اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حجازی: فرهاد غریبانه خداحافظی کرد


آتیلا حجازی گفت:ای کاش فرهاد مجیدی پیرامون خداحافظی‌اش از قبل اعلام میکرد تا تماشاگران بیشتری در استادیوم حضور پیدا میکردند و او اینگونه غریبانه از دنیای فوتبال خداحافظی نکند. به نوبه خودم برای مجیدی در تمام مراحل زندگی اعم از مربیگری و ... آرزوی موفقیت دارم.

خبرگزاری ایسنا: آتیلا حجازی گفت:ای کاش فرهاد مجیدی پیرامون خداحافظی‌اش از قبل اعلام میکرد تا تماشاگران بیشتری در استادیوم حضور پیدا میکردند و او اینگونه غریبانه از دنیای فوتبال خداحافظی نکند. به نوبه خودم برای مجیدی در تمام مراحل زندگی اعم از مربیگری و ... آرزوی موفقیت دارم.

سایت ناصر حجازی پس از بازی حساس تیم‌های استقلال و مس و کسب یک تساوی ارزشمند برای تیم کرمانی، به سراغ آتیلا حجازی کمک اول پرویز مظلومی در تیم مس رفته و مصاحبه‌ای با وی انجام داد‌ه است که در ادامه می‌خوانید:

 بازی با استقلال را چطور دیدید؟

تیم ما بازی بسیار خوبی انجام داد و به نظرم کسب سه امتیاز بازی، حقمان بود. همانطور که دیدید تیم مس یک پنالتی را از دست داد و تیم استقلال نیز فرصت حمله آنچنانی پیدا نکرد. در کل بازیکنان مس، خیلی خوب کار کردند.

بازی بعدی تیم شما با داماش است. با روند خوبی که تیم مس در پیش گرفته، چه نتیجه‌ای را برای این بازی پیش‌بینی می‌کنید؟


یکشنبه با تیم داماش در کرمان بازی داریم که این بازی برایمان بسیار حساس و مهم است زیرا باید این سه امتیاز خانگی را کسب نمائیم تا در آینده بتوانیم راحت‌تر به رده‌های بالای جدول صعود کنیم. با روند خوبی که تیم ما در پیش گرفته است، این مهم دور از دسترس نخواهد بود، فقط بایستی با بازیکنان روی ضربات نهایی کار کنیم چرا که در زدن ضربات آخر دچار ضعف هستند.

اینطور که معلوم است، تیم مس در بازی بیرون از خانه و مقابل حریف‌های قدر بهتر نتیجه می‌گیرد. به نظر شما علت این امر چیست؟

حرفتان را قبول دارم. یکی از علت‌های اصلی این است که بچه‌های ما بازی روی زمین را خوب بلدند و اکثر آنها تکنیکی هستند و برای چنین بازیکنانی زمین خوب بسیار مهم است. متاسفانه ما زمین چمن مناسب و همواری در کرمان نداریم و زمانی که بازیکنان ما در استادیوم آزادی یا اصفهان به میدان میروند, بازی آنها به مراتب بهتر می‌گردد.

راستی در بازی استقلال و مس خیلی پر جنب و جوش بودید و مرتب با بازیکنان لب خط صحبت میکردید، آیا این امر علت خاصی داشت؟

من در تمام بازی‌های تیمم به کنار زمین می‌آیم تا نکات فنی لازم را به بازیکنان گوشزد کنم. گاهی اوقات سرمربی تیم صلاح می‌داند که من نکات فنی را به بازیکنان گوشزد کنم و گاهی خودشان این کار را انجام میدهند. در هر صورت همه اعضای کادرفنی در تلاش هستند تا هر آنچه در توان دارند، انجام دهند تا تیم مس بهتر نتیجه بگیرد.

