره) است كه گفت آمریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته ای تصریح كرد: امریكا كیست كه بگوید ما از انرژی هسته ای استفاده بكنیم یا نكنیم.

حدادعادل با تاكید بر اینكه امروز اگر تسلیم شویم قدم به قدم باید برگردیم اظهار داشت: قرآن، اسلام و امام حسین (ع) به ما اجازه نمی هد كه در برابر بیگانه تسلیم شویم.

وی تصریح كرد: این اندیشه رهبری و اراده ملت ایران است و ریشه این تحول در ایمان مردم است.

*بسیاری از مناطق ایران با توطئه های خزنده انگلیس و روسیه از دست رفت

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دوران حكمرانی ناصرالدین شاه قاجار گفت: در آن دوران روس و انگلیس فشار آوردند تا امیركبیر را عزل كرده و بكشند و میرزا آقاخان نوری كه یكی از مهره های انگلیس بود را جایگزین او كردند.

این استاد دانشگاه تهران افزود: در دوران قاجاریه شمال ایران عرصه تاخت و تاز روس ها و جنوب ایران عرصه تاخت و تاز انگلیسی ها بود و بسیاری از مناطق ایران در این دوره با توطئه های پنهانی و خزنده این كشورها از دست رفت.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: در نواحی مختلف كشور حتی در تعیین خطوط مرزی، انگلیسی ها دخالت می كردند تا جایی كه با فشار بر محمدشاه، هرات را از ایران جدا كردند.

نماینده تهران اظهار داشت: قرارداد 1907 اوج دخالت بیگانگان در ایران بود چرا كه در این قرارداد ایران را به دو قسمت تقسیم كردند، شمال كشور را به روسیه و جنوب را به انگلیس دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه این همه دخالت ها، باز بیگانگان را راضی نمی كرد، گفت: روس و انگلیس بر سر دخالت در امور داخلی ایران با هم رقابت می كردند.

حداد عادل با اشاره به اینكه انگلیسی ها دوست داشتند ایران را مانند هند، خاورمیانه و افریقا ببلعند، خاطرنشان كرد: انگلیسی ها در قرن 19 می گفتند آفتاب در انگلیس غروب نمی كند، آنها خودشان را در هیچ جا خارجی محسوب نمی كردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینكه در سال 1917 روسیه دچار انقلاب كمونیستی و گرفتار بحران و تغییر رژیم شد، بیان داشت: انگلیسی ها در این خلا تصمیم گرفتند سلطنت قاجاریه را منقرض كرده و سلسله پهلوی را جایگزین آن كنند.

وی ادامه داد: در پی كودتای 1299 عملا قدرت از احمدشاه قاجار گرفته و رضاخان همه كاره ایران شد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی یادآور شد: انگلیسی ها چند سال بعد زمینه را برای شاه شدن رضاخان مهیا ساخته و یك سلسله سلطنتی جدید(پهلوی) را بوسیله مهره های خود طراحی كردند.

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس اضافه كرد: شهید مدرس بزرگ می دانست كه این داستان چیست، او طرفدار قاجاریه نبود اما در مقایسه با رضاخان، قاجاریه را ترجیح می داد چون می دانست كه رضاخان بطور مستقیم نوكر انگلیس است.

حداد عادل با بیان اینكه در سال 1320 انگلیس و روسیه ایران را اشغال كردند، رضاخان را بیرون انداختند و محمدرضا پهلوی را جایگزین او كردند، گفت: محمدعلی فروغی همانگونه كه نطق شاه شدن رضاخان را نوشته بود، استعفایش را نیز نوشت و نطق شاه جدید را نیز تنظیم كرد.

حداد عادل افزود: انگلیسی ها شب از رادیو اعلام كردند كه شاه را خودمان آوردیم و خودمان هم بردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینكه انگلیسی ها نقشه جدید را با شاه جدید آغاز كردند، اظهار داشت: ملت ایران در كودتای 1299، انقراض قاجاریه، ایجاد سلسله پهلوی وبركناری رضاخان هیچ نقشی نداشت.

حداد عادل با تاكید بر اینكه در آن دوران بسیاری از رجال سیاسی جیره بگیر انگلیس بودند، خاطرنشان كرد: به هنگام انتخابات فهرست وكلا را سفارت انگلیس به دربار می داد و دربار نیز نوكر انگلیس بود....../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
حداد عادل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداد عادل: مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد



 

 

 

حداد عادل: مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد

عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با حمایت از موضع‌گیری‌های اخیر رئیس مجلس درباره جایگاه مجلس ، آن را در جهت دفاع از کیان قوه مقننه دانست و تاکید کرد که مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم خواهد گرفت .

غلامعلی حدادعادل در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر در راس نبودن مجلس اظهار داشت: موضع گیری آقای لاریجانی و باهنر درجهت  دفاع از کیان مجلس  کفایت می‌کند و البته باید تا چهارم مهر که مجلس بعد از تعطیلات آغاز به کار می‌کند راه‌های مناسب ‌تری پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌ شهر با بیان اینکه بهتر است در فضای مجلس به این موضوعات پرداخته شود، گفت: ادامه این موضع‌ گیری‌ها قطعاً راه مدبرانه ‌ای نیست و باید در فضای مجلس در این رابطه تصمیم ‌گیری شود.

پیش از این علی لاریجانی، مجلس را عامل جلوگیری از تعدی به حقوق ملت دانسته و آن را برای مقابله با دیکتاتوری در راس امور عنوان کرده بود.

محمدرضا باهنر نیز در مصاحبه ای تاکید کرده است هیچ تغییری در قانون اساسی ایجاد نشده است که بتواند بحث در راس امور نبودن مجلس را مستقر کند و این سخنان بیشتر توهمات است. اگر بخواهیم مقایسه ‌ای داشته باشیم، پیش از تغییر قانون اساسی، بنا بر اصل 113 رئیس جمهور تنظیم کننده روابط قوای سه ‌گانه بود که مطابق اصل110 قانون کنونی این مسئولیت به رهبری واگذار شده است.

این سخنان در پی آن بیان شد که رئیس جمهور در مصاحبه ای ابراز عقیده کرد که دوران در راس امور بودن مجلس پایان یافته است .