اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حبس یک زوج با چهار فرزند معلول در زندان


رئیس زندان بجنورد وضعیت زندانیان این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون زن و شوهری با دارا بودن چهار فرزند معلول در زندان بجنورد دوران حبس خود را می‌گذرانند.

خبرگزاری فارس:  رئیس زندان بجنورد وضعیت زندانیان این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون زن و شوهری با دارا بودن چهار فرزند معلول در زندان بجنورد دوران حبس خود را می‌گذرانند.
 
 جواد حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان اظهار داشت:‌ این مددجویان به جرم مواد مخدر دوران حبس خود را سپری کرده و بر اساس گزارشات، به خاطر داشتن چهار فرزند معلول با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی افزود: این زن و شوهر زندانی برای جلوگیری از هرگونه مشکل برای فرزندانشان، درب منزل را روی آنان قفل می‌کنند تا مشکلی برای آنها رخ ندهد.

حسین‌زاده همچنین شمار زندانیان بجنورد را حدود هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: حدود نیمی از این زندانیان جرمشان مواد مخدر است.

وی همچنین از اعضای شورای اداری شهرستان خواست تا به خاطر مشکلاتی که این زندان در بخش‌های تردد خانواده زندانیان، آسفالت، امکانات ورزشی و ... دارد این مجموعه را یاری کنند.

رئیس زندان بجنورد گفت:‌ به خاطر مسافت این زندان از شهر می‌طلبد تا اتوبوسرانی سرویس‌هایی را برای جا‌به‌جایی خانواده‌های زندانیان که برای ملاقات به این مجموعه مراجعه کرده راه اندازی کنند.

وی همچنین از شهرداری و شورای شهر خواست تا با توجه به محدودیت اعتبارات زندان‌ها، برای تأمین آسفالت هواخوری زندان بجنورد اقدام کنند.

حسین‌زاده با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، فرهنگی از نیازهای زندان به شمار می‌رود، تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط برای ارتقای فعالیت‌ها در این بخش‌ها زندان را حمایت کنند.

وی راه اندازی آموزش‌های از راه دور در زندان بجنورد برای علاقه‌مندان به تحصیل را نیز برشمرد و گفت:‌ این دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف برای مددجویان فعال است.

رئیس زندان بجنورد همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان بجنورد را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ این آموزش‌ها در قالب شش رشته فنی و حرفه‌ای برای مددجویان زن و مرد زندان ارائه می‌شود.

وی انجام فعالیت‌های ورزشی در زندان بجنورد به منظور نشاط و شادابی مددجویان را هم یادآور شد و گفت: سالنی ویژه برای ورزش مددجویان پیش‌بینی شده است و نیازمند توسعه تجهیزات و فضاهای ورزشی در این مجموعه است.

حسین‌زاده اظهارداشت: توجه به بهداشت و معاینه مددجویان هم از برنامه های مهم در زندان بجنورد بوده به گونه ای که زندانیان ماهانه دست کم یک بار اجبارا مورد معاینه و ویزیت قرار می‌گیرند.

وی افزود:‌ همچنین واحد مشاوره و روان درمانی نیز در اندرز گاه بجنورد فعال بوده که فعالیت‌های این واحد سبب تغییر در رفتار زندانیان و تقویت روحیه برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه شده است.

به گفته رئیس زندان بجنورد، اجرای طرح‌های روان درمانی در این زندان، سبب کاهش نرخ بازگشت مجدد مددجویان به زندان بجنورد شده است.


ویدیو مرتبط :
پایان نامه جایگزین مجازات حبس و زندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خدمت نیمه وقت برای مادران دارای فرزند معلول



 


مدیرکل امور مجلس سازمان بهزیستی کشور در حالی از تصویب طرح «تسهیلات شغلی و استفاده از خدمت نیمه وقت مادران شاغلی که دارای فرزند معلول هستند»، در مجلس شورای اسلامی خبر داد که با توجه به مشخص نشدن طریقه تامین بار مالی، طرح یادشده از سوی شورای نگهبان به مجلس عودت داده شده است.

داود عزیزی در گفت وگو با ایسنا همچنین اعلام کرد؛ طرح مذکور در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس در دستور کار قرار دارد و پس از اصلاحات انجام شده مجدداً به شورای نگهبان ارسال می شود. به گفته وی بر اساس قانون قبلی تنها زنان کارمند رسمی و ثابت که دارای فرزند معلول بودند، می توانستند از خدمت نیمه وقت استفاده کنند، اما در مصوبه جدید، قید «رسمی و ثابت» از قانون قبلی حذف شده است. مدیرکل امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موارد دیگر این قانون ادامه داد؛ بر اساس مصوبه مجلس، همچنین «محدودیت سه سال» برای استفاده از قانون خدمت نیمه وقت برای مادرانی که فرزند معلول دارند، اعمال نمی شود و مادران می توانند برای چند سال یا حتی برای تمام مدت خدمت خود در سازمان متبوع از قانون خدمت نیمه وقت استفاده کنند.