اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حبس یک جوان در عمق 25 متری زمین


به دلیل تنگی لوله، وی در عمق 25 متری گرفتار شده است و نه می‌توان او را با تجهیزات با‌لا كشید و نه می‌توان لوله را به علت پوسیدگی برداشت و جابه‌جا كرد، زیرا در هر دو مورد جان وی به خطر می‌افتد.

جام جم: در یك حادثه كم‌نظیر جوان سیرجانی با سقوط در عمق 25‌متری زمین در داخل لوله چاه متروكه‌ای حبس شده است.

تلاش برای نجات جان این جوان 23ساله كه از عصر دوشنبه در لوله چاه متروكه آب كشاورزی محبوس شده همچنان ادامه دارد.

محمد‌علی توحیدی فرماندار سیرجان كه از لحظات اولیه خود را به روستای برج شیله محل وقوع حادثه رسانده است، در این باره گفت: پس از اطلاع از وقوع این حادثه تمام‌ اكیپ‌های امداد‌ و نجات، هلال‌ احمر و آتش‌نشانی تلاش گسترده‌ای را برای نجات جان این جوان آغاز كرده‌اند.

وی افزود: به دلیل تنگی لوله، وی در عمق 25 متری گرفتار شده است و نه می‌توان او را با تجهیزات با‌لا كشید و نه می‌توان لوله را به علت پوسیدگی برداشت و جابه‌جا كرد، زیرا در هر دو مورد جان وی به خطر می‌افتد.

توحیدی افزود: تنها راه نجات جوان گرفتار، حفر یك چاه 25 متری كنار لوله است كه البته باز هم خطراتی را در پی دارد، اما تاكنون 6 متر از این چاه را با احتیاط حفر كرده‌ایم.

وی تصریح كرد: پس از اعلام این حادثه به استانداری كرمان، استاندار دستور اعزام اكیپی را برای نجات وی به این روستا صادر كرده است. به گزارش فارس، بدن نیمه‌جان این جوان با پروژكتورهای قوی قابل رؤیت است كه گاهی درخواست نجات می‌كند. روستای برج شیله در 40‌كیلومتری جنوب سیرجان واقع شده است.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
آتش سوزی در عمق 4 متری زمین!‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فرانس پرس از پایگاه موشکی ایران در عمق 500 متری زیر زمین



اخبار,اخبارسیاسی,آزمایش موشک دوربرد عماد

تلویزیون رسمی ایران چهارشنبه برای نخستین بار تصاویری از یک پایگاه زیر زمینی پر از انواع موشک ، واقع در داخل خاک ایران پخش کرد.

فرانس پرس نوشت: تلویزیون رسمی ایران چهارشنبه برای نخستین بار تصاویری از یک پایگاه زیر زمینی پر از انواع موشک ، واقع در داخل خاک ایران پخش کرد.

 پخش این تصاویر سه روز پس از اعلام وزارت دفاع ایران در آزمایش موفقیت آمیز یک موشک قابل هدایت و کنترل موسوم به عماد صورت می گیرد.

به گفته سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، پایگاهی که تلویزیون ایران چهارشنبه نشان داد در عمق 500 متری زیر زمین قرار گیرد تا دور از دسترس حملات دشمنان احتمالی باشد.

به گفته وی ،‌این پایگاه زیر زمینی تنها پایگاه در ایران نیست . از این پایگاه ها در همه استان ها و شهرهای کشور وجود دارد.

سردار حاجی زاده گفت :« موشک هایی با بردهای مختلف بر روی پرتاب کننده ها ( کامیون ها ) در همه پایگاه ها مستقر و آماده استفاده است و منتظر دستور فرمانده کل قوا ( آیت الله خامنه ای) است .»

سردار حاجی زاده گفت :« ایران قصد ندارد هیچ جنگی را شروع کند اما در صورتی که دشمنان اشتباه کنند ، پایگاه های موشکی مانند یک آتشفشان از داخل زمین فوران خواهند کرد.»

سه شنبه ،‌سخنگوی کاخ سفید در واشنگتن اعلام کرد آزمایش موشک دوربرد عماد از سوی ایران احتمالا نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است .

جاش ارنست سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد:« ما نشانه های قوی داریم که براساس آن این آزمایش موشکی یکی از قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده است .»

وی افزود:« متاسفانه این کار ایران جدید نیست.»

وزارت امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود تصریح کرد قصد دارد این مسئله را در سازمان ملل مطرح کند.


ارنست در عین حال تاکید کرد این پرونده از توافق مربوط به برنامه هسته ای که بین تهران و قدرت های بزرگ در ژوئیه به دست آمد کاملا مجزا است .

 

 اخبار سیاسی  - تیک