اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حدادعادل چه فیلمی را دید؟


نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس فرهنگستان ادب فارسی به تماشای «شیار 143 » نشست.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس فرهنگستان ادب فارسی به تماشای «شیار 143 » نشست.

غلامعلی حدادعادل همراه با همسر خود دکتر طیبه ماهروزاده و جمعی از مسئولان قوه قضائیه شامگاه گذشته به تماشای فیلم «شیار 143» همراه با مردم در سینما آزادی نشستند.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن تشکر از نرگس آبیار نویسنده و کارگردان و محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی تهیه‌کنندگان این فیلم سینمایی چند جلد کلام الله مجید با ترجمه خود را به برخی از عوامل فیلم اهدا کرد.

دکتر حداد عادل هنگام اهدای قرآن خطاب به نرگس آبیار گفت: خوشحالم که برای دیدن فیلم سینمایی «شیار 143» به سینما آمده‌ام. من پیشتر از طریق رسانه‌ها درباره شما شنیده و خوانده بودم و خرسندم که اکنون فرصتی دست داد تا کارگردان این فیلم سینمایی را از نزدیک ببینیم و با شما آشنا شوم.

همچنین طیبه ماهروزاده عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و همسر غلامعلی حدادعادل در سخنانی گفت: واقعیت این است که مشغله روزانه اجازه دیدن برخی از فیلم‌های روز را نمی‌دهد اما زمانی که شنیدم قرار ست فیلم «شیار 143» به کارگردانی یک بانوی فعال در عرصه ادبیات و سینما را ببینم با وجود همه مشغله کاری، برای دیدن این فیلم سینمایی آمدم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که بانوان مملکتمان در عرصه های مختلف حضور پر رنگ و مفید دارند و امیدوارم شرایط مناسب برای ساخت آثاری از این دست بیش از پیش فراهم شود.

پس از این صحبت‌ها و پیش از نمایش فیلم، دکتر غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان ادب فارسی چند جلد از کلام الله مجید با ترجمه‌ای از خودشان را به نرگس آبیار نویسنده و کارگردان، محمد حسین قاسمی تهیه کننده، سامان صفاری بازیگر و بهزاد هاشمی مجری طرح فیلم سینمایی «شیار 143» تقدیم کرد.


ویدیو مرتبط :
فیلمی که باید آن را دید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید + تصاویر



پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید + تصاویر

هر ساله، بخش‌های مختلف جشنواره کن، ده‌ها فیلم را اکران خواهند کرد. اما در میان این فیلم‌ها، فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن امسال دیدنی هستند. این 5 فیلم جشنواره کن 2013 را به شما پیشنهاد می‌کنیم، ونوس در خز پولانسکی، فیلم برادران کوئن و...

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

امسال نیز طبق سنت هر ساله، بخش های مختلف فیلم فستیوال کن، ده‌ها فیلم را اکران خواهند کرد. اما در میان این فیلم‌ها باز هم مثل همیشه، فیلم‌های بخش مسابقه جایگاهی ویژه دارند.

 

همان طور که انتظار می‌رود فیلم های بخش مسابقه جایگاهی ویژه دارند. همان طور که انتظار می‌رود فیلم های این بخش فیلم هایی قابل توجه هستند با این حال در بین آنها پنج فیلم هستند که حتماً باید آنها را دید. در اینجا با پنج فیلم برگزیده بخش مسابقه جشنواره کن آشنا می‌شوید:

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

 

پوستر «درون لوین دیویس»

«درون للوین دیویس» از برادران کوئن

اتان و جوئل کوئن از زمانی که فیلم True Grit را عرضه کردند، دیگر روی صندلی کارگردانی دیده نشده بودند. اما حالا با «درون للوین دیویس» به روی پرده سینما بازگشته اند. این بار آنها فقط عنوان کارگردان را یدک نمی‌کشند و نام آنها به عنوان نویسنده فیلمنامه نیز در تیتراژ فیلم جای گرفته است.

