اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حبس ابد برای ناخدای کشتی غرق شده کره


ناخدای کشتی حامل دانش آموزان کره ای که در دریا غرق شد به دلیل اهمال در انجام وظایف حبس ابد گرفت.

خبرآنلاین: ناخدای کشتی حامل دانش آموزان کره ای که در دریا غرق شد به دلیل اهمال در انجام وظایف حبس ابد گرفت.

دادگاه استیناف کره جنوبی روز سه شنبه ناخدای یک کشتی را که یک سال پیش غرق، و به کشته شدن 304 نفر منجر شد، مجرم شناخت و مجازات او را به حبس ابد افزایش داد.

دادگاهی بدوی در شهر گوانگجو ماه نوامبر لی جون- سئوک را در مورد اتهام قتل سرنشینان کشتی تبرئه و در عوض به جرم اهمال و کوتاهی وی را به 36 سال زندان محکوم کرده بود.

بیشتر قربانیان حادثه غرق کشتی، دانش آموزان دبیرستانی بودند که در اردو به سر می بردند. خانواده های قربانیان از حکم دادگاه بدوی به شدت خشمگین شده بودند. در جلسه دادگاه تجدیدنظر، دادستانان از دادگاه خواستند در مورد جرم قتل سرنشینان کشتی بازنگری کند. آنها همچنین اعلام کردند ناخدای کشتی باید اعدام شود، چرا که با وجود آگاهی از اینکه مسافران جان خود را از دست خواهند داد، آنها را به حال خود رها کرده بود.

خبرگزاری یونهاپ با استناد به حکم دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد: « عملکرد غیرمسئولانه ناخدا لی جون-سئوک منجر به مرگ دانش آموزان شد و ضربه روحی شدیدی به خانواده های آنان وارد کرد. عملکرد وی که موجب خدشه دار شدن وجهه کشور ما شد، به هیچ عنوان قابل بخشش نیست.»

شانزدهم آوریل سال گذشته، این کشتی که حامل 476 سرنشین بود، در آبهای جزیره جیندو واقع در جنوب غربی کره جنوبی غرق شد. 250 نفر از 304 قربانی این حادثه، دانش آموزان یک دبیرستان بودند.


ویدیو مرتبط :
حبس ابد برای کاپیتان کشتی غرق شده کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات مرگ در انتظار ناخدای کشتی غرق شده کره ای



اخبار,اخبار حوادث, مجازات مرگ در انتظار ناخدای کشتی غرق شده کره ای

اخبار اجتماعی - مجازات مرگ در انتظار ناخدای کشتی غرق شده کره ای

ناخدا و برخی از خدمه کشتی غرق شده کره ای که بیش از سیصد نفر از سرنشینان آن غرق شدند با مجازات مرگ رو به رو هستند.

 ناخدا و خدمه این کشتی روز دوشنبه و در آخرین روز رسیدگی به اتهاماتشان در دادگاه شهر گوانگجو حاضر شدند. آنها متهم به سهل انگاری و ارتکاب قتل غیرعمد هستند.

دادستانها خواستار مجازات مرگ برای ناخدای کشتی سوول شدند.

خانواده ها و نزدیکان قربانیان این حادثه نیز با تجمع در برابر دادگاه خواستار اشد مجازات برای عاملان آن شدند.

مادر یکی از قربانیان گفت: «بعنوان بک مادر باید بدانم چرا فرزندم جان باخته است. برای روشن شدن واقعیت فاجعه ای که رخ داده و منجر به مرگ ناعادلانه فرزندانمان شده، ما والدین خواستار اشد مجازات برای خدمه کشتی هستیم.»

پانزده خدمه کشتی که از این فاجعه جان بدر برده اند، پیش تر در دفاع از خود، ادعا کرده بودند که همراه با نیروهای گارد ساحلی به نجات مسافران پرداختند.

کشتی سوول با ۴۷۶ سرنشین در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ماه) سال جاری در نزدیکی آبهای ساحلی کره جنوبی غرق شد و بیش از سیصد تن از مسافران، که اکثرشان دانش آموز دبیرستاتی بودند، جان خود را از دست دادند.

اخبار اجتماعی - یورو نیوز