در مورد خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال چه نظری دارید؟

به نظرم فرهاد می‌توانست به راحتی تا چندسال دیگر به فوتبالش ادامه دهد اما نظر شخصی‌اش این بوده که در این مقطع زمانی بایستی از فوتبال خداحافظی کند. ای کاش پیرامون خداحافظی‌اش از قبل اعلام میکرد تا تماشاگران بیشتری در استادیوم حضور پیدا میکردند تا فرهاد اینگونه غریبانه از دنیای فوتبال خداحافظی نکند. به نوبه خودم برای مجیدی در تمام مراحل زندگی اعم از مربیگری و ... آرزوی موفقیت دارم.

مجیدی بعد از بازی با مادرتان نیز تماس تلفنی برقرار کرده است؟

بله، بعد از پایان بازی به مادرم تلفن زده است و به ایشان گفته که درگذشت پدرم، تلخ‌ترین خاطره زندگی ورزشی اش بوده است .

با اینکه استقلالی‌های واقعی، شما را هم به خاطر شخصیت و استقلالی بودنتان و هم به دلیل آنکه یادگار اسطوره باشگاه استقلال هستید، دوست دارند ولی در بازی استقلال و مس اجازه تشویقتان را نداشتند!، فکر می‌کنید علت این امر چه بوده است؟


مگر مجیدی بعنوان کاپیتان استقلال که در حال خداحافظی بود، تشویق شد که من بعنوان مربی تیم رقیب تشویق شوم ؟ اینکه اهانت نکردند، جای شکرش باقی است. فقط برایم جای تعجب داشت که مجیدی در حال خداحافظی است و عده‌ای در تلاش هستند تا مردم او را تشویق نکنند و به تشویق دیگران بپردازند!، ضمن آنکه بعضی نیز بدنبال اهانت به مجیدی بودند.

بطور کلی طبیعی و قابل پیش بینی بود در استادیوم آزادی با شرایط خاصی که بر تیم فعلی استقلال حکم‌فرماست و روابطی که بین سکوها و بعضی از عوامل باشگاه وجود دارد، تشویق نشوم، بنابراین انتظاری نیز در این زمینه نداشتم .ضمن آنکه من به دنبال تشویق شدن نبوده و نیستم و اگر این اتفاق بیفتد، بدلیل لطف مردم است که در این سالها من و خانواده‌ام را تنها نگذاشتند و همواره در مراسم‌های پدرم حضور دارند، زیرا آنجا خبری از بن، تراول و خط و خط بازی نیست و " دل " حرف اول و آخر را می‌زند و درک این مهم برای بسیاری سخت است.

 به عمد با آقای قلعه نویی دست ندادید؟!

مشغول صحبت با بازیکنان تیمم بودم و ایشان را ندیدم ولی با سایر مربیان استقلال همچون بوستانی و صالح احوالپرسی کردیم و دست دادیم. ضمن آنکه معتقدم وقتی آدمها رابطه خوبی با یکدیگر ندارند، دلیلی ندارد تا از روی تظاهر در ابتدای بازی با یکدیگر دست بدهند در حالیکه که دل‌هایشان با هم صاف نیست.

به عنوان آخرین سوال، در این بازی شاهد بودیم که بازیکنان استقلال مثل مجیدی، نکونام، تیموریان و... به سمت شما آمدند که با یکدیگر رفتار صمیمانه و گرمی داشتید. در این خصوص توضیح دهید؟

بله، با اکثر بازیکنان استقلال رابطه خوب و صمیمانه‌ای دارم و از دیدارشان خوشحال شدم. با مجیدی که همبازی بودیم، نکونام با اینکه شاگرد پدرم نبود، در مراسم سالگرد ایشان شرکت کرد و معرفت خود را نشان داد و حتی شنیده‌ام که در زمان بیماری پدرم از اسپانیا با وی در تماس بوده و جویای حال ایشان میشده است یا آندو که در مراسم بزرگداشت ناصر حجازی، جسورانه ! شرکت کرد و بابت حضورش مثل بعضی‌ها نگران نبود!


ویدیو مرتبط :
اهنگ لكی غریبانه از فرهاد عزیزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزشکاران ایرانی که غریبانه خداحافظی کردند (1)


ورزش با همه جذابیت ها و ارزش هایش، گاهی اوقات بسیار بی رحم است و طوری رفتار می کند که اشک بزرگان را در می آورد.