اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حال و هوای پاییزی بازار تابستانی میوه


اگرچه هنوز حدود ده روز به پایان فصل تابستان باقی مانده اما بازار میوه رنگ و بوی پاییزی گرفته است و پرتقال های تازه نفس و لیموشیرین‌های کوچک اما آبدار، به بازار میوه نونواری خاصی داده است.

تابناک: اگرچه هنوز حدود ده روز به پایان فصل تابستان باقی مانده اما بازار میوه رنگ و بوی پاییزی گرفته است و پرتقال های تازه نفس و لیموشیرین‌های کوچک اما آبدار، به بازار میوه نونواری خاصی داده است.

این روزها میوه های تابستانی همچنان پرقدرت در پیشخوان مغازه های میوه فروشی خودنمایی می کنند؛ از هلو و شلیل و گلابی گرفته تا خربزه و طالبی و هندوانه.

بساط میوه های تابستانی همچنان گسترده است و در برخی میوه ها، قیمت به کف بازار رسیده است و از 390 تومان شروع می شود و در برخی دیگر از میوه ها، به دلیل کاهش عرضه، قیمت اندکی بالا رفته است و به 12 تا 15 هزار تومان هم رسیده است.

اما همچنان بازار قیمت های متعادل را حفظ کرده و تلاش می کند تا مردم بتوانند همچنان از تنوع و مزیت قیمتی متنوع میوه ها در بازار بهره مند شوند. بر این اساس میوه های تابستانی همچنان هم پرطرفدار هستند و مردم هم می توانند در کیفیت و قیمت های متفاوت، آن را خریداری کنند.

در این میان البته ورود برخی میوه های پاییزی و زمستانی همچون پرتقال و نارنگی و لیموشیرین در بازار خودنمایی می کند و این میوه های نوبرانه اگرچه چند روزی هست که وارد بازار شده اند، اما آنگونه که مغازه داران می گویند استقبال خاصی از آنها نشده است.

یکی از مغازه داران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی می گوید: برخی از مردم متقاضی میوه های پاییزی هستند و بنابراین ما هم برای اینکه به خواست مشتری پاسخ دهیم، اندکی میوه های پاییزی را هم از میدان اصلی میوه و تره بار خریداری کرده و می فروشیم.

او می گوید: ظرف روزهای گذشته در میدان اصلی میوه و تره بار، سیب قرمز، سیب زرد، نارنگی، پرتقال و لیموشیرین توزیع شده است، اما همچنان قیمت بالایی دارند و هر خریداری که به میدان اصلی مراجعه می کند؛ تنها برای پاسخگویی به مشتریانش، یک یا دو صندوق از هر یک از این میوه های جدید خریداری می کند.

به گفته این مغازه دار، سطح قیمت برای میوه های نوبرانه بالا است اما مشتریان خاص خود را دارد، البته لیموشیرین به قیمت 5 هزار تومان، پرتقال 6500 تومان، سیب قرمز 5800 تومان و نارنگی به قیمت 8 هزار تومان عرضه میشود.

وی می افزاید: قیمت میوه های تابستانی هم نسبتا خوب است و مردم هم البته ترجیح می دهند که میوه های تابستانی فعلا بخرند. بر این اساس، البته برخی از میوه های تابستانی با کمبود عرضه مواجه شده و قیمتشان اندکی بالا رفته است، اما سطح عمومی قیمتها همچنان مناسب است.

در این میان، هر کیلوگرم شلیل درجه یک 6500 تومان، هلو درجه یک 5800 تومان، هندوانه 390 تومان، خربزه 1200 تومان، طالبی 1100 تومان، هلو انجیری 6500 تومان، موز 3900 تومان، خیار 1800 تومان و گلابی 9000 تومان است.

البته نوسان قیمتی همچنان در مغازه های شمال شهر، مرکز و جنوب شهر وجود دارد و به همین تناسب، کیفیت هم متفاوت است. اما به هرحال بازار میوه های تابستانی تنوع قیمتی خوبی دارد.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از وضعیت بازار خودرو و حال و هوای این روزهایش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس:حال و هوای این روزهای بازار سکه و ارز


بالاخره قیمت ها تکانی خوردند و بالا و پایین شدند. گزارش زیر نگاهی دارد به حال و هوای این روزهای بازار سکه و ارز. تابناک: بالاخره قیمت ها تکانی خوردند و بالا و ژایین شدند. گزارش زیر نگاهی دارد به حال و هوای این روزهای بازار سکه و ارز.