اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حبس نماینده پارلمان به خاطر توهین به امیر


دادگاه تجدیدنظر کویت روز یکشنبه مسلم البراک سیاستمدار برجسته مخالف دولت و عضو پیشین مجلس این کشور را به اتهام توهین به امیر کویت، به 2 سال زندان محکوم کرد.

ایرنا: دادگاه تجدیدنظر کویت روز یکشنبه مسلم البراک سیاستمدار برجسته مخالف دولت و عضو پیشین مجلس این کشور را به اتهام توهین به امیر کویت، به 2 سال زندان محکوم کرد.

ثامر الجدایی وکیل براک گفت که موکل وی در دیوان عالی خواستار تجدیدنظر در باره این حکم خواهد شد.

هواداران براک نیز قصد برگزاری تحصن در یکشنبه شب در برابر خانه وی را برای اعتراض به محکومیت وی، دارند.

براک در سخنرانی اکتبر 2012 در یک گردهمایی، از شیخ صباح الاحمد الصباح امیر این کشور درخواست کرده بود که این کشور را به سوی پرتگاه تاریک نکشاند.

وی همچنین گفته بود که کویت در معرض خطر تبدیل شدن به یک کشوراستبدادی قرار دارد.

براک پس از اعلام حکم در روز جاری به رسانه های محلی گفت که آماده تحمل مجازات زندان است، هر چند که نظرها و عقاید وی در خارج از زندان منتشر می شود.


ویدیو مرتبط :
توهین بی بی سی به پارلمان افغانستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

17 سال زندان به خاطر توهین به امیر کویت


دادگاه کویت، یک شهروند این کشور را به اتهام توهین به صباح الاحمد الصباح امیر کویت، به 17 سال حبس محکوم کرد.

پایگاه خبری العالم: دادگاه کویت، یک شهروند این کشور را به اتهام توهین به صباح الاحمد الصباح امیر کویت، به 17 سال حبس محکوم کرد.

 این شخص در یک فایل ویدیویی سخنانی بر زبان آورده که توهین به امیر کویت به شمار آمده است. دو نفر دیگر هم که گفته های این شخص را فیلمبرداری کرده اند،  هر یک به 10 سال حبس محکوم شدند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، فرد متهم برای رهایی از پیگرد قضایی به پایتخت قطر رفته بود، اما سران دوحه وی را به کویت تحویل دادند تا مورد محاکمه قرار گیرد.