در فیلم جدید برادران کوئن، اسکار ایساک نقش للوین دیویس را بازی می‌کند.

 

کارلی مولیگان، جان گودمن و جاستین تیمبرلیک دیگر بازیگران فیلم هستند که نام آنها هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند. این فیلم که حوادثی را در خلال دهه ۱۹۶۰ دنبال می‌کند، قرار است اولین بار نوامبر امسال یعنی آبان ماه در فرانسه به طور عمومی اکران شود. به همین دلیل بسیاری کن را مغتنم دانسته اند تا بتوانند فیلم را شش ماه زودتر از موعد اکران عمومی آن ببینند. کسی چه می‌داند، شاید این فرصتی باشد تا یک فیلم اسکاری را هم ببینید.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«جوان و زیبا» از فرانسوا اوزون

فرانسوا اوزون در سال های اخیر فیلم هایی مثل «در خانه» و Potiche را ساخته است و اکنون با «جوان و زیبا» به کن آمده است. او که اوایل سال میلادی فیلم «در خانه» را اکران کرده در فیلم جدید خود، از بازیگرانی چون شارلوت رمپلینگ و مارینه واچ بهره برده است. اوزون همیشه خودش فیلمنامه هایش را می‌نویسد. او در «جوان و زیبا» نیز این سنت خود را ادامه داده و هنر نویسندگی اش را به رخ کشیده است.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«ونوس در خز» از رومن پولانسکی

رومن پولانسکی جایزه نخل طلای کن را پیش از این با پیانیست به خانه برده است و اکنون به عقیده بسیاری با «ونوس در خز» این موفقیت را می‌تواند تکرار کند. پولانسکی سال گذشته نیز فیلم «کمدی کشتار» را عرضه کرده بود که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. «ونوس در خز» بر اساس نمایشنامه ای از دیوید ایویس ساخته شده و پولانسکی شخصا کار اقتباس وتبدیل آن به فیلمنامه را انجام داده است. امانوئل سیگنر و ماتئو آمالری در این فیلم ایفای نقش کرده اند. فیلم داستان بازیگر زنی را روایت می‌کند که قصد دارد کارگردانی را متقاعد کند که قادر است در فیلم آتی او ایفای نقش کند.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«نبراسکا» از الکساندر پین

آخرین باری که پین روی صندلی کارگردانی مشاهده شد، سال۲۰۱۱ با فیلم، نوادگان (The Descendants) بود که وی هر چند نتوانست اسکار کارگردانی را برای آن به دست آورد. اما افتخار اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به خاطر این فیلم دریافت کرد. او اکنون دو سال بعد از آن زمان با فیلم «نبراسکا» نام خود را در صدر اخبار سینمایی ثبت کرده است. پین در این فیلم باب نلسون را به عنوان نویسنده فیلمنامه در کنار خود دارد. «نبراسکا» داستان پدری را بازگو می‌کند که به همراه فرزندش از مونتانا به قصد نبراسکا حرکت می‌کند تا جایزه ای یک میلیون دلاری را دریافت کند. بروس درن، باب اودنکرک و ویل فورت در لیست بازیگران فیلم «نبراسکا» دیده می‌شوند.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«تنها خدا می‌بخشد» از نیکولاس ویندینگ رفن

راندن (Drive) یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۱ بود که در خلال آن مشخص شد رایان گاسلینگ و نیکولاس ویندینگ رفن در قالب بازیگر و کارگردان قادر هستند تیم فوق العاده ای را تشکیل دهند. این دو اکنون نیز با وعده تکرار آن موفقیت فیلم «تنها خدا می‌بخشد» را عرضه کرده اند. این فیلم درامی قوی درباره بوکس تایلندی، کارتل های مواد مخدر، انتقام و عدالت در دنیای تبهکاران بانکوک است.

«تنها خدا می‌بخشد» احتمالاً یکی از بهترین فیلم های امسال خواهد بود. همان طور که رفن نیز در حال حاضر یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین کارگردانان هالیوود است.

منبع:banifilm.ir