اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حبس شش ماه تا سه ساله در انتظار کادر متخلف بیمارستان خمینی شهر



اخبار,اخبار اجتماعی , وقوع حادثه بیمارستان خمینی‌شهر

معاون دادستانی خمینی‌شهر گفت: بدنبال وقوع حادثه بیمارستان خمینی‌شهر و اثبات تخلف پزشک و پرستار،طبق قانون به دلیل امتناع از انجام وظیفه و درمان کودک به حبس بین شش ماه تا سه سال محکوم می‌شوند.

پرونده صدرا زاهد پور پسربچه پنج‌ساله‌ای که در روزهای اخیر پس از مراجعه به بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر به دلیل بخیه زدن چانه و شکافته شدن مجدد بخیه‌ها از سوی پزشک و پرستار در اثر مشکلات مالی مادر برای پرداخت هزینه بیمارستان،هم‌اکنون از سوی دستگاه قضایی و با پیگیری وزارت بهداشت در دست بررسی است، به مراحل تازه‌ای در دستگاه قضا رسیده است.

معاون دادستانی خمینی‌شهر در تشریح آخرین وضعیت این پرونده، اظهار داشت: پزشک و پرستار بیمارستان اشرفی در وقوع حادثه بیمارستان متهم و مجرم شناخته‌شده‌اند، شکی نیست که پس از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی و مشخص شدن تخلف آن‌ها، در حال حاضر این دو نفر با قرار وثیقه آزاد هستند.

یوسف کریمی گفت: جرم پزشک و پرستار در پرونده، تخلف از انجام‌وظیفه خود که رسیدگی به مصدوم بوده، قیدشده است که برای این جرم طبق قانون بین شش ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

معاون دادستانی شهرستان خمینی‌شهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده متهمان بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر اعلام کرد: با نظر قاضی پرونده احتمال دارد که حبس برای متخلفان این پرونده در نظر گرفته شود که این احتمال می‌رود با «تبدیل»، حبس تغییر پیدا کند.

معاون دادستانی شهرستان خمینی‌شهر گفت: این پزشک و پرستار سابقه تخلف نداشتند و این مورد نخستین تخلف آن‌ها در این حوزه بوده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر پزشک و پرستار خاطی بیمارستان اشرفی از کار معلق شدند.

کریمی در خصوص انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های مجازی مبنی بر اینکه این ماجرا، یک دسیسه‌ بوده و مادر کودک با همدستی برخی کارکنان اخراجی بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر این دسیسه را علیه بیمارستان اشرفی ترتیب دادند، گفت: این مسئله صحت نداشته و کذب محض است و تخلف پزشک و پرستار ازنظر دستگاه قضایی کاملاً مشخص و اثبات‌شده است.

تعلیق یک تا دو سال از کار برای پزشک و دو پرستار خاطی
رئیس سازمان نظام پزشکی خمینی‌شهر نیز در خصوص آخرین وضعیت بررسی پرونده متهمان بیمارستان اشرفی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به‌احتمال‌زیاد حکم یک، تا دو سال حبس برای متهمان این پرونده در نظر گرفته می‌شود.

رسول بنی‌هاشمی بیان داشت: در این حادثه یک پزشک، یک پرستار و سوپروایزر مقصر شناخته‌شده و این سه نفر به‌عنوان متهمان پرونده در حال حاضر از کار تعلیق شده‌اند.

وی گفت: بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر تنها بیمارستان این شهرستان است و نمی‌توان اشتباه این سه نفر را پای همه نوشت.

بنی‌هاشمی اعلام کرد: به‌احتمال‌زیاد ماده ۲۰ قانون نظام پزشکی که مبنی بر تعلیق و ابطال کار است برای متهمان این حادثه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۸ پرونده به‌نظام پزشکی خمینی‌شهر ارسال‌شده که شاید بدتر و بزرگ‌تر از حادثه مذکور بوده است، گفت: بسیاری از این پرونده‌ها به‌دوراز هیاهوی رسانه‌ای رسیدگی می‌شد و به نتیجه می‌رسید.

رئیس نظام پزشکی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه اگر روز اول بیمارستان جریان را به‌نظام پزشکی اطلاع داده بود و از طرف این سازمان رسیدگی می‌شد شاید خیلی از این مباحث پیش نمی‌آمد، اضافه کرد: متأسفانه پس‌ازاینکه بیمارستان نمی‌تواند مادر کودک را راضی کند این جریان از سوی فرمانداری مورد پیگیری قرار می‌گیرد و مادر کودک با یک نفر دیگر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه و مسئله را مطرح می‌کند.

وی تأکید کرد: انتظار داشتیم که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌جای ورود به این حادثه، جریان را به خود نظام پزشکی خمینی‌شهر واگذار می‌کرد تا به‌دوراز هیاهو به نتیجه بهتری می‌رسیدیم.

قابل‌ذکر است که معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به رسانه‌ها اعلام کرده است که با توجه به تخلفی که در بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر اتفاق افتاده و جمع‌بندی کارشناسی‌های انجام‌شده، شب گذشته در جلسه‌ای با مسئولین ارشد دانشگاه مقرر شد که مسئولین بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و ضمناً به مسئولین حراست، بازرسی و برخی  مسئولین دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.

 

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تعلیق پزشک و پرستار بیمارستان خمینی شهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات ماجرای بیمارستان خمینی شهر / بخیه های پسربچه چهار ساله به خاطر 100 هزار تومان کشیده شد / شش تا دو سال حبس، در انتظار پزشک و پرستار مقصر



اخبار,اخبار اجتماعی,حادثه اصفهان

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی ها نشان می دهد در بیمارستان خمینی شهر پزشک و پرستار مرتکب تخلف شده اند.

 محمد حاجی آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره ماجرای شکافتن بخیه های پسربچه چهار ساله در بیمارستان خمینی شهر به دلیل پول نداشتن اولیای کودک افزود: بنده به همراه دو گروه برای بررسی موضوع به استان اصفهان اعزام شدیم و در بررسی ها مشخص شد پزشک و پرستار متخلف هستند و بر این اساس، تصمیم به برکناری رئیس و مدیر بیمارستان گرفته شد.

وی گفت: پرونده پزشک و پرستار متخلف نیز به دادگاه نظام پزشکی ارجاع و نخستین جلسه دادگاه برگزار شد.

حاجی آقاجانی افزود: به دلیل بیمه نبودن کودک، هزینه بخیه زخم زیر چانه وی مبلغ 105 هزار تومان بوده است اما این ،‌ دلیل برخورد غیر قابل دفاع با این بیمار نیست.

وی گفت: نباید قبل از ارائه خدمات در مراکز درمانی وجهی از بیمار گرفته شود.

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری اصفهان نیز در این برنامه با بیان اینکه پزشکی قانونی جراحت زخم پسربچه خمینی شهری را تأیید کرده و پزشک و پرستار مقصر شناخته شده اند گفت: بر اساس قانون مجازات خودداری از کمک به مصدوم و بند 2 ماده واحده این قانون، متخلفان به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم می شوند.

وی افزود: دلایل کافی بر ضد پزشک و پرستار وجود دارد و به دو متخلف تفهیم اتهام شده است.
خسروی وفا گفت: پرونده با کیفرخواست اوایل هفته آینده به دادگاه ارسال و اواخر هفته آینده خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی می شود.

وی افزود: پدر و مادر طفل از پزشک و پرستار شکایت کرده اند و این جرم جنبه عمومی دارد

 

 اخبار  اجتماعی  -  انتخاب