اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار شد


در پی تحریم برخی شرکت‌های ایرانی توسط دولت آمریکا و طرح برخی ادعاهای بی‌اساس در بیانیه وزارت خزانه‌داری این کشور، سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

خبرگزاری ایسنا: در پی تحریم برخی شرکت‌های ایرانی توسط دولت آمریکا و طرح برخی ادعاهای بی‌اساس در بیانیه وزارت خزانه‌داری این کشور، سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

 مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در ملاقات با سفیر سوئیس، اقدام دولت آمریکا و برخی اظهارات مکرر مقامات این کشور را مغایر با روح "برنامه اقدام مشترک" ژنو دانست و تاکید کرد: ادعاهای واهی مطرح شده در بیانیه وزارت خزانه‌داری صرفا نشان‌دهنده سردرگمی دولت آمریکا در تعیین موضع خود نسبت به مسائلی مانند تروریسم است.

 افکار عمومی بین‌المللی براساس واقعیات عینی، جمهوری اسلامی ایران را از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم می‌داند. شهادت ده‌ها هزار شهروند ایرانی و شهادت دیپلمات‌های ایرانی در یمن، عراق، افغانستان و بیروت موید این موضوع است.

وی ادامه داد: لذا موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت مبارزه با این پدیده شوم روشن است و آمریکا با حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی در منطقه، در موقعیتی نیست که این‌گونه اتهامی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کند. بر این اساس ادعاهای مطرح شده را به شدت رد و محکوم می کنیم.

سفیر سوئیس پس از شنیدن این اظهارات گفت: مطالب را در اولین فرصت به دولت آمریکا منتقل و هرگونه نتیجه را به اطلاع خواهد رساند.


ویدیو مرتبط :
1392/11/21:سفیر سوئیس، حافظ منافع آمریکا احضار شد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت خارجه



 

 

احضار حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت خارجه

 

 

در پی طرح ادعای بی اساس مقامات آمریكایی منبی بر مداخله دو شهروند ایرانی در توطئه موهوم ترور سفیر عربستان در واشنگتن، كاردار سوییس در غیاب سفیر آن كشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این ادعا به نامبرده ابلاغ شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس دفتر آمریكای شمالی وزارت امور خارجه در این ملاقات اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی قربانی اصلی اقدامات تروریستی گروه های تروریستی مورد حمایت آمریكا بوده است. بنابراین جمهوری اسلامی ایران ضمن محكوم كردن ادعای سخیف دولت آمریكا، نسبت به این گونه شانتاژهای سیاسی هشدار می دهد.

كاردار سوییس در تهران نیز در این دیدار تاكید كرد: در اسرع وقت مراتب را دولت آمریكا ابلاغ و پاسخ را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد كرد.

سفارت سوییس حافظ منافع دولت آ مریكا در تهران است..../خبرگزارى ایسنا