اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حال نلسون ماندلا وخیم شد


ریاست جمهوری آفریقای جنوبی حال نلسون ماندلا ۹۴ ساله، رئیس‌جمهور اسبق و قهرمان مبارزه با آپارتاید در این کشور را که به بیمارستان منتقل شده است، وخیم توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: ریاست جمهوری آفریقای جنوبی حال نلسون ماندلا ۹۴ ساله، رئیس‌جمهور اسبق و قهرمان مبارزه با آپارتاید در این کشور را که به بیمارستان منتقل شده است، وخیم توصیف کرد.

 دفتر جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: نلسون ماندلا حدود ساعت یک و نیم صبح امروز شنبه به دلیل وخامت حالش به بیمارستانی در پریتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی منتقل شد.



در این بیانیه آمده است: حال ماندلا وخیم اما باثبات است.

نلسون ماندلا 94 ساله طی چند ماه اخیر دو بار به علت عفونت ریوی در بیمارستان بستری شده است.

وی نخستین بار هنگامی که در دهه 1980 زندانی بود، به بیماری سل مبتلا شد.

رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی از سال 2010 در ملاء عام حاضر نشده است.


ویدیو مرتبط :
نلسون ماندلا که بود؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حال «نلسون ماندلا» وخیم شد


منابع آگاه در آفریقای جنوبی اعلام کردند که "نلسون ماندلا" رهبر 94 ساله جنبش ضد آپارتاید و رئیس جمهور پیشین این کشور که بر اثر شدت بیماری ریوی خود بستری است امروز (چهارشنبه) برای چهارمین روز متوالی شرایط وخیمی را تجربه می کند و بدون کمک دستگاه قادر به نفس کشیدن نیست.

خبرگزاری تسنیم: منابع آگاه در آفریقای جنوبی اعلام کردند که "نلسون ماندلا" رهبر 94 ساله جنبش ضد آپارتاید و رئیس جمهور پیشین این کشور که بر اثر شدت بیماری ریوی خود بستری است امروز (چهارشنبه) برای چهارمین روز متوالی شرایط وخیمی را تجربه می کند و بدون کمک دستگاه قادر به نفس کشیدن نیست.

به گفته این منابع، مقامات بیمارستان به خانواده و نزدیکان ماندلا توصیه کرده‌اند که خود را برای مرگ وی آماده کنند.



ماندلا حدود 3 هفته گذشته (8 ژوئن) برای چهارمین بار از دسامبر سال گذشته درپی عود کردن بیماری عفونت ریوی در بیمارستانی در شهر پرتوریا بستری شده است. وی در ماه دسامبر نزدیک به 18 روز را برای درمان بیماری‌اش در بیمارستان سپری‌ کرد.

ماندلا که در آفریقای جنوبی به "مادیبا" معروف است عموما به خاطر مبارزات طولانی خود با آپارتاید به پدر ملت شهرت یافته است. وی از سال 1994 تا 1999 اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی بود.

ماندلا در سال 1993 موